PACCAR отчете тримесечни приходи от 7,44 милиарда долара през първото тримесечие на 2025 г., в сравнение с 8,74 милиарда долара през същия период на 2024 г. Чистата печалба на компанията възлиза на 505,1 милиона долара.
„PACCAR отчете добри приходи и чиста печалба през първото тримесечие на 2025 г.“, заяви Престън Фейт, изпълнителен директор. „Peterbilt, Kenworth и DAF постигнаха добри резултати, PACCAR Parts отчете рекордни приходи и силни печалби, а PACCAR Financial Services постигна добри резултати благодарение на висококачествения си портфейл. Много съм горд с нашите служители и дилъри, които доставят изключителни камиони и транспортни решения на нашите клиенти.“
PACCAR отчете тримесечни приходи от 7,44 милиарда долара през първото тримесечие на 2025 г., в сравнение с 8,74 милиарда долара през същия период на 2024 г. Чистата печалба на компанията възлиза на 505,1 милиона долара (0,96 долара на акция), включително 264,5 милиона долара след данъци, свързани с граждански съдебни дела в Европа. Хари Шипърс, президент и финансов директор, заяви: „PACCAR напредва добре в разрешаването на гражданските съдебни дела в ЕС.“ Без този разход компанията отчете коригирана чиста печалба от 769,6 милиона долара (1,46 долара на акция) през първото тримесечие на 2025 г. През първото тримесечие на миналата година PACCAR отчете чиста печалба от 1,20 милиарда долара (2,27 долара на акция).
Фейт допълни: „Индустрията за камиони преживява вълнуващ и динамичен период на технологични промени. Дългосрочните инвестиции на PACCAR в нови модели камиони, в напреднали производствени технологии и дигитални решения за обслужване ще подкрепят растежа на клиентите и на компанията.“
Основни резултати – Първо тримесечие на 2025 г.
Основните финансови резултати на PACCAR през първото тримесечие на 2025 г. включват:
– Консолидирани приходи от 7,44 милиарда долара.
– Чиста печалба от 505,1 милиона долара.
– Коригирана чиста печалба (не-GAAP) от 769,6 милиона долара.
– Рекордни приходи на PACCAR Parts от 1,69 милиарда долара.
– Печалба преди данъци на PACCAR Parts от 426,5 милиона долара.
– Печалба преди данъци на PACCAR Financial Services от 121,1 милиона долара.
– Паричен поток от операциите от 910,3 милиона долара.
– Капиталови инвестиции от 171,9 милиона долара и разходи за НИР от 115,4 милиона долара.
– Собствен капитал на акционерите от 18,02 милиарда долара.
Глобални пазари за камиони
Кевин Бейни, изпълнителен вицепрезидент на PACCAR, заяви: „Камионите Kenworth и Peterbilt предлагат на клиентите високо качество и ниска обща цена на притежание. Пазарът на Северна Америка се влияе от несигурните икономически условия и въведените нови мита.“ Очаква се продажбите на клас 8 камиони в САЩ и Канада през 2025 г. да бъдат между 235 000 и 265 000 броя.
„Аеродинамичните и иновативни камиони DAF XD, XF, XG и XG+ предлагат на клиентите най-добро удобство за шофьори и горивна ефективност“, каза Харалд Зайдел, президент на DAF. „През първото тримесечие DAF XB беше награден като „Най-добър камион“ на Fleet News Awards в Лондон.“ Очаква се регистрациите на камиони над 16 тона в Европа през 2025 г. да бъдат между 270 000 и 300 000 броя.
Пазарът на Южна Америка за камиони над 16 тона се очаква да бъде между 100 000 и 110 000 броя през 2025 г. DAF Brasil постига 10% пазарен дял на бразилския пазар за тежки камиони. DAF Brasil изнася камиони за Чили и Колумбия с планове за разширяване в цяла Южна Америка. „PACCAR разширява фабриката си за камиони DAF в Понта Гроса, Бразилия, с 65 000 кв. фута, за да увеличи капацитета си и производството на двигатели“, каза Майк Дозиър, изпълнителен вицепрезидент на PACCAR.
