Нетните приходи в размер на 45,1 млрд. евро са със 7% повече в сравнение с третото тримесечие (Q3) на 2022 г., основно заради по-големия брой реализирани доставки.
Консолидираните доставки от 1427 хил. единици отбелязват ръст от 11% спрямо Q3 на 2022 г. Складовите наличности на нови превозни средства от 1387 хил. единици към 30 септември са със 158 хил. единици повече спрямо 31.12.2022 г., което показва връщане към нормални нива на доставки. Глобалните продажби на BEV (електрически превозни средства с батерии) с 37% ръст спрямо Q3 на 2022 г.
„През първата половина на годината Stellantis се превърна в автомобилен лидер с резултатите за коригиран оперативен доход, коригиран марж на оперативните приходи и свободни парични потоци в промишлеността. Сега сме фокусирани върху изпълнението на стратегията Dare Forward 2030, като продължаваме с електрификацията и технологичната трансформация, справяйки се с краткосрочните предизвикателства в бранша” – отбеляза Натали Найт, главен финансов директор на Stellantis.
Stellantis продължава успешното си развитие и през третото тримесечие на 2023 г., отбелязвайки 7% годишно увеличение на нетните приходи, за което допринася увеличаването на реализираните доставки. Глобалните продажби на BEV са нараснали с 37% спрямо Q3 на 2022 г., като най-предпочитани от клиентите са моделите: Jeep® Avenger, Citroën Ami, Peugeot E-208, Fiat New 500e и Citroën ë[1]Berlingo.
Ключовите дейности, които допринасят за реализиране на стратегическия план Dare Forward 2030 на автомобилния концерн, включват:
Грижа: Stellantis засили партньорството с дилърската си мрежа в Европа, като в 10 страни вече са подписани над 8 000 договора за продажба на нови автомобили и 25 000 за следпродажбено обслужване, което показва споделянето на едни и същи цели, насочени към мултибранд подход с опростяване на процеса по продажби, подобряване на клиентското преживяване и осигуряване на качествени продукти и услуги. Австрия, Белгия, Люксембург и Нидерландия вече са приели новия модел на сключване на договори, а за останалата част от Европа това ще се случи от 2024 г.
Технология: Peugeot E-3008 е първият електромобил на Stellantis, разработен върху новата глобална платформа STLA Medium. Моделът предлага най-добрите в своя клас пробег (до 700 км), време за зареждане, производителност, ефективност и удоволствие от шофирането. Fiat се завърна в B-сегмента с новия 600e, предлагащ най-съвременните функции за безопасност и електрически пробег от над 400 км при комбинирано управление, както и над 600 км при градско шофиране. Моделът Topolino, който развива безопасна максимална скорост от 45 км/ч и изминава до 75 км с едно зареждане, е новото предложение за градска микромобилност на марката.
Очаква се скоро на пазара да се появи на достъпна цена и изцяло електрическия Citroën ë-C3, който в своя клас е най-комфортният, с 44кВт батерия, осигуряваща до 320 км пробег с едно зареждане.
Stellantis обяви и началото на производството на 100% електрически ванове в Ellesmere Port – първият завод във Великобритания, който ще произвежда само електромобили. Компанията откри и най-съвременния си технологичен център за батерии в комплекса Mirafiori в Торино, Италия.
Стойност: За управлението и осигуряването на дългосрочни доставки на ключови микрочипове Stellantis сключи споразумение с техни производители, а миналия месец представи стратегическата си офанзива за глобално лидерство Pro One, обединяваща индустриалните превозни средства на шест емблематични марки: Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram и Vauxhall.