Renault има продадени над 3 милиона вана Master от 1980 г. насам и ги произвежда в Батили, Източна Франция, от самото начало. Богатата история и успехът на модела през тези над 40 години и три поколения го определят като дългогодишен лидер в неговата категория в Европа.
Вановете Renault Master са на пътя в повече от 50 държави, включително няколко в Южна Америка от 1990 г. насам.
Четвъртото поколение Renault Master се подготвя за нови успехи.
„Нашата цел с новото Renault Master беше да се доближим максимално до идеалния ван. Търговцитеи мениджърите на автопаркове ще видят истински скок напред, превозно средство, което е на разположение, когато имат нужда от него, за да увеличат максимално своята производителност. Ван, на който могат да разчитат в работата си, ден след ден, каквато и енергия да изберат.“, Елен Карвало, ръководител на програмата Renault Master
ДИЗАЙН
КОКПИТЪТ КАТО ИСТИНСКО РАБОТНО МЯСТО
„Поставихме клиента – опростявайки ежедневието му, в центъра на всичко, което направихме. Не се спряхме пред нищо, за да гарантираме, че новото Renault Master се проявява като истинско, практично, удобно и най-вече ултрависококачествено работно място.“ , Луи Морас, директор Дизайн, LCV гама, Renault.
Висококачественият интериор на Renault Master е близък до този на леките автомобили. Таблото с S[1]образна форма, ориентирано към водача, увеличава простора вътре. Материалите са елегантни, а 10-инчовият екран, стандартно оборудване в цялата гама, добавя визуално приятна високотехнологична нотка. Тъмната тапицерия засилва усещането за комфорт в ултрамодерния кокпит. Воланът е съшият като за леки автомобили и може да се регулира във височина и дълбочина, за да се намери точната позиция.
Версиите с автоматична трансмисия вече разполагат с лостове на волана, освобождавайки още повече място на централната конзола. 135-литровото общо пространство за съхранение на вещи – увеличение с 25% – отрежда на това поколение лидерска позиция на пазара. Всичко, от което се нуждаете, ще се побере в кокпита на новото Renault Master: в едно от многото отделения на арматурното табло, в страничните държачи за чаши, чекмеджета на жабката, слота на тавана в кабината и на двете нива за съхранение във вратите.
Новото Renault Master лесно се превръща в офис на колела. Облегалката на средната седалка се сгъва надолу в работен плот, основата съдържа слот за съхранение на лаптоп и има USB-C портове за захранване на устройства. Всеки детайл е предназначен за интензивна ежедневна употреба. Например неабразивните и здрави ръбове на седалките, облицовани с TEP, улесняват влизането и излизането от вана и ще изглеждат безупречно години наред. Богатият избор на седалки включва варианти с окачване и завъртане, индивидуални седалки и три типа „пейки“ (две с текстилна тапицерия и една с тапицерия TEP).
ЕКСТЕРИОРЕН ДИЗАЙН : СИЛНА, ВДЪХВАЩА СИГУРНОСТ ИНДИВИДУАЛНОСТ
„Общото излъчване на новото Renault Master е подсилено от внушителните вертикални решетки, хоризонталните LED фарове и броните. Работихме дори върху най-малките детайли с инженерните отдели, за да комбинираме впечатляващ дизайн с производителност и ефективност. “, Луи Морас, директор Дизайн, LCV гама, Renault
Зашеметяващият дизайн на новото Renault Master добавя силна индивидуалност, грабващ вниманието външен вид и модерно усещане към ежедневните задължения на всеки професионалист. Родено е да напише следващата глава в историята на успеха на Master.
Този ван излъчва също надеждност, издръжливост и безопасност. Масивната му предна част говори много за обраното му поведение. Тя включва новото лого на Renault и големите full-LED предни фарове с характерния С-образен мотив около впечатляващата решетка. U-образнния подпис под решетката може да бъде в зърнист черен цвят или в цвета на каросерията на най-високото ниво на гамата. Клиентите имат избор от 7 цвята на каросерията като стандартно оборудване и над 300 специални нюанса.
Пропорциите са внимателно преценени, за да се постигне правилния баланс за всеки тип каросерия. Задната част е по-тясна, за да се оптимизира аеродинамиката, но въпреки това отварянето отзад и товарната зона са забележително големи. Задното стъкло е асиметрично – типична характеристика на Master, а задните светлини са с отличителния C-образен мотив като светлините отпред. Много работа е вложена по отношение на качеството и издръжливостта. Всеки страничен панел е единна част, което допринася за солидния вид – особено при по-дългите версии, като същевременно са много твърди, за да не се деформират. Възприятието за качество в товарната зона също е по-високо, включително по отношение на скосяванията, усилванията и други детайли.
ДИЗАЙНЪТ „АЕРОВАН“ ПОДОБРЯВА ЕНЕРГИЙНАТА ЕФЕКТИВНОСТ
Особеното внимание, вложено в аеродинамиката на новото Renault Master, издига неговата ефективност на най-високо ниво в класа, независимо от енергията, която използва. Коефициентът SCх е с над 20% по[1]нисък и значително под този на предишното поколение и на всички настоящи конкуренти. Дори и най-малките детайли помагат: предният капак е по-къс, предното стъкло е изнесено напред и наклонено, страничните огледала, въздухозаборниците в бронята и линията на покрива са обтекаеми, а задната част е по-тясна. По-изразената аеродинамика подобрява и акустичния комфорт в кокпита.
Тъй като автомобилът е твърде голям за аеродинамичния тунел, който Renault обикновено използва в Сен-Сир, проучванията за аеродинамичното разработване са проведени с помощта на умалени на 83% модели. След това ванове в пълен размер са тествани в тунел, построен за оценка на аеродинамиката на самолети.
Цялата тази работа е подобрила ефективността съвсем реално. CO2 емисиите на новото Renault Master са значително по-ниски с 39 г/км и вече са под 200 г/км. Забележителната аеродинамика също значително намалява консумацията на електрическите версии с 20% спрямо настоящия Master.
МУЛТИЕНЕРГИЙНА ПЛАТФОРМА
Независимо от избрания силов агрегат клиентите на новото Renault Master ще шофират най-ефективния автомобил в тази категория. Това ще намали оперативните им разходи, а вановете им ще могат да превозват повече полезен товар (до 2 тона).
Всички версии се произвеждат на една и съща поточна линия, което гарантира гъвкавост по отношение на заявките за персонализация. Новото Renault Master е единственото превозно средство в своята категория, произвеждано във Франция: трите вида версии спрямо горивото и всички силуети се правят на една и съща производствена линия в Батили (близо до Метц, Източна Франция). Силовите агрегати и скоростните кутии се произвеждат във Франция, батериите се сглобяват във Франция и 84% от доставчиците са базирани във Франция.
ДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ BLUE DCI
С новия Master се предлагат четири дизелови двигателя Blue dCi, доставящи 105, 130, 150 или 170 к.с. Те консумират значително по-малко (средно 1,5 литра по-малко на 100 км) и отделят по-малко CO2 (39 грама по-малко на км, под 200 грама на км). Трансмисията може да се управлява с конвенционална механична скоростна кутия или с особено ефективната нова 9-степенна автоматична скоростна кутия EAG9.
ЕЛЕКТРИЧЕСКИ МОТОР
Изцяло електрическите версии на новото Renault Master се задвижват от мотор с мощност 96 или 105 кВт, като и в двата случая осигуряват въртящ момент 300 Нм. Първият работи с батерия 40 кВтч и има пробег 180 км по WLTP, а вторият – с батерия 87 кВтч с над 410 км пробег по WLTP.
В резултат на това новото Renault Master разполага с рекорден капацитет за полезен товар (1625 кг във ван, изискващ шофьорска книжка от категория В), пробег (над 410 км по WLTP) и теглителна сила (2,5 тона). Консумацията му остава разумна – 21 кВтч/100 км с голямата батерия 87 кВтч по WLTP, благодарение на системата за управление на температурата на батерията. Бързото зареждане с мощност 130 кВт DC добавя 229 км пробег за 30 минути. Домашна зарядна станция с мощност 22 кВт AC зарежда батерията от 10% до 100% за малко под 4 часа.
ВОДОРОДЕН ДВИГАТЕЛ
Новото Renault Master е проектирано също така да работи с водороден двигател и горивна клетка в бъдеще. Новата електроасистирана система за динамично управление на спирачното усилие в новото Renault Master запазва спирачната ефективност и усещането за педала едни и същи, независимо какво тегло превозва ванът. Тя също така задейства автоматичната система за аварийно спиране по-рано (времето за реакция е два пъти по-малко) и подобрява регенерацията, като увеличава пробега на електрическите превозни средства.
20 СИСТЕМИ В ПОМОЩ НА ВОДАЧА
Наборът от 20 системи в помощ на водача на новото Renault Master увеличава максимално безопасността на хората в автомобила и около него. Активните функции за безопасност са в режим на повишена готовност и включват системи за странична стабилност, автоматично аварийно спиране и подпомагане на стабилността на ремаркето. Те са придружени от интелигентна система за подпомагане на скоростта, за да се помогне на водача да остане в рамките на ограничението на скоростта.
V2X ФУНКЦИОНАЛНОСТИ В ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ВЕРСИИ
Новите ванове Renault Master ще включват възможности за зареждане Vehicle-to-Load (V2L) и Vehicle-to[1]Grid (V2G). Те представляват зареждане на други устройства от контакт в кабината или товарната зона, както и адаптери за включване на електрически инструменти, компютри и други устройства в контакти на зарядно устройство. Можете също така да захранвате специално изработени части на каросерията (хладилни отделения, автоматични задни врати, допълнителни отоплителни или климатични системи и т.н.) директно от батерията.
Новото Renault Master също ще може да подава енергия от батерията си към мрежата (V2G), като използва двупосочно зарядно устройство.
НАЙ-НОВАТА СВЪРЗАНОСТ
Новото Renault Master е дигитален ван по природа и фабрично оборудвано с всички функции за подобряване на производителността. Мултимедийната система OpenR Link – най-интуитивната на пазара – е налично като стандартно оборудване за всеки модел. Тя включва 10-инчов екран и окабелена и безжична връзка с Android Auto и Apple CarPlay за репликиране на смартфона на екрана. Тази система е също интелигентна и с потенциал за развитие: Тя ще се разраства, за да обхваща нови функционалности с течение на времето, с безплатни актуализации по въздуха (като актуализации на смартфон) за повече от 20 изчислителни устройства за 5 години.
OpenR Link с вградени Google функции: по-свързана и по-ефективна
За първи път ултрамодерната система OpenR Link с вградени Google функции е налична като допълнително оборудване в LCV. Системата е разработена с Google, работи с Android Automotive OS 12 и включва навигационните възможности на Google Maps, каталога с приложения на Google Play и гласово управлявания Google Assistant. Водачите на новото Renault Master могат да свържат системата със своя акаунт в Google – като смартфон – за оптимално онлайн изживяване. Модулният интерфейс показва Google Maps по подразбиране и можете да добавите два уиджета (изборът включва Музика, Телефон, Google Assistant, Автомобил, Дата и час, Налягане в гумите и др.). След това можете да използвате лентата с менюта отляво на екрана, за да навигирате лесно в разделите (Начален екран/Google Maps, Музика, Приложения, Автомобил). Кабината разполага и с безжично зарядно устройство за смартфон, за да се избегне натрупването на кабели.
Google Assistant за допълнително удобство през целия работен ден
OpenR Link е проста, интуитивна и работи като таблет. Можете да взаимодействате с нея чрез сензорния екран или с глас чрез Google Assistant (например ако искате да слушате музика). Можете също така да използвате този хендсфри виртуален асистент, за да слушате новините, да проверявате прогнозата за времето, да регулирате климатика или да включвате/изключвате размразяване на стъклата например без да сваляте очи от пътя. Ако свържете акаунта си в Google с OpenR Link, Google Assistant може да бъде проактивен – например да предложи дестинация въз основа на вашите навици.
Удобни приложения за професионалисти
Google Play има постоянно нарастващ каталог от приложения, включително няколко, които са особено полезни за професионалистите на работното място. Например:
• Vivaldi, интернет браузър, който можете да използвате на удобния 10-инчов екран, за да четете имейли и да отваряте прикачени файлове, да редактирате документи, да гледате видеоуроци или дори видеоклипове в YouTube в обедната си почивка – по-удобно, отколкото на смартфон.
Началната страница на Vivaldi е конфигурирана да показва бързи връзки към Gmail, Outlook, Office и Renault e-Guide. Можете също да персