Rolls-Royce официално откри новия си завод за сглобяване на двигатели mtu от серията 2000 в Клуфтерн близо до Фридрихсхафен, Германия.
Инвестицията от 30 млн. евро подчертава перспективите за двигатели с вътрешно горене, които използват алтернативни горива.
Създаването на новото производствено съоръжение бе оповестено през 2021 година. То е място за асемблиране и изпълнение на доставки. Преместването на тази дейност от Фридрихсхафен в разположения недалеч от брега на Бодензее Клуфтерн ще позволи да бъдат модернизирани съществуващите монтажни халета в Завод 2 на Rolls-Royce във Фридрихсхафен. Разместването осигурява дългосрочно пространство за производството на двигателите от серията 4000. В завода в Клуфтерн в момента работят 110 души.
Новата производствена сграда е проектирана да бъде с висока енергийна ефективност и да щади климата. Фотоволтаична система с пикова мощност от 1,2 MВт осигурява зелено електричество, колоните за електрическо зареждане осигуряват решения за чиста мобилност, а интелигентна система за управление на сградата съвместно с друго оборудване ще осигури енергийно ефективна работа. С тази инвестиция Rolls-Royce подчертава своя ангажимент към обекта на Power Systems във Фридрихсхафен.
Според главния изпълнителен директор на Rolls-Royce Power Systems д-р Йорг Стратман направените инвестиции са ясен ангажимент и към региона, и към продуктите и решенията на компанията, които са важни градивни елементи на енергийния преход в различни области на приложение. „Убедени сме, че предвид устойчивите горива и новите технологии, двигателят с вътрешно горене ще играе централна роля в бъдеще. Важно е горивото, а не двигателят”, сочи д-р Стратман.
Rolls-Royce се фокусира върху разработването на ДВГ, способни да работят с широка гама от устойчиви горива, заменяйки изкопаемите горива и значително намалявайки емисиите на въглероден диоксид. Компанията вече пусна хибридни системи за жп транспорт, корабоплаване и енергетика, както и интелигентни системи за автоматизация. Това позволява в бъдеще предоставянето на щадящи климата технологии за задвижване на търговски кораби, яхти, сухопътни и железопътни превозни средства, та до енергийни системи там, където пълната електрификация не е оптимално решение в дългосрочен план.
Възобновяемото дизелово гориво HVO (хидрогенизирано растително масло) е важна стъпка по пътя към декарбонизация и Rolls-Royce е пуснал много двигатели за използване с него. HVO позволява намаляване на CO2 с до 90% процента, както и на емисиите на частици и азотни оксиди.
*-ДВГ mtu от серията 2000 са многоцилиндрови, с работен обем до 35,7 л и мощности, достигащи почти 2200 к.с. в зависимост от типа приложение