Renault Trucks приключи 2023 г. с общо 69 859 доставки, което е ръст от 18%. Имаме стабилно пазарно представяне, което ни позволява да продължим трансформацията на нашата компания и прехода ни към устойчив транспорт, обяснява Бруно Блин, президент на Renault Trucks.
„Renault Trucks се утвърждава като лидер в декарбонизираната мобилност, с 22,4% пазарен дял на електрически превозни средства в сегмента над 16 тона в Европа.“
Доставките на нови автомобили Renault Trucks са се повишили с 18% на годишна база до 69 859 единици през 2023 г. Тези доставки се разпределят, както следва:
По дестинация:
– Европа: 62 476 единици (+20%)
– останалият свят: 7383 единици (+8,7%)
Според тонажа:
– Средна и тежка товаромосимост: 40 833 единици (+4%)
– Лекотоварни автомобили за работа: 29 026 единици (+46%)
Електрически превозни средства:
През 2023 г. Renault Trucks доставя 1636 електрически превозни средства, което е ръст от 153% спрямо предходната година.
– Електрически, средна и тежка товаромосимост: 624 единици (+65%)
– Електрически леки търговски превозни средства: 1012 единици (+278%)
Стабилно представяне на европейския пазар на електрически превозни средства
В Европа (ЕС27), в сегмента над 16 тона, Renault Trucks отбелязва увеличение на глобалните си доставки с 3,4% през 2023 г. в условия на един много динамичен и растящ пазар. Производителят губи 0,9 пункта пазарен дял, затваряйки годината на 8,5%. В сегмента от 6 до 16 тона доставките са се увеличили с 6,8%, докато пазарният дял е намалял с 0,8 пункта до 6,2%. Renault Trucks остава лидер на вътрешния френски пазар с 27,9% дял в сегмента над 16 тона.
1 636 електрически превозни средства са доставени през 2023 г.
През 2023 г. Renault Trucks продължава прехода си към електрическа мобилност, като доставките тук са се увеличили със 153% до 1636 електрически превозни средства във всички гами.
Renault Trucks е доставила 624 превозни средства в електрическия среден и тежкотоварен сегмент през 2023 г. (+65%). В Европа (регистрации ЕС30), в сегмента на електрическите превозни средства над 16 тона, Renault Trucks изпреварва пазара с ниво на навлизане от 2,5% през 2023 г., или 709 регистрирани превозни средства. За сравнение, общият процент на навлизане на електрически камиони в Европа е 0,9% (3163 регистрирани превозни средства).
Делът на производителя на европейския пазар (EU30) в над 16-тонните електрически камиони е 22,4%. Във Франция Renault Trucks има 84% дял в този сегмент с 464 регистрирани автомобила.
В сегмента на електрическите лекотоварни превозни средства Renault Trucks отбелязва увеличение на производителността си с 278%, с доставени 1012 единици. Тази тенденция се очаква да продължи и през 2024 г. с пристигането на два нови модела електрически лекотоварни автомобили: Renault Trucks E-Tech Trafic и новият Renault Trucks E-Tech Master, като последният ще замени настоящия модел през 2024 г.
Най-широката 100% електрическа гама на пазара – от 650 кг до 44 тона
В края на 2023 г. бе открита и поточната линия за 44-тонните електрически камиони Renault Trucks E-Tech T и C в завода в Бург-ан-Брес (Франция).
В началото на 2024 г. XPO Logistics получава доставка на първия сериен влекач Renault Trucks E-Tech T, в резултат от голяма поръчка за 105 единици от този нов модел за базираните си във Франция операции. XPO Logistics е дългогодишен партньор на Renault Trucks и е силно ангажиран с декарбонизирането на транспорта, разполагайки с автопарк от повече от 200 електрически камиона Renault Trucks E-Tech D, D Wide и T в експлоатация, или поръчани.
Renault Trucks произвежда серийно електрическите камиони Renault Trucks E-Tech D и D Wide – 16 до 26 тона шаси кабина в завода си в Блейнвил-сюр-Орне (Франция) от 2020 г. насам. Тези превозни средства вече са достигнали повече от 13 милиона километра пробег в операции с клиенти, спестявайки 13 000 тона CO2.
Renault Trucks си поставя за цел да генерира 50% от продажбите си от батерийни електрически превозни средства до 2030 г.
Рекордни глобални резултати
Въпреки сложния геополитически климат, международните продажби на Renault Trucks продължават да растат, като се увеличават с 8,7% в сравнение с 2022 г., представлявайки 7383 автомобила. Пазарният дял на производителя нараства в повечето страни, включително Индонезия (12%), Чили (6,8%), Мароко (18%) и Тунис (21%). На този положителен фон нови партньори се присъединяват към Renault Trucks през 2023 г., за да подкрепят разширяването в Турция, Алжир и Кения.
Друго забележително събитие през 2023 г. е първата международна доставка на електрически камион Renault Trucks E-Tech D Wide, управляван от Tadweer Group, за събиране на битови отпадъци в Абу Даби.
Производството на нови превозни средства не е единствената възможност
През последните няколко години Renault Trucks засилва инициативите за кръгова икономика, насочени към намаляване на въздействието на камионите върху околната среда, като същевременно предоставя на превозвачите икономични и устойчиви решения. Чрез удължаване на живота на части и на камиони, Renault Trucks може да намали въздействието върху природните ресурси с до 80%. Това е модел, базиран на три принципа, а именно регенериране, повторно използване и връщане.
През 2023 г. Renault Trucks е пренасочила 95 употребявани превозни средства към своята фабрика за употребявани камиони в Бург-ан-Брес. Този сравнително скромен брой регенерирани превозни средства се обяснява с липсата на наличност на употребявани автомобили, като нивата на наличност все още са много ниски. Производителят е удължил живота на 250 камиона в автопарковете на своите клиенти, като ги е обновил в центъра си за употребявани камиони в Лион-Сен-Приест. Преработените и обновени камиони са генерирали спестявания на 6 тона материали, 7 тона CO2, 7 мегаватчаса енергия и 185 куб. м. вода.
През 2023 г. Renault Trucks прави по-нататъшна стъпка към трансформацията на превозните средства и декарбонизацията на транспорта, като преобразува дизеловите камиони в батерийни електрически камиони.
Фабриката за употребявани камиони в Бург-ан-Брес вече е дом на операциите за модернизация на влекачи Neotrucks. Тези логистични превозни средства, ограничени до 25 км/ч, се използват за придвижване на полуремаркета в частни индустриални или логистични обекти. През 2023 г. са преоборудвани общо 25 пътни влекача, а за 2024 г. са планирани 40 бр.
През 2023 г. Renault Trucks работи с Novumtech по проект за модернизация с финансовата подкрепа на ADEME, Френската агенция за екологичен преход. 12-тонен дизелов камион е превърнат в батериен електрически камион. Следващият етап от този проект е да се получи одобрение за модернизирания камион през 2024 г., за да се потвърди, че той отговаря на настоящите разпоредби. След това Renault Trucks ще започне поредица от тестове при реални работни условия с Clovis Grand Paris.
Renault Trucks запазва нивото на доставки на употребявани превозни средства през 2023 г., затваряйки годината с доставени 6000 единици. Производителят, уверен, че употребяваните камиони ще останат привлекателни за клиентите, представя и третата си специална употребявана серия през 2023 г., Renault Trucks T Red. Налични са 186 търговски и сервизни обекта на Renault Trucks със специална зона за употребявани камиони.
Стратегически инвестиции за устойчиво бъдеще
Renault Trucks полага основите на своето бъдеще чрез стратегически инвестиции, предназначени да укрепят дългосрочната жизнеспособност на обектите и да изградят солидно, устойчиво бъдеще, основано на иновациите.
През 2023 г. производителят официално откри новия си център за изследване и развитие X-Tech Arena, на мястото на Lyon Saint-Priest. Тази сграда от 11 000 м2 е дом на 1000 експертни инженери, изследователи и други екипи. Решението те да бъдат събрани в една сграда има за цел да се осигури плавен поток от обмен на информация и да се ускорят процесите на одобрение и изпълнение на проекти за разработването на бъдещи транспортни решения. Сградата, проектирана от ARCHIGROUP в партньорство с ETAMINE, консумира 25% по-малко енергия, отколкото се изисква съгласно френските разпоредби. Общата инвестиция е за 33 милиона евро.
През 2023 г. Renault Trucks отпразнува и откриването на CampX, ново съоръжение, посветено на иновациите в своята централа в Лион. Целта на CampX от Volvo Group е да ускори технологичните и бизнес иновации чрез свързването на вътрешните екипи с външни партньори, главно стартиращи компании.
Renault Trucks, ангажирана с енергийния и екологичен преход на своите обекти, също започва амбициозен проект в партньорство с TotalEnergies. Целта е индустриалната площадка в Бург-ан-Брес да се оборудва с фотоволтаични сенници, покриващи 17 хектара. Произведената от тях електроенергия ще бъде еквивалентна на тази, консумирана от 17 500 души. Самата централа ще използва част от енергията, генерирана от фотоволтаиците.
Като резултат 30% от потреблението на електроенергия в обекта ще се доставя от сенниците, а ще има допълнителна полза, защитавайки както превозните средства на служителите, така и камионите, произведени в завода.
Renault Trucks разкри плановете си и за изграждане на нов глобален център за дистрибуция на резервни части в своя обект Сейнт-Приест, който да замени старите съоръжения. Инвестирайки общо 132 милиона евро в изграждането на тази нова модерна логистична платформа, френският производител и Volvo Group, към която Renault Trucks принадлежи, демонстрират своя ангажимент към устойчивост на производствените ресурси и потвърждават силната местна свързаност на Renault Trucks с района на Лион.