• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » 5,7% ръст в продажбите на нови ванове

5,7% ръст в продажбите на нови ванове


01.02.2009
A A
BTP
Reading Time: 1 min read
5,7% ръст в продажбите на нови ванове

През 2008 година в България бяха регистрирани точно 15 000 нови вана, което представлява увеличение с 5,7% в сравнение с предходната година. За пореден път най-търсени бяха малките ванове (7663 бр., +5,4%), следвани от представителите на тежкия клас (4849 бр., +7,3%) и пикапите (965 бр., +17%). Какво е разпределението на силите във всяка от категориите и кои са „отличниците“ в отделните дисциплини, ще разберете от следващите редове.

През 2008 година в България бяха регистрирани точно 15 000 нови вана, което представлява увеличение с 5,7% в сравнение с предходната година. За пореден път най-търсени бяха малките ванове (7663 бр., +5,4%), следвани от представителите на тежкия клас (4849 бр., +7,3%) и пикапите (965 бр., +17%). Какво е разпределението на силите във всяка от категориите и кои са „отличниците“ в отделните дисциплини, ще разберете от следващите редове.

 

Logan доминира в ниския клас

Категорията „малък ван“ (с товарен обем от 2,5 до 4 куб. м), чиито представители по традиция са най-търсените лекотоварни автомобили в България, успя да завоюва над 50% от целия пазар и през 2008 година (7663 бр., +5,4%). С най-голяма заслуга за това постижение беше румънският бестселър Logan Van/MCV (2570 бр.), на който се дължат над 1/3 от всички продажби в тази категория. По разбираеми причини по-предпочитаната от двете му модификации беше пътническата MCV (1730 бр., +72%), но и версията Van (840 бр., +73%) се хареса на значително повече клиенти, отколкото който и да било друг товарен модел на пазара. За база и на двете изпълнения служи седанът Logan, което наклонява везните в полза на 7-местното комби, но в никакъв случай не омаловажава работните характеристики на вана.
Ръстът при втория в класацията – Volkswagen Caddy, не е толкова голям („само“ 23%), но реализираните 1054 бр.
от него бяха достатъчни за натрупване на преднина пред миналогодишните „отличници“ Peugeot Partner и Citroёn Berlingo. За разлика от Logan обаче „народният“ автомобил се продаваше еднакво добре и като товарен (521 бр.), и като пътнически ван (533 бр.).
За пръв път през последните няколко години Citroёn Berlingo (866 бр., -18%) успя да изпревари технологичния си двойник Peugeot Partner (810 бр., -32%). Като оправдание за влошените резултати на двете френски марки може да се посочи смяната на моделните им поколения през пролетта и свързаните с това трудности при изпълняване на поръчките. Все пак досегашните версии на Berlingo и Partner останаха в продажба под имената Berlingo First и Partner Origin и благодарение на по-ниските си цени се радваха на по-голяма популярност от новите попълнения. Както винаги моделите на концерна PSA бяха по-предпочитани за превоз на пътници, отколкото за транспорт на товари.
Ford Connect също регистрира необичайно голям спад в продажбите
(459 бр., -37%), но запази мястото си в Топ 5 на най-продаваните малки ванове в България. Също както и през предходните години, по-търсеният от двата му варианта беше товарният Transit Connect (332 бр.), докато пътническият Tourneo Connect се отчете само със 127 доставки. Плътно зад него се наредиха Skoda Roomster/Praktik (410 бр., без промяна спрямо предходната година) и FIAT Doblo (407 бр., -23%).
Opel Combo (376 бр., +6%) надделя над прекия си съперник Renault Kangoo (364 бр., -46%), който претърпя смяна на поколенията в средата на годината, но за разлика от „сънародниците“ си Partner и Berlingo не запази стария модел в производство. Лекотоварното трио Citroёn Nemo/Peugeot Bipper/FIAT Fiorino, което наскоро се окичи с титлата „Ван на годината – 2009“, се зае с нелеката задача да наложи нови стандарти в класа си едва през месец май, но въпреки това успя да привлече вниманието на 347 клиенти (166 от тях гласуваха доверие на Citroёn, 131 – на Peugeot и 50 – на FIAT).

„Транспортерите“ тъпчат на място

Вановете от средния клас (с товарен обем от 4 до 10 куб. м), които по незнайни причини са принципно недолюбвани от българските клиенти, и този път не успяха да прескочат психологическата бариера от 1000 продажби. През 2008-а у нас бяха реализирани 935 „транспортера“, което представлява едва 6,2% от целия пазар. Ключовата фигура в категорията отново беше моделът, станал нарицателно име за всички представители на класа – Volkswagen Transporter. Въпреки че доставките му не се увеличиха в сравнение с предходната година (356 бр., -0,6%), те се равняват на цели 38% от всички нови регистрации на средни ванове.
Opel Vivaro изскочи на второ място със 162 продажби (+13%) в тон с успехите на марката от Рюселсхайм във всички останали класове, които бяха постигнати с нечувани промоции. Досегашният №2 – Toyota Hilux (42 бр., -77%), отпадна от ранглистата на петте най-популярни модела заради липсата на големи поръчки от страна на „обичайните заподозрени“ – електроразпределителните дружества.
Щутгартският дует Vito/Viano укрепи позициите на Mercedes-Benz в този клас със 124 доставки (+14%), които бяха почти поравно разпределени между Viano и пътническите и товарните модификации на Vito. „Близнаците“ Peugeot Expert (86 бр., -2%) и Citroёn Jumpy (64 бр., +167%) си поделиха последните две места в челната петица с тенденцията да си сменят позициите през 2009 година.

Transit налага темпото при най-големите

Ръстът в продажбите на големи ванове (с товарен обем от 10 до 17 куб. м)
успя да изпревари, макар и със съвсем малко, общото нарастване на българския пазар на нови автомобили.
В страната бяха регистрирани 4849 големи вана (+7,3%), като над 90% от тях бяха доставени от 7 марки – Ford, Peugeot, IVECO, Citroёn, Mercedes-Benz, Renault и Volkswagen.
Несменяемият лидер Ford Transit остана на върха в класацията с 1276 продажби (+6%), но зад него настъпиха размествания. Миналогодишният му подгласник – IVECO Daily, този път се задоволи с 694 доставки (-15%), което позволи на Peugeot Boxer (767 бр., +11%) да се изкачи на второ място. На пръв поглед промяната не е чак толкова голяма, но е показателна за нежеланието на транспортните фирми да инвестират средства в по-скъпи автомобили по време на финансова криза.
Във врата на италианския представител на най-тежката артилерия в лекотоварния клас вече „диша“ Citroёn Jumper, чието търсене се увеличи с цели 50% до 646 бр. Стабилно беше присъствието на Mercedes-Benz Sprinter (496 бр., +18%), следван на почетно разстояние от Renault Master (307 бр.,
+6%). Непосредствено след тях се нареди произвежданият заедно със Sprinter Volkswagen Crafter (298 бр., +81%).

Търсенето на пикапи се увеличава

17% е ръстът в регистрациите на нови пикапи в България през 2008 година. Пазарът на тези нетипични „черноработници“ се увеличи до 965 бр. благодарение на появата на един доста опростен, но функционален нов модел – Dacia Logan Pick Up. Само през първите няколко месеца от присъствието си на пазара румънският „новобранец“ беше предпочетен от 121 клиенти, колкото е и общото увеличение на продажбите в тази категория.
№1 сред пикапите отново е Toyota Hilux, чиито 336 доставки обаче съответстват на 4% намаление в сравнение с предходната година. Вторият и третият в миналогодишната класация – Nissan Navara и Mitsubishi L200, също отчетоха спад в продажбите (-13% за Navara и -1% за L200). Mitsubishi излезе на втора позиция със 157 бр., а за Nissan (151 бр.) остана незадоволителното трето място.
Ford Ranger показа, че е на път да възвърне позициите си отпреди няколко години, когато предишното му поколение играеше ключова роля в класа на пикапите. Неговите 136 доставки се равняват на увеличение с 58%, постигнато със спечелването на няколко по-големи поръчки. Технологичният му „донор“ Mazda BT-50, се задоволи само с 36 продажби (-23%), въпреки че се предлагаше по-изгодно.
През 2008 година на нашия пазар стъпи вторият по големина производител на аксесоари за пикапи в света – тайландската компания Carryboy, което е още едно доказателство за стабилните темпове на развитие в този автомобилен сегмент.


Други публикации от категорията

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025

Летният брой на списание КАМИОНИ е тук

08.07.2025

Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

07.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

12.06.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

07.07.2025
FOTON Tunland G7 – сериозен играч при пикапите

FOTON Tunland G7 – сериозен играч при пикапите

18.06.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT