• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Vito BlueEFFICIENCY изразходва с 1,5 л/100 км по-малко гориво

Vito BlueEFFICIENCY изразходва с 1,5 л/100 км по-малко гориво


01.12.2008
A A
BTP
Reading Time: 1 min read
Vito BlueEFFICIENCY изразходва с 1,5 л/100 км по-малко гориво

Вановете на Mercedes-Benz са известни не само със своя комфорт, но и с редица други качества, сред които изпъкват икономичността, безопасността и екологичността. Ето защо е съвсем логично желанието на щутгартския производител да демонстрира достиженията си в тези области под формата на концептуалния прототип Vito BlueEFFICIENCY. Той показва какъв е скритият потенциал на новите технологии при съвременните лекотоварни автомобили.

Вановете на Mercedes-Benz са известни не само със своя комфорт, но и с редица други качества, сред които изпъкват икономичността, безопасността и екологичността. Ето защо е съвсем логично желанието на щутгартския производител да демонстрира достиженията си в тези области под формата на концептуалния прототип Vito BlueEFFICIENCY. Той показва какъв е скритият потенциал на новите технологии при съвременните лекотоварни автомобили.

Защо BlueEFFICIENCY е толкова важен за Mercedes-Benz? Защо германският концерн му беше отредил централно място на щанда си на изложението IAA Nutzfahrzeuge в Хановер? Само заради великолепния му външен вид или заради някакви скрити заложби? Ние успяхме да хвърлим поглед под ламарините на BlueEFFICIENCY и видяното ни кара да вярваме, че този модел съвсем скоро ще намери място на конвейера. Защото в днешния автомобилен свят няма нищо по-важно от икономичността, а въпросният футуристичен Mercedes може да ограничи разхода с 1,5 л/100 км. Ето как става този фокус:
С горивни клетки? Не! Германските инженери са съгласни с идеята, че водородът е горивото на бъдещето, но смятат че и конвенционалните системи за задвижване имат голям, неизползван досега потенциал. Например с елементарни промени по предавателния механизъм.
BlueEFFICIENCY е оборудван с 6-степенен механичен предавателен механизъм, който е малко по-различен от предавателните кутии на стандартните модификации на Vito. Той е съобразен със специфичните условия на експлоатация на вана: 1-ва предавка е много „бавна“, за да позволява на автомобила да потегля плавно и да изкачва наклони в натоварено състояние. Когато колата се движи с висока скорост, „бързата“ 6-а предавка ограничава до минимум оборотите на двигателя, което се отразява благоприятно върху икономичността, вредните емисии и шума. В зависимост от условията на експлоатация потенциалната икономия може да достигне 0,5 л/100 км. Още 0,2 до 0,6 л/100 км могат да се спестят, ако главното предавателно число се подбере в съответствие с индивидуалните изисквания на клиента.
Вторият важен елемент от стратегията на Mercedes-Benz за намаляване на разхода на гориво е системата ECO start/stop, която от няколко месеца се предлага като опция при Mercedes-Benz Sprinter. Тя автоматично гаси двигателя, ако автомобилът спре на място за повече от 2 секунди, без да е на скорост и без да е натиснат съединителят. В момента, в който бъде натиснат съединителят, двигателят се рестартира автоматично.
Функцията ECO start/stop е напълно вградена в системата за управление на акумулатора и алтернатора. Когато акумулаторът е зареден, алтернаторът се изключва и оставя акумулатора да захранва електрическата система на превозното средство. Акумулаторът се зарежда, когато се натисне спирачният педал и когато автомобилът забавя движението си. Степента на зареждане на акумулатора се следи с помощта на сензор, предотвратявайки спадане на напрежението под номиналната му стойност. Взети заедно, ECO start/stop и електронната система за управление могат да допринесат за намаляването на разхода с още 0,4 л/100 км.
Трето, сервоусилвателят на BlueEFFICIENCY работи само тогава, когато има действителна нужда. Наистина, какъв е смисълът помпата на кормилната уредба да функционира с пълна мощност, когато автомобилът се движи направо? Ако за завъртането на колелата се изисква малко усилие, „умната“ помпа намалява дебита в хидравличната система, в резултат на което се ограничава и разходът на енергия на помпата. По този начин консумацията на гориво може да се съкрати с още 0,1 л/100 км.
Освен всичко това прототипът на Mercedes може да се похвали и с многобройни аеродинамични подобрения, благодарение на които коефициентът му на въздушно съпротивление е значително по-нисък в сравнение с конвенционалните версии на Vito. Под пода на автомобила например са монтирани специални панели за успокояване на въздушния поток, а в арките зад колелата са вградени вентилационни отвори, които спомагат за необезпокояваното излизане на въздуха от моторния отсек. Като бонус може да се разглежда положителният ефект от тези мерки върху динамичното излъчване на вана.
Охладителната система също е преработена с цел максимална горивна ефективност. Пред радиатора са монтирани три вентилационни планки, които се отварят и затварят автоматично според скоростта на превозното средство и температурата на охладителната течност. В идеалния случай тези планки са затворени и намаляват още повече въздушното съпротивление.
В списъка с по-дребни оптимизации попадат напълно скритите чистачки, както и новата форма на покрива, която предотвратява завихрянето на въздуха в задната част. Общият ефект на всички мерки за подобряване на аеродинамиката се равнява на около 0,1 л/100 км.
„Черешката“ на тортата са камерите за обратно виждане, които са монтирани на мястото на страничните огледала. Освен че допринасят за намаляването на челната площ, те ограничават и външната ширина на автомобила, позволявайки му да се провира през тесни пространства. Водачът има поглед върху картината от камерите чрез два монитора, разположени от двете страни на челното стъкло. Ето как може да се спести още 0,1 л/100 км!
Поредната спестена една десета от литъра се дължи на използваните специални гуми с ниско съпротивление при търкаляне. И най-накрая, светлинните тела са светодиодни, т.е. много по-икономични в сравнение със стандартните крушки с нажежаема жичка.
Ето че капка по капка успяхме да натрупаме въпросната обща икономия от 1,5 л, оттам и намаляване на емисиите CO2 с 40 г/км. И най-важ­ното: всичко това е постигнато, без да се влоши практичността на вана. Mercedes побърза да обяви, че в близко бъдеще някои от компонентите на BlueEFFICIENCY ще бъдат включени в стандартното оборудване на Vito. На по-късен етап на пазара ще бъдат предложени и модификации от типа на Vito Hybrid, които притежават още по-голям потенциал за икономии.


Други публикации от категорията

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025

Летният брой на списание КАМИОНИ е тук

08.07.2025

Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

07.07.2025

Семейно ориентираните модели на Opel са икономични, просторни и удобни

07.07.2025

Ford Pro представя E-Transit Custom с ново AWD задвижване

03.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

12.06.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

07.07.2025
FOTON Tunland G7 – сериозен играч при пикапите

FOTON Tunland G7 – сериозен играч при пикапите

18.06.2025
Летният брой на списание КАМИОНИ е тук

Летният брой на списание КАМИОНИ е тук

08.07.2025
IVECO допълва електрическата си гама ванове с новите eJolly и eSuperJolly

IVECO допълва електрическата си гама ванове с новите eJolly и eSuperJolly

12.06.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT