Новото задвижваме e-machine на Scania е напълно адаптирано към платформата за батерийни електрически автобуси на компанията. Сега са налични четири опции за мощност, както и интегрирана скоростна кутия с две или четири скорости, предлагащи впечатляващо съчетание на повишена производителност и ефективност, гъвкавост и нулеви емисии.
Добавена е и допълнителна опция за батерия, а интерфейсът за зареждане на задната част на автобуса ще ускори процеса на зареждане.
Scania прави още една значителна крачка напред в своята е-мобилност, като представя ново, усъвършенствано и по-ефективно задвижване e-machine за своята платформа за електрически автобуси.
Новото e-machine предлага няколко опции за мощност, за да отговаря на различни оперативни задачи и условия, което го прави по-гъвкав в сравнение с предишната му версия с една единствена опция за мощност.
Клиентите вече могат да избират между четири различни опции за мощност: 240 кВт, 270 кВт, 300 кВт и 330 кВт. Предлага се и скоростна кутия с две или четири скорости, което подобрява енергийната ефективност на автобуса, както и неговото стартиране и ускорение, позволявайки му да се движи плавно и ефективно, дори при трудни условия като изкачване на хълмове или тежки операции.
Scania също така представя опция за три батерийни пакета с инсталирана енергия от 312 кВтч, както и втори интерфейс за зареждане на задната част на автобусите, което дава на клиентите възможност сами, или с помощта на Scania, да настроят автобусите според своите специфични нужди. Задният интерфейс позволява по-висока мощност на зареждане от 325 кВт с до 500 A, в сравнение с настоящия интерфейс за зареждане отпред, който предлага 130 кВт с до 200 A. Тази по-висока мощност значително намалява времето за зареждане, което увеличава времето за експлоатация на автобуса .
Е-machine е съобразен с новото законодателство за киберсигурност. Това не е просто двигател или генератор, а цялостно компактно устройство за задвижване, състоящо се от електродвигател, инвертор, скоростна кутия и маслена система.
Двигателят превръща електрическата енергия, съхранявана в батерията, в механична енергия, създавайки въртящ момент, докато инверторът превръща постоянното напрежение от батерията в трифазен променлив ток. Тази преобразувана енергия след това се подава към Е-machine, което му позволява ефективно да контролира и регулира, както скоростта, така и въртящия момент. Има и маслена система с две маслени помпи, която охлажда е-machine и смазва скоростната кутия.
„Знаем, че операторите на автобуси са изправени пред предизвикателството да покрият изискванията за емисии, като същевременно се стремят да отговорят на специфичните изисквания за електрическата експлоатация. Нуждите от мощност, гъвкавост, време за зареждане, енергийна ефективност и пробег са някои от ключовите фактори“, казва Анна Сталберг, ръководител на отдел Urban Solutions в People Transport Solutions на Scania Group.
„Новото задвижване е-machine, батериите и опциите за зареждане са разработени и се предлагат с оглед на предизвикателствата пред нашите клиенти, и отговарят, както на техните, така и на нашите цели за устойчиво развитие.“