Новият електрически ван SV използва 10% рециклирани материали; 85% от материалите му могат да бъдат рециклирани в края на жизнения му цикъл. Планира се производствената фабрика в Сянтан да работи изцяло с възобновяема енергия. Системата за рециклиране на вода в затворен цикъл намалява зависимостта от прясна вода със 75%.
Новият електрически ван Farizon SV е създаден да предложи устойчиво решение за клиентите, като екологичните фактори са изиграли значима роля в развитието и производството на превозното средство.
При конструкцията на SV са използвани 10% рециклирани материали, като 85% от материалите му могат да бъдат рециклирани в края на жизнения му цикъл, а 95% са възстановими. При експлоатация, използването на високоякостна стомана и хибридни алуминиево-стоманени материали в шасито и каросерията, заедно с иновативна „drive-by-wire“ платформа, допринасят за намаляване на теглото с 8%, което осигурява ползи в спестяването на енергия и оперативната ефективност.
В допълнение към тези значителни ползи, голяма част от екологичния фокус на Farizon е насочен към нисковъглеродно производство. Разположената в Икономическата зона за развитие Сянтан в Хунан, Китай, водещата производствена база на Farizon е създадена да бъде глобален стандарт за въглеродно-неутрално производство на автомобили за работа.
Проектиран от самото начало като завод с нулеви въглеродни емисии, базата е планирана да заработи изцяло с възобновяема енергия, главно слънчева и вятърна, като собствената ѝ генерираща мощност надвишава 40% от общата консумация. Системата ѝ за рециклиране на вода в затворен цикъл намалява зависимостта от прясна вода със 75%, докато оптимизираните с изкуствен интелект логистични мрежи намаляват спомагателните емисии с 30%. Всеки произведен там SV носи в себе си устойчивост през целия си жизнен цикъл, което е съобразено и с целите на ЕС по Зелената сделка и принципите на циркулярната икономика.
Циркулярно производство и иновации в материалите
Производствената философия на Farizon приоритизира принципа – „от начало до ново начало“. Над 95% от производствените отпадъци се рециклират, включително метални стружки, пластмаси и батерийни материали, което далеч надхвърля изискванията на директивата на ЕС за превозни средства в края на жизнения им цикъл. Линиите за боядисване използват водно-базирани бои с почти нулеви емисии на летливи органични съединения (VOC), а заваръчните линии внедряват лазерно запояване, за да премахнат оловните спойки. Интериорните компоненти включват пластмаси, рециклирани от океански отпадъци, и сертифицирани органични тъкани, намалявайки използването на нови суровини с 50%. Производството на SV също така използва система с „дигитален близнак“ за симулиране на енергийния разход, като гарантира, че въглеродният отпечатък на всеки ван се проследява и минимизира.
Устойчивостта надхвърля стените на завода в Сянтан
Заводът прилага програма „Зелен партньорски сертификат“ за всички доставки от първо ниво, изисквайки съответствие със стандарта ISO 14001 и оповестяване на данни за въглеродни емисии. Над 60% от компонентите се доставят от радиус до 500 км, а електрическата входяща логистика допълнително намалява емисиите. Инициативите към общността включват хъб за регенерация на батерии, който обновява използвани батерии за електромобили за слънчеви електроцентрали, и център за обучение, който квалифицира работници за циркулярно производство.






























