Предизвикателствата, свързани с екологичния преход и нарастващия интерес на клиентите в тази област, накараха Renault Trucks да инвестира сериозно в кръговата икономика през последните четири години.
Renault Trucks има две ключови амбиции – да гарантира качеството и издръжливостта на своите камиони, и да се ангажира да намали въглеродните си емисии.
Кръговата икономика има значителен потенциал за растеж. През 2021 г. процентът на регенерираните или преработените камиони нарасна до 6% от употребяваните камиони, продадени от компанията. Кръговата икономика също така намалява емисиите на CO2 с 14,4 тона за всяко ремонтирано или рециклирано превозно средство.
За френския производител, който е водещ на вътрешния си пазар, употребяваните автомобили са насочени към конкретни клиенти, които по икономически, тактически или дори екологични причини умишлено избират да не използват ново превозно средство. Те също така отговарят на необходимостта от незабавна наличност на фона на недостиг.
Кръговата икономика, разработена от Renault Trucks, се основава на три стълба:
Регенериране: превозните средства, които са били използвани интензивно в продължение на три или четири години, се ремонтират в един от центровете за употребявани камиони на компанията, и се актуализират с по-нов софтуер. След това те се връщат на собствениците си, за да бъдат пуснати обратно на пътя за още три години експлоатация, или да бъдат препродадени. Следователно тези регенерирани камиони ще бъдат използвани в пълния си капацитет, осигурявайки непрекъсната работа отвъд границата от един милион километра пробег.
Повторно използване: Използваните автомобили Renault Trucks се трансформират чрез строги индустриални процеси, които да ги направят подходящи за нова дейност. Във завода за употребявани камиони, в специализирана работилница за трансформиране на употребявани камиони, влекачите се превръщат в шаси кабини, или в камиони за строителни и комунални дейности. В дилършипите на компанията някои превозни средства могат да бъдат преоборудвани, за да станат съвместими с биогориво B100.
Рециклиране: рециклируемите части могат да бъдат възстановени и след това отново въведени в следпродажбената верига. Операциите по възстановяване на двигатели, скоростни кутии, инжектори и филтри за твърди частици се извършват в завода на производителя в Лимож. Производителят обмисля и създаването на интегрирана верига за рециклиране с повторна употреба на части за тежкотоварни превозни средства.
Тези операции позволяват на Renault Trucks да удължи живота на своите превозни средства, като използва както нови, така и втора употреба части. Това е двойно устойчив подход, тъй като рециклирането допринася както за регенерирането, така и за операциите за повторно използване.
През 2020 г. са построени 7 500 м2 модерни, просторни и функционални помещения в обекта на Renault Trucks в Сен Приест. Това ново съоръжение даде възможност на компанията да постави регенерацията в основата на дейността си с употребявани камиони.
Процесът започва със строга оценка на използваното превозно средство, когато се връща директно на производителя. След това започва подготвителната фаза. Автомобилът първо се проверява на 200 контролни точки с помощта на инструментите на производителя. Силовото предаване и системата за контрол на замърсяването са на особен фокус. Провеждат се и кампании за превантивна поддръжка, например смяна на компоненти като турбо компресора. След това софтуерът на автомобила се актуализира, което означава, че неговата ефективност в разхода на гориво също може да бъде актуализирана.
Renault Trucks създаде работилница в своя завод в Бург ан Брес, специализирана в пренастройването на употребявани автомобили. Именно там влекачите Renault Trucks T се превръщат в шаси кабини (Renault Trucks P-Road), а превозните средства за дълги разстояния се трансформират в камиони с надстройки за строителството (Renault Trucks T X-Road). В този завод се произвеждат специални серии като Renault Trucks T 01 Racing или T Robust 13L. И накрая, превозните средства Евро 6 се преобразуват тук, както и сертифицирани по Евро 3 за пазарите в Африка и Близкия изток (Renault T X-Port и T X-64).
Всяка година 500 камиона се преобразуват във фабриката за употребявани камиони.