През първите 6 месеца на 2011-a в България бяха регистрирани 565 нови тежкотоварни автомобила, което представлява над двойно увеличение в сравнение със същия период на миналата година, сочи статистиката на списание КАМИОНИ. За разлика от преди обаче разпределението на силите е драстично променено в полза на DAF и Mercedes-Benz…
През първите 6 месеца на 2011-a в България бяха регистрирани 565 нови тежкотоварни автомобила, което представлява над двойно увеличение в сравнение със същия период на миналата година, сочи статистиката на списание КАМИОНИ. За разлика от преди обаче разпределението на силите е драстично променено в полза на DAF и Mercedes-Benz.
Пазарен лидер в тежкия клас е DAF, който излиза на първо място по продажби на нови камиони у нас за пръв път откакто КАМИОНИ подготвя подобна статистика, т.е. през последните 10 години. 157-те новорегистрирани DAF-ове са предимно влекачи (138 бр. XF 105), намерили своите нови собственици главно в рамките на „флийт” сделки за по 3 до 10 камиона. Повечето от доставените 19 бр. от модела CF също са влекачи, предназначени за експлоатация в областта на селското стопанство.
Другият основен играч на пазара в тежкия клас – Mercedes-Benz, може да се похвали с още по-драстично нарастване на броя на доставките. Отчетените от щутгартската марка 150 продажби през първото полугодие отговарят на ръст от над 1000% (спрямо само 13 бр. през първите 6 месеца на 2010-а). Разпределението на сделките между Actros и Axor (117 срещу 33 бр.) показва, че търсенето при Mercedes също е ориентирано основно към международния транспорт. Все пак 30 от реализираните Axor-и са шаси-кабини, оборудвани с разнообразни надстройки за комуналното стопанство и строителството- доказателство за това, че вносителят Балкан Стар не пропуска да се възползва от всяка удобна възможност, която предоставят търговете на фирми, обслужващи общински поръчки.
На трето място в статистиката се нарежда друга германска марка – MAN, чийто представител Еврокамион отчита 79 нови регистрации на тежки камиони (+182% в сравнение с 2010-а). Предпочитанията на клиентите на мюнхенската марка са ориентирани към влекачите от серията TGX (53 бр.), макар че и строителният модел TGS (26 бр.) се представя отлично с оглед тежката ситуация в строителния бранш.
Плътно зад MAN се нареждат двете шведски марки Scania (73 бр.) и Volvo (70 бр.). Съвсем логично, ръстът при производителят от Гьотеборг е значително по-голям (+600%!) предвид слабото му представяне през миналата година. Компанията от Сьодертале пък от своя страна задържа стабилните си позиции от 2010-а, когато гъвкавата й политика я превърна в абсолютен хит на тежко засегнатия от кризата пазар.
Renault Trucks бележи отстъпление от миналогодишните си резултати, когато беше един от временните лидери благодарение на голямата доставка за фирма Трейс. При липсата на сделки със самосвали основният коз на френската марка е моделът Premium с 33 продажби. Последният от Голямата седморка – Iveco, продължава да запазва конфиденциалност по отношение на пазарните си резултати в цяла Европа вече над половин година. Колкото до пазара в лекотоварния и средния клас, там сделките са традиционно епизодични като заслужава да се отбележи приличното представяне на Mercedes-Benz Atego (5 бр.), Ford Transit (14 бр.), Renault Master и Mascott (общо 20 бр.).