• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » 25,4% ръст в продажбите на нови ванове

25,4% ръст в продажбите на нови ванове


21.01.2008
A A
BTP
Reading Time: 2 mins read
25,4% ръст в продажбите на нови ванове

2007-а беше добра година за търговията с нови лекотоварни автомобили в България. У нас бяха продадени 13 620 вана, което представлява увеличение с над ¼ спрямо резултата от предходната година. Какъв е приносът на отделните марки към това постижение, на какво точно се дължи промяната при всяка от тях, какви общи тенденции се забелязват на пазара – ще намерите отговорите на тези въпроси на следващите редове…

2007-а беше добра година за търговията с нови лекотоварни автомобили в България. У нас бяха продадени 13 630 вана, което представлява увеличение с над ¼ спрямо резултата от предходната година. Какъв е приносът на отделните марки към това постижение, на какво точно се дължи промяната при всяка от тях, какви общи тенденции се забелязват на пазара – ще намерите отговорите на тези въпроси на следващите редове.

Допреди няколко години пазарът на лекотоварни автомобили в България трудно можеше да бъде наречен „динамичен”. На него властваха три марки – Peugeot, Citroën и Ford, които си поделяха „по братски” ¾ от всички продажби. Мнозинството от останалите регистрации на нови ванове се дължаха на „тежката артилерия” в лицето на IVECO и Mercedes-Benz, чиито пазарни дялове също бяха непоклатими като бетон.

През 2006 година за пръв път започнаха да се забелязват признаци на раздвижване – Ford изпревари Citroën в битката за второто място, представителството на Renault-Nissan започна да наваксва изоставането от периода на смяна на българския дистрибутор, а Порше БГ продължи още по-настъпателно да налага лекотоварната гама на Volkswagen.

На този фон развитието на пазара на ванове през 2007-а беше съвсем логично – Ford излезе начело в класацията, румънското дете-чудо на Renault – Dacia, регистрира гигантско 14-кратно увеличение на продажбите, а Volkswagen прескочи 10-процентната бариера по пътя към средноевропейското си постижение от 15%.

Промяната в челото не се дължи на главозамайващи постижения на новия лидер Ford, който се задоволи с ръст от само 3,1% (основната причина за този „скромен” на общия фон резултат е недостигът на производствен капацитет на турския завод на марката). Това обаче му беше съвсем достатъчно предвид 13,9-процентното отстъпление на досегашния №1 – Peugeot, дължащо се главно на намалелите продажби на поостарелия бестселър Partner (продажбите на неговия наследник ще стартират през тази пролет).

„Двойникът” на Partner в гамата на Citroën – хитовият модел Berlingo също не успя да надскочи себе си в края на периода, предшестващ смяната на поколенията. Все пак „шевроните” успяха да задържат третото място в ранглистата с едни гърди пред предвидимата „изненада” Dacia. 1005 от продажбите на румънския „отличник” по предмета „цена/качество” се дължат на 7-местната му пътническа версия Logan MCV, а останалите 485 бр. са от товарната модификация Logan Van.

По-предпочитани от клиентите са били и пътническите варианти на най-малкия модел в лекотоварната гама на Volkswagen – Caddy (549 бр. пътнически срещу 308 бр. товарни). Забележително силно (над 100% ръст) е представянето на най-новото поколение на легендарния Transporter, който вече е едноличен първенец в неособено популярния у нас сегмент на средните ванове.

За поредна година дилърите на Iveco успяха да се „закачат” за положителната тенденция в бранша и дори да я изпреварят с малко, достигайки 6% пазарен дял. Тяхното постижение придобива още по-голяма стойност предвид факта, че почти половината от продажбите им (380 бр.) са реализирани в класа с обща маса над 3,5 тона.

Въпреки че част от 55,5-процентния ръст на Fiat се дължи на трансформирани леки автомобили, основната заслуга за увеличението на пазарния дял на италианската марка е на „чистокръвните” ванове Doblo и Ducato. Пътническото Doblo се предлага в 5- и 7-местни изпълнения (наречени съответно Combinato и Panorama), които отстъпват по популярност на товарната версия, макар че ползват данъчен кредит.

Товарният Renault Kangoo Express също е доста по-търсен от 5-местната пътническа модификация и заедно с по-големия Master е на път да възвърне позициите на френската марка отпреди три години, когато тя беше представена у нас от Промобил. На другия полюс е „тежкоатлетът” Mascott – продукт на Renault Trucks, чието представителство в България в момента е под въпрос.

22,5-процентният спад в продажбите на Opel е обвързан до голяма степен с идентичните модели от гамата на Renault. Наистина е трудно да се очакват търговски подвизи от ванове, конструирани от друг производител и продавани от него на по-ниска цена. Единственото изключение от това правило – малкият Combo, също отбеляза леко отстъпление от миналогодишните си позиции, дължащо се най-вероятно на преклонната му възраст.

Голямото търсене на новия Sprinter осигури 31,3-процентно увеличение на продажбите на ванове Mercedes-Benz. За разлика от него „близнаците” Vito/Viano не реализираха напредък, но все пак останаха едно от най-предпочитаните решения в класа на шатъл-бусовете.

Непосредствено след щутгартската марка се нареди Toyota благодарение главно на модела Hilux, който с 349 продажби „циментира” първото си място в сегмента на пикапите. Изключително успешна година регистрира и доста опростеният, но сочен като еталон за надеждност ван Hiace.

Странно слаби резултати отчете Kia, чиито шаси-кабини от серията K2500/2700 се простиха с почти 80% от миналогодишните си продажби. За пореден път намаляха и продажбите на ванове GAZ и Hyundai.

Сред останалите участници на „лекотоварния” пазар се отличиха пикапът Mitsubishi L200 (+103,8%) и товарната версия Praktik на Škoda Roomster с 90 продажби (спрямо 14 през 2006 година). Новата Mazda BT-50 също успя да „открадне” доста от досегашните клиенти на идентичния в конструктивно отношение Ford Ranger благодарение на по-ниската си цена.

От пазара на практика изчезнаха микровановете, които досега бяха що-годе прилично представени от далекоизточните марки Daewoo и Wuling. В момента фронтът в този недолюбван от средностатистическия българин клас се държи единствено от италианския производител Piaggio със символичните 4 продажби.

Ако направим бърза справка със статистиката на продажбите по класове, можем да установим че двата най-популярни класа – тези на малките и на големите ванове, държат общо над 80% от българския „лекотоварен” пазар. Увеличението при тях е стабилно (съответно 28,4% и 21,3%) и се колебае около средната стойност за целия пазар (25,4%).

Твърде показателно е обаче положителното развитие на средните ванове (+57,6%), чиито компромисни качества (товарен обем / маневреност) тепърва предстои да бъдат оценени от транспортните фирми у нас. Все по-осезателно (+43,2%) започва да става и присъствието на нови пикапи по нашите улици. В този аспект българският пазар просто следва общата тенденция в Европа (тя пък от своя страна се движи по стъпките на Америка), според която тези натъпкани с екстри „черноработници” ще се радват на все по-голямо търсене. 

За повече подробности кликни ТУК.

www.vanove.bg


Други публикации от категорията

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025

74,4% от регистрираните в България превозни средства са леки автомобили

07.07.2025

През май Stellantis затвърди лидерството си при хибридните и лекотоварните автомобили в ЕС30

24.06.2025

944 нови ремаркета са регистрирани за първите 5 месеца на 2025 г.

10.06.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Stellantis отбеляза ръст от 5,9% на европейския пазар през 2023 г.

През май Stellantis затвърди лидерството си при хибридните и лекотоварните автомобили в ЕС30

24.06.2025
74,4% от регистрираните в България превозни средства са леки автомобили

74,4% от регистрираните в България превозни средства са леки автомобили

07.07.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT