• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Напълно оригинален, но без волан – железопътната версия на Bulli

Напълно оригинален, но без волан – железопътната версия на Bulli


30.05.2024
A A
Мартин Славчев
Reading Time: 1 min read
Напълно оригинален, но без волан – железопътната версия на Bulli

Експертите от отдела „Класически автомобили“ към Volkswagen Лекотоварни автомобили разкриха поредното историческо бижу, с което допълниха невероятната колекция от класически образци на легендарния Volkswagen Bulli.

След впечатляващата трансформация на микробуса за офроуд употреба в триосно изпълнение и задвижване с гъсенични вериги отзад, сега класическият отдел представя официално своята най-нова находка – уникален железопътен вариант на микробуса от 1955 г., известен като Klv-20. Интересното в случая е това, че не става дума за обичайното при ремонтни дейности или аварии заместващо влаковете средство за автобусен транспорт, а за истински VW микробус, трансформиран за движение по железопътните релси – своеобразна невероятна кръстоска между влакова мотриса и VW Bulli. Класическият отдел на Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWNO) ще представи това необичайно превозно средство на феновете на марката на 2-ри юни 2024 година в Хановер в рамките на първото събитие „Bulli & Coffee” и в чест на международното събитие International VW Bus Day.

През 1954 г. Германските федерални железници (Deutsche Bundesbahn) са изправени пред предизвикателството да открият и да закупят най-подходящите нови компактни железопътни превозни средства за екипите на техническото обслужване. В крайна сметка и след оценка на наличните предложения и възможности, отговорниците взимат оригинално решение – вместо да се разработва ново превозно средство от нулата, да се използва трансформирана с ходова част за движение по железопътни релси версия на универсалния Volkswagen Transporter.

Дейностите по проектирането на трансформацията и изработката на компактното превозно средство с двигател с вътрешно горене и обозначение Klv-20, са възложени на две компании. В рамките на една година фирмите Мартин Байлхак (Martin Beilhack) от Розенхайм и Вагон унд Машиненбау ГмбХ (Waggon-und Maschinenbau GmbH) от Донаувьорт преработват успешно за ползване от железниците по 15 автомобила Volkswagen. Образецът, който сега се включва в класическата колекция на VWNO, е произведен от Beilhack.

Железопътните варианти на легендарния Bulli са били използвани главно в депата за поддръжка на железопътния състав и сигнализацията, за извършване на инспекции по железопътните трасета и за придвижване на специалистите по поддръжка до съответните участъци. В крайна сметка Klv-20 остават в експлоатация доста дълго време и са окончателно изведени от употреба едва през 70-те години на ХХ век. Днес са останали броени Klv-20, които са все още в и в добро техническо състояние-като добавения към класическата колекция на Volkswagen Лекотоварни автомобили екземпляр с фабричен номер 20-5011.

Конструкцията на Klv-20 е съставена от три основни компонента –каросерията, заимствана от лекотоварния T1 Kombi, боксерния бензинов ДВГ на Volkswagen с максимална мощност 21 кВт/28 к.с. и специално разработената ходова част с хидравличен механизъм за повдигане и обръщане, който позволява Klv-20 да бъде повдигнат, обърнат и поставен обратно на релсите от един човек. По този начин компактната мотриса може да продължи движението си нормално и направо по същия коловоз, вместо да се налага да се връщана задна предавка до първата възможна точка за маневриране. По този начин Klv-20 се превръща в уникално и много гъвкаво за употреба железопътно превозно средство.

За да се осигури пълното съответствие на „железопътния Bulli“ с изискванията по отношение на обслужващия железопътен състав, обичайните за модела предни и задни светлини са отстранени и тези отвори в каросерията са покрити със стоманени панели. След това на необходимите за целта места са монтирани предвидените за железопътните превозни средства стандартни светлини -две бели светлини отпред и една червена отзад.

Включеният в колекцията на VWNO екземпляр от Klv-20 започва своята железопътна кариера в депото на гара Платлинг, Федерална провинция Бавария и на по-късен етап е използван в депото за поддръжка на сигнализацията в Платлинг. След извеждането му от експлоатация през 70-те години на миналия век, железопътният микробус намира нов дом в региона Пфалц в Югозападна Германия, а през 1988 година е придобит от колекционер на железопътна техника от провинция Хесен. Отскоро „железопътният Bulli“ вече е част от колекцията класически превозни средства на Volkswagen Лекотоварни автомобили в Хановер.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT