Първата доставка в България на най-мощния сериен камион в света вече e факт. Volvo Trucks България достави тежковозен влекач FH16 Aero, оборудван със 17-литров двигател с мощност 780 к.с. за компанията КОДА ЕВ ТРАНС ЕООД. Това е най-мощният камион, доставян някога в България.
Доставеният от Volvo Trucks България влекач FH16 Aero е четириосен. Под Aero-кабината е монтиран могъщият 17,3-литров двигател D17, който разполага с максимална мощност от 780 к.с. и максимален въртящ момент от 3800 Нм. Шестцилиндровият дизелов, редови силов агрегат бе представен от Volvo Trucks през 2024 г. по време на премиерата на гамата FH Aero и с върховата си мощност от 780 к.с. превърна Volvo FH16 Aero в най-мощния сериен камион в света. Дотогава най-високата мощност при флагмана FH16 бе 760 к.с. и се осигуряваше от също 6-цилиндровия редови 16-литров дизелов двигател D16.
Двигателят D17 е с един високоефективен турбокомпресор. Работният обем в сравнение с D16 е увеличен чрез увеличаване на диаметъра на цилиндрите. Иновативният, патентован от Volvo вълнообразен дизайн на челото на буталата оптимизира горивния цикъл и намалява вредните емисии. Нова система за впръскване също допринася за икономията на гориво, а повишеното пиково налягане в цилиндрите позволява постигането на по-високата мощност. Тогава от Volvo заявиха, че влагането на D17 няма да промени означението на модела FH16, защото той има статут на легенда.
Поръчаният от КОДА ЕВ ТРАНС ЕООД Volvo FH16 Aero е оборудван с предавателната кутия Volvo I-Shift, снабдена с ултрабавни пълзящи предавки (crawler gear) заради тежките задачи с огромен товар, които трябва да изпълнява четириосният влекач. Камионът е оборудван с ретардер и новата високоефективна моторна спирачка Volvo Engine Brake, която осигурява спирачна мощност от 1251 к.с. Двигателни са третият и четвъртият мост на влекача, като са в общ тандемен мост. Допустимата максимална маса на композиция, теглена от тежковоза, достига внушителните 100 тона.
Влекачът е оборудван с кабината Globetrotter XXL, която е най-просторната и най-комфортна в гамата FH Aero. Освен че като част от гамата Aero кабината е удължена в предната си част спрямо предишната с 240 мм, означението XXL показва, че е удължена с 250 мм и в задната част, което позволява по-широк с 250 мм и по-комфортен матрак на леглото.
Комфортът в кабината се допълва от луксозна седалка за водача, кожен интериор, допълнителна шумоизолация и топлоизолация. Водачът разполага с динамично кормилно управление Volvo Dynamic Steering и пакет за активна безопасност. Доставеният Volvo FH16 Aero e оборудван със система за наблюдение с камери (CMS) и с фабрично инсталирана навигация Sygic.
За повече функционалност при изпълнение на задачите лафетът на влекача е плъзгащ се с възможност за прикачване на полуремаркета с царски болт от 50 мм и 90 мм.
Клиентът КОДА ЕВ ТРАНС ЕООД с управител Евгений Йорданов има дългогодишен опит в сферата на строителството. Дейността на фирмата в сектора стартира в края на 2009 г. През годините фирмата се специализира в дейности, като земно-изкопни и насипни работи, както и в транспорт на извънгабаритни товари. За качественото изпълнение на предлаганите услуги КОДА ЕВ ТРАНС ЕООД използва съвременна и професионална техника и механизация. Фирмата разполага с над 40 строителни машини, 30 самосвала от марките Volvo Trucks и Renault Trucks, както и с 3 влекача Volvo. Новото попълнение във флотилията на компанията ще се използва за транспортиране на строителна техника и други свръхтежки товари.
Това е първият Volvo FH16 Aero 780 к.с., доставен за български клиент, но във Volvo Trucks България до момента са постъпили още пет поръчки за модела, като две от тях са вече в процес на доставка.
Четете и в майския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.