PACCAR Parts постига рекордни приходи и високи печалби
През първото тримесечие на 2025 г. PACCAR Parts отчита рекордни приходи от 1,69 милиарда долара в сравнение с 1,68 милиарда долара през същия период на 2024 г. Печалбата преди данъци възлиза на 426,5 милиона долара, в сравнение с 455,8 милиона долара през първото тримесечие на 2024 г. Браян Ситко, вицепрезидент на PACCAR и управител на PACCAR Parts, заяви: „PACCAR Parts предлага резервни части и транспортни решения, които увеличават времето за работа и печалбите на клиентите. Отличните резултати са резултат от инвестициите в нови центрове за дистрибуция на части (PDCs), марката TRP за универсални части и магазините TRP, както и на увеличени логистични възможности.“
PACCAR е произвела 1,2 милиона двигателя PACCAR MX, което създава възможности за бизнес с ремонтирани двигатели. „PACCAR инвестира 35 милиона долара в нова 50 000 кв. фута фабрика за ремонт на двигатели в Колумбус, Мисисипи“, сподели Хари Волтърс, вицепрезидент на PACCAR. „Новата фабрика ще ремонтира съществуващи двигатели, за да предложи на клиентите надеждни и по-достъпни двигатели за текущите им превозни средства.“
PACCAR Parts разполага с 20 глобални центъра за дистрибуция на части, поддържащи над 2000 сервизни центъра на DAF, Kenworth и Peterbilt, както и над 350 магазина TRP. Тези независими, добре финансирани дилърства предлагат отлично обслужване, допълвайки високото качество на превозните средства.
PACCAR Financial Services постига добри приходи
PACCAR Financial Services (PFS) отчете печалба преди данъци от 121,1 милиона долара през първото тримесечие на 2025 г., с 6% повече от 113,9 милиона долара през същия период на 2024 г. Приходите възлизат на 528,0 милиона долара, в сравнение с 509,3 милиона долара през миналата година. „PFS постигна добри резултати благодарение на високото качество на портфейла ни“, каза Крейг Гриниевич, вицепрезидент на PACCAR. „PFS е лидер на пазара с продуктите Kenworth, Peterbilt и DAF, иновативни технологии за бързо одобрение на кредити и подкрепа за клиентите през целия бизнес цикъл.“ PFS ще открие център за втора употреба на камиони във Варшава, Полша, тази година, за да увеличи продажбите в Централна Европа.
PFS управлява портфейл от 235 000 камиони и ремаркета с общи активи от 22,75 милиарда долара. PacLease, водеща компания за лизинг на камиони в Северна Америка и Европа с флот от 40 000 превозни средства, е част от този сегмент. „Силният баланс на PACCAR и кредитните рейтинги A+/A1 позволяват на PFS да предлага конкурентно финансиране на дилъри и клиенти в 26 държави на четири континента“, каза Терин Дрейк, президент на PACCAR Financial Corp. „PFS има отличен достъп до дълговите пазари, като издаде средносрочни облигации на стойност 695 милиона долара през първото тримесечие на 2025 г.“
Инвестиции в продукти, технологии и производствени мощности
Дългосрочните печалби, силният баланс и фокусът върху качеството и иновациите позволяват на PACCAR да инвестира 8,8 милиарда долара в производствени мощности, продукти от следващо поколение и модерни технологии през последните 10 години. През първото тримесечие на 2025 г. компанията инвестира 171,9 милиона долара в капиталови проекти и 115,4 милиона долара в НИР. Хари Шипърс заяви: „Капиталовите разходи през 2025 г. се очаква да бъдат между 700 и 800 милиона долара, а разходите за НИР – между 450 и 480 милиона долара. PACCAR увеличава инвестициите в двигатели с вътрешно горене, хибриди и електродвигатели, свързани автомобилни услуги, разширени производствени възможности и системи за подпомагане на шофьора, които ще създадат стойност за клиентите.“ Освен това, компанията планира да инвестира между 600 и 900 милиона долара в съвместното си предприятие за батерии Amplify Cell Technologies.
Д-р Фил Стивънсън, управител на PACCAR Technical Center, коментира: „Разширението на изследователския ни център с 38 000 кв. фута ще ускори разработката на нови продукти за глобалните пазари и ще подпомогне иновациите в превозните средства и двигателите. Подобренията в лабораториите, като новото съоръжение за тестване на батерии и машини ще подкрепят способността на PACCAR да доставя продукти с най-високо качество.“