Търсенето на газовите камиони на Volvo расте, а продажбите през 2024 г. са се увеличили с над 25%. Газовите камиони са все по-популярно решение за транспортните компании, които целят да намалят въглеродния си отпечатък, тъй като използването на възобновяеми горива може да доведе до редукция на емисиите на CO2 с до 100%.
Глобалният интерес към газовите камиони на Volvo нараства
Volvo Trucks е продала над 8000 газови камиона по целия свят. През 2024 г. продажбите се увеличават с 25%, като най-активните пазари са Швеция, Норвегия, Нидерландия, Испания и Обединеното кралство. Газовите двигатели на Volvo са достъпни за моделите FM, FH и FH Aero и могат да работят, както с биогаз, произведен от органични отпадъци, така и с обикновен втечнен природен газ (LNG).
Газовите камиони – устойчиво решение за намаляване на емисиите
Газовите камиони на Volvo могат да изминават до 1000 км с едно зареждане, което ги прави подходящи за междуградски и регионални превози, както и за строителни дейности. Те представляват жизнеспособна алтернатива на други нискоемсионни превозни средства, тъй като транспортните фирми и клиентите търсят начини да станат по-екологични.
„Много от нашите клиенти избират да заменят дизеловите си камиони с газови, за да намалят емисиите на CO2 веднага,“ казва Ян Хелмгрен, ръководител на продуктовия мениджмънт в Volvo Trucks. „Газовите камиони на Volvo са печеливша стратегия за транспортните компании – те комбинират ниски експлоатационни разходи с намален въглероден отпечатък и запазена продуктивност.“
Разширяваща се инфраструктура за биогаз
В редица държави вече има добре развита мрежа от газостанции и нарастващ достъп до биогаз. Глобалното производство на биогаз нараства с 21% през 2024 г., което увеличава възможностите за намаляване на CO2 емисиите с до 100%. Биогазът е икономически изгодно решение в сравнение с дизела за пазари, където има данъчни облекчения и държавни субсидии за възобновяемите горива. Освен това, обикновеният LNG намалява CO2 с до 20% („от резервоара до колелото“) в сравнение с дизеловите камиони.
Значително намаление на CO2 и разходи без компромиси
Volvo предлага развита технология за газови двигатели, базирана на популярната си дизелова платформа D13, което гарантира производителност, сравнима с дизеловите камиони, но с по-ниски емисии.
„Нашите газови двигатели са с висока ефективност, която надминава конкуренцията по мощност, въртящ момент, управляемост и икономичност,“ казва Ян Хелмгрен. „Шофьорите оценяват тихата работа, мощта, управляемостта и комфорта на нашите газови камиони. Смятаме, че те имат голям потенциал в прехода към транспорт с нулеви емисии.“
Факти за намаляването на CO2 от газовите камиони:
– Преминаването от дизел към LNG намалява CO2 с до 20% („от резервоара до колелото“).
– Преминаването от дизел към биогаз/Bio-LNG намалява CO2 с до 100% („от източника до колелото“).
– Bio-LNG се произвежда от отпадъци – битови отпадъци, селскостопански остатъци и отпадъчни води.
– Bio-LNG има същите характеристики като обикновения LNG по отношение на производителност, съхранение и зареждане.
Факти за газовите камиони на Volvo:
– Предлагат се модели Volvo FM, FH и FH Aero с газови двигатели в конфигурации 4×2, 6×2 и 6×4 (влекачи/шаси кабина), сертифицирани за товари до 60 тона.
– Двигателят Volvo G13 LNG се базира на дизеловия D13 Евро 6 и има три нива на мощност: 420 к.с./2100 Нм, 460 к.с./2300 Нм и 500 к.с./2500 Нм.
– Най-големият резервоар събира 225 кг газ, позволявайки пробег до 1000 км.
– Технологията HPDI (High Pressure Direct Injection) от доставчика Cespira осигурява висока горивна ефективност.
– Газовите двигатели използват малко количество дизелово гориво за запалване, но при използване на HVO (хидрогенирано растително масло) е възможно 100% намаляване на CO2 („от източника до колелото“).
– Биогазът е едно от горивата за двигатели с вътрешно горене, които са ключова част от стратегията на Volvo Trucks за постигане на нулеви емисии до 2040 г.
– Тристепенната стратегия на Volvo включва батерийно-електрически, водородно-електрически и двигатели на възобновяеми горива.