Daimler Buses представи най-новите си разработки на пътнически превозни средства, решения за батерии и услуги за електрически автобусни паркове на eMobility Days 2.0 в Берлин.
На събитието eMobility Days 2.0 през 2024 г. в Берлин Daimler Buses представи най-новите си разработки, продукти и услуги, и отправи преглед към бъдещите технологии. Новият междуградски автобус Mercedes-Benz eIntouro може да изминава до 500 км с електрическо задвижване. Компактният eCitaro K се чувства като у дома си по криволичещите градски маршрути. Mercedes-Benz eCitaro с горивна клетка вече може да работи и с водород. Новото поколение батерии впечатлява с дълъг експлоатационен живот.
Новият Mercedes-Benz eIntouro: електрическа мобилност за междуградски и туристически пътувания
Очакваният скоро да влезе в серийно производство прототип на изцяло електрическия междуградски автобус Mercedes-Benz eIntouro е базиран на познатия дизелов модел Intouro, но вместо него е оборудван с електрическо задвижване с батерии LFP и централен двигател. В резултат на това Daimler Buses за първи път може да премине към електрическа мобилност за междуградски маршрути, училищни автобуси, шатъл автобуси, пътнически превозни средства, предназначени за екскурзии, както и такива за по-кратки пътувания. Моделът се предлага в две дължини: 12,18-метров eIntouro и 13,09-метров eIntouro M. За първи път в европейски автобус в eIntouro могат да се инсталират софтуерни актуализации дистанционно, без да се налага посещение на сервиз.
Новият Mercedes-Benz eCitaro K: компактна електрическа мобилност
С радиус на завиване от само 17,28 м, компактният 10,63-метров eCitaro K се чувства като у дома си по тесни, криволичещи пътища в предградия и стари градове. С максимален капацитет на батерията от 588 кВтч в актуалната версия NMC3, eCitaro K гарантира пробег от 400 км при благоприятни условия. eCitaro K се предлага с две или три врати.
Mercedes-Benz eCitaro: нов режим на работа изцяло на водород
В бъдеще моделът eCitaro, оборудван с горивна клетка за осигуряване на по-голям пробег, ще може да работи с водород като единствен източник на енергия в новия режим „H2“. Батерията и горивната клетка са източник на енергия за задвижващата система. Вече не е необходимо батерията да се зарежда външно по време на паузите за престой. Тя не се зарежда от електрическата мрежа, когато автобусът е неподвижен, а от горивната клетка по време на движение. Това означава, че горивната клетка на eCitaro може да отговори на изискванията на индивидуалните транспортни оператори, които предпочитат да използват екологичен водород вместо електричество.
Новата батерия NMC4 в Mercedes-Benz eCitaro: по-голям капацитет, по-дълъг експлоатационен живот
Daimler Buses представи четвъртото поколение литиево-никелово-манганово-кобалтови батерии. Новото поколение батерии NMC4 ще съчетава висока енергийна плътност, която позволява на електрическите автобуси да постигат по-дълъг пробег, с много дълъг експлоатационен живот. По-дългият експлоатационен живот на батерията се постига благодарение на по-щадящо зареждане с максимален капацитет от 150 кВт, както и на редовни процеси на бързо зареждане с капацитет до 300 кВт. Новите батерии NMC4 ще се използват в автобусите eCitaro, eCitaro G, eCitaro K и eCitaro с горивна клетка от началото на 2026 г.