Нетните приходи са в размер на 189,5 млрд. евро, с 6% повече в сравнение с 2022 г., като обемите на консолидираните доставки се увеличават със 7%.
Ръстът на нетната печалба е с 11% до 18,6 млрд. евро. Отчетени коригирани са оперативни приходи в размер на 24,3 млрд. евро (ръст от 1%, марж от 12,8%). Свободните парични потоци от промишлеността са в размер на 12,9 млрд. евро, с 19% повече от 2022 г.
Stellantis N.V. обяви рекордни резултати за цялата 2023 г., отбелязвайки: 6% ръст на нетните приходи в размер на 189,5 млрд. евро; увеличение на нетната печалба с 11% до 18,6 млрд. евро; покачване на свободните парични потоци от промишлеността в размер на 12,9 млрд. евро, което е 19% на годишна база. Глобалните продажби на BEV са нараснали с 21% през изминалата година, а продажбите на LEV бележат ръст от 27%.
Доставките са се увеличили със 7%, предимно заради Fiat Ducato, изцяло новия Jeep Avenger, Оpel Astra, Peugeot 2008 и Alfa Romeo Tonale.
Нетните приходи са се увеличили с 5%, главно поради увеличения обем, положително нетно ценообразуване и благоприятен микс, частично компенсирани от по-голям обем с ангажименти за обратно изкупуване и въздействия върху валутния превод.
Коригираните оперативни приходи бележат ръст от 5%, основно поради по[1]високи нетни цени, компенсирани от увеличени логистични разходи и разходи за закупуване, както и по-високи разходи за гаранция и научноизследователска и развойна дейност.
Резултатите на глобално ниво са в съответствие със стратегическите цели на компанията Dare Forward 2030 и са подкрепени от следните конкретни действия:
ГРИЖА: Stellantis е на път да постигне целта си за нулеви въглеродни емисии до 2038 г., като през предходната година е намалила емисиите въглероден диоксид от своята дейност и от външни източници, използвани в производствените си процеси, с 20% спрямо базовото ниво за 2021 г. Фокусирайки се върху клиентите, автомобилният концерн минимизира с повече от 40% дефектите, проявяващи се в първите три месеца от доставката на новите превозните средства, в сравнение с 2021 г.
Възприемайки модела на кръгово потребление, компанията откри първия си център за върхови постижения в Италия, насочен към възстановяване и устойчива повторна употреба на материали в промишлеността.
ТЕХНОЛОГИЯ: Изцяло новият Citroen e-C3 ще се предлага от 23 300 евро, което е най-конкурентната цена в B-сегмента за електромобил, произвеждан в Европа. Jeep Avenger, който взе титлата „Европейска кола на годината 2023“, продължава да печели най-високи отличия. Stellantis използва при Peugeot E-3008 платформата STLA Medium, първата от четирите изцяло нови платформи, ориентирани към BEV -с най-добър в класа пробег до 700 км. Втората платформа, STLA Large, ще започне да се прилага в моделите през 2024 г. и ще има обхват от 800 км, като оборудването й ще надмине очакванията на клиентите. STLA Large е изключително гъвкава платформа, базирана на BEV, която ще служи като основа за предстоящите глобални превозни средства в сегментите D и E и ще може да използва множество системи за задвижване, включително хибридни и с вътрешно горене.
Stellantis осигури снабдяване със суровини до 2027 г. и подписа споразумение с CATL за доставка на LFP батерийни клетки и модули, разширявайки допълнително своето портфолио от химикали за батерии. Stellantis и Ample станаха партньори в технологията за смяна на батерии, за да доставят напълно заредени EV батерии за по-малко от пет минути. Компанията се присъедини към Symbio и другите акционери в откриването на SymphonHy, първата гигафабрика във Франция и най-големият интегриран обект в Европа, произвеждащ водородни горивни клетки. Stellantis започна да прилага многостранна стратегия за полупроводници, за да гарантира сигурността на доставките и да стимулира иновациите. SiliconAuto, съвместното предприятие 50/50 с Foxconn, ще приспособи чипове, насочени към ново поколение платформи за превозни средства в автомобилната индустрия от 2026 г. През 2023 г.
Stellantis Ventures инвестира в шест нови стартиращи компании, а Stellantis подписа 49 търговски договора с нови стартъп компании.
СТОЙНОСТ: Следвайки своя стратегически план Dare Forward 2030, компанията остава отдадена на иновациите, устойчивостта и предоставянето на стойност.
Лекотоварните превозни средства Stellantis Pro One постигнаха лидерство на пазара в ЕС30 и Южна Америка и са първенци в продажбите на електрически превозни средства с батерии в ЕС30 с 38,8% пазарен дял на BEV. Бизнесът се стреми да постигне глобално лидерство до 2027 г. със своята напълно актуализирана и разширена гама, включваща вътрешно горене, електрически батерии, водородни горивни клетки и варианти с разширен обхват.