Scania е известна с широката си гама от опции за задвижвания с ниско съдържание на въглерод и сега продължава по този път, като добавя LBG/LNG вариант на Scania Touring.
Способен да работи, както с природен газ, така и с биогаз или комбинация от двете, двигателят позволява плавен преход към биогаз, създавайки кръгово и икономически жизнеспособно решение за устойчив транспорт на дълги разстояния.
Задвижваните с газ автобуси предоставят изключително интересна опция за много транспортни оператори, улеснявайки устойчивото им развитие по начин, който отчита и икономическите аспекти.
„Новият LBG/LNG вариант на Scania Touring е отлична опция за оператори на експресни автобуси и на линии, работещи на дълги разстояния, които искат да станат по-устойчиви без масивни инвестиции или без да има отрицателно въздействие върху операциите им“, казва Карл-Йохан Льоф, ръководител на продуктов мениджмънт и решения за транспорт на хора в Scania.
Новият вариант идва с 13-литров газов двигател, който осигурява 410 к.с. (302 кВт) и 2000 Нм, и има ефективност, която позволява на потребителите да намалят разходите си за гориво. Със стандартната опция за резервоар, той осигурява пробег над 1000 км с едно зареждане.
„Този продукт ви дава мощност, въртящ момент и пробег, еквивалентни на тези на автобус с дизелово гориво, като същевременно намалява нивата на шум и предлага по-ниски оперативни разходи. Ако добавите ползите за устойчивостта от използването на биогаз, това е наистина изключително добро решение“, обяснява Льоф.
В Scania биогазът отдавна се използва в компресирана форма за захранване на градски и крайградски автобуси. През последните няколко години технологичните разработки позволиха газът да бъде охладен и трансформиран в енергийно плътна течност – LBG/LNG – превръщайки го в по-жизнеспособно решение за тежки автомобили за работа, работещи по маршрути на дълги разстояния.
„Биогазът може да играе ключова роля в декарбонизирането на тежкотоварния транспорт, особено за приложения на дълги разстояния. Инфраструктурата за производство на гориво и за станции за зареждане, продължава да се разширява, като се правят огромни инвестиции, не на последно място и в Европа“, казва Йонас Стрьомберг, бизнес мениджър за устойчив транспорт в Scania.
Биогазът е възобновяемо гориво без изкопаеми горива, което предлага намаление на емисиите на CO2 с до 90 процента в сравнение с дизела в цикъла „от кладенец до волан“, осигурява и други предимства за устойчивото развитие. Чрез местното производство на горива градовете и общините могат да създадат местни работни места и да решат местните проблеми с отпадъците, като същевременно повишават енергийната сигурност и връщат въглерод и хранителни вещества обратно в почвата.
„Тези решения са наистина кръгови и бих казал, че нашият 13-литров газов двигател е най-устойчивата и жизнеспособна опция на пазара за оператори на дълги разстояния. Той е по-добър за околната среда, тих, интелигентен и, може би най-важното, достъпен е тук и сега, позволявайки на операторите на дълги разстояния да направят огромна крачка към устойчив транспорт“, заключава Стрьомберг.
Scania разработва газови двигатели от началото на миналия век. С възможността да работят, както с природен газ, така и с биогаз, те са перфектният инструмент в прехода към по-устойчивия биогаз. В допълнение към гъвкавостта, двигателите могат да работят, както на втечнен газ, така и на сгъстен газ. И тъй като не изискват добавки, газовите двигатели на Scania не зависят от наличието им.
Новата опция за задвижване на газ за Scania Touring се добавя към настоящото газово портфолио на Scania за сегмента на дълги разстояния, което включва автобуси, произведени с външни партньори, производители на каросерии, като Scania Beulas DD LBG/LNG, както и Scania Irizar i6S Efficient LBG/LNG, който беше представен на Busworld миналата година.