Нетни приходи: 85 млрд. евро, което е с 14% по-малко в сравнение с първата половина на 2023 г., основно заради спад в обемите и микса от продукти. Нетната печалба: 5,6 млрд. евро, което представлява спад от 48% спрямо същия период на предходната година.
„Представянето на компанията през първата половина на 2024 г. не отговори на очакванията ни, отразявайки както предизвикателствата в индустрията, така и нашите вътрешни оперативни проблеми. Докато предприемахме действия за справяне с тези проблеми, започнахме да представяме нови продукти, като над 20 модела ще бъдат пуснати на пазара още тази година и ще имаме по-големи възможности за успешно представяне. Предстои ни сериозна работа, особено в Северна Амрика, за да увеличим максимално дългосрочния си потенциал“ – каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. – „Благодаря на всички служители за екипната работа и ангажираността през този изключително важен период от нашата история.“
Stellantis N.V. обяви резултатите си за първата половина на 2024 г., отбелязвайки 14% спад на нетните приходи в размер на 85 млрд. евро и нетната печалба от 5,6 млрд. евро, което е намаление с 48% спрямо същия период на предходната година. Компанията отчита 8,5 млрд. евро коригиран оперативен приход и 10% коригиран марж на оперативния приход.
По-ниските финансови резултати се дължат основно на намалените складови наличности, породени от временните прекъсвания в производството заради обновяването на продуктовото портфолио, както и на по-ниския пазарен дял в Северна Америка. С фокус върху успешното представяне на нови превозни средства в близко бъдеще, Stellantis очаква да подобри представянето си през второто полугодие на 2024 г. и през цялата 2025 г. в Северна Америка и Разширена Европа.
ПРЕДСТАВЯНЕ НА СЕГМЕНТА ЗА ПЪРВИТЕ ШЕСТ МЕСЕЦА НА 2024 Г. В РАЗШИРЕНА ЕВРОПА
Доставките в Разширена Европа са намалели с 6%, като е отбелязан спад при Fiat 500, Opel Mokka и Jeep Renegade, частично компенсиран от по-високите доставки на Citroen C3 и Jeep Avenger. Нетните приходи са се понижили с 14%, като основните причини са по[1]големите ангажименти за обратно изкупуване, по-ниските производствени обеми и продуктов микс, както и отрицателното нетно ценообразуване. Коригираните оперативни приходи бележат спад с 45%, главно поради по[1]малък продуктов микс, нетни цени и обеми, частично компенсирани от спестявания в промишлени разходи.
Търговски успехи:
Stellantis продължва да бъде лидер при лекотоварните превозни средства в Европа и Южна Америка, и за първи път заема челно място на пазара в Близкия изток и Африка. В САЩ автомобилният концерн е №1 в продажбите на plug-in хибридни превозни средства и №2 в продажбите на LEV (нискоемисионни превозни средства). Възползвайки се от ценовата конкурентоспособност и напредъка в задвижванията и свързаността на Leapmotor, съвместното предприятие Leapmotor International е на път да предложи до края на 2024 г. своите първи електрически превозни средства: SUV C10 и лек автомобил T03 – първоначално в Разширена Европа, последвано от Южна Америка, Близкия изток и Африка, Индия и Азиатско-Тихоокеанския регион.
Продуктови иновации през 2024 г.:
Компанията планира да представи не по-малко от 20 нови модела тази година, включително 10, чието производство е започнало през първата половина на годината:
– Обновената гама лекотоварни превозни средства от бизнес подраздрелението Stellantis Pro One – Citroen, Fiat Professional, Opel, Peugeot и Vauxhall – вече е на пазара с 12 модела във всички сегменти. Stellantis Pro One е лидер в Разширена Европа, Южна Америка, Близкия изток и Африка през първата половина на 2024 г.
– Peugeot въвежда ChatGPT във всичките си нови модели. Марката локализира производството на 2008 в Южна Америка и представи новите 3008 и 5008, които са базирани на платформа STLA Medium с пробег до 680 км иразполагат с новия Panoramic i-Cockpit. През юни месец близо 30% от поръчките за 3008 са за електрическата му версия.
– Lancia представи в премиум хечбек „Б“-сегмента новата Lancia Ypsilon. Марката следва 10-годишен стратегически план за напредък с иновативна италианска елегантност.
– Maserati пусна на пазара Grecale Folgore, първият SUV на марката с пълно електрическо задвижване, с 820 Нм въртящ момент и максимална скорост от 220 км/ч.
– Ram представи новия 1500, който е с двуцилиндров двигател Hurricane, най[1]мощният 6-цилиндров двигател в сегмента с до 540 конски сили и 635 Нм въртящ момент.
– Новото SUV купе Citroen Basalt ще се предлага на пазара в Индия и Южна Америка. Citroen отчита значителни по обем поръчки за новия C3, като 72% от клиентите избират изцяло новия е-C3, конкурентноспособен електрически автомобил от „Б“-сегмента, произведен в Европа.
– Fiat и Opel празнуват 125-годишнината си. Fiat разкри завръщането си на глобалния основен пазар с електрическия Grande Panda, продаван за под 25000 евро, като моделът ще има и хибридна версия.
Технологичен напредък:
– Осем нови превозни средства ще бъдат пуснати на платформата STLA Large между 2024-2026 г., сред които Dodge Charger Daytona, Jeep® Wagoneer S и Jeep Recon. Базираната на BEV мултиенергийна платформа е изключително гъвкава и оптимизирана за различни модули за електрическо задвижване, предлагайки на клиентите предимствата на моменталния въртящ момент от EV задвижването и обхват до 800 км в BEV моделите.
– До 2026 г. платформата Smart Car ще служи като основа за 13 модела в три региона. Тя ще комбинира иновативна технология с достъпност, за да направи електромобилите изгодни за всеки. В Европа марките Fiat и Opel ще последват лансирането на Citroen C3 и C3 Aircross.
– Stellantis използва двукомпонентен подход и изследва иновативни технологии за батериини клетки. Компанията наскоро обяви петгодишно сътрудничество с водещата изследователска институция CEA за проектиране на следващо поколение батерийни клетки за електромобили.
– Технологията за електрифицирани двусъединителни трансмисии (eDCT) спомага за постигането през годината на 53% ръст в продажбите на хибридни превозни средства в ЕС30. През 2024 г. е планирано представянето на 30 хибридни модела, с още шест до 2026 г., които ще предложат по-добро изживяване при управление, по-ниски емисии на CO2 и ще бъдат по-достъпни за клиентите спрямо изцяло електрическите и plug-in хибридните модели. Stellantis е лидер в ЕС30 по продажби на нискоемисионни превозни средства, включително с батерии, горивни клетки и plug-in хибриди от сегментите „А“ и „Б“ и при лекотоварната гама.
– Платформите, задвижвани от изкуствен интелект – STLA Brain, STLA SmartCockpit и STLA AutoDrive се очаква да бъдат готови за интегриране до края на 2024 г., а през 2025 г. да бъдат и продуктово внедрени.
– Stellantis трансформира мобилното изживяване със софтуерните си продукти и свързани услуги, сред които:
e-ROUTES, първото смартфон приложение за планиране на маршрути, използващо данни в реално време от превозното средствои специално проектирано за електромобили;
Виртуален асистент, подобрен с ChatGPT, предлаган стандартно за нови и съществуващи превозни средства, който ще бъде наличен в 20 европейски страни до края на 2024 г.;
AppMarket – приложение за свързаност, налично в почти половината от моделите на Jeep и Ram от 2021-2023 г. в Северна Америка;
Connect Fleet от Free2Move, предоставящ на мениджърите на автопаркове видимост на състоянието, настройка на геозони и геолокация в реално време;
MyTasks, усъвършенстван инструмент за оптимизиране на операциите на автопарковете, подобряващ координацията за по[1]добра продуктивност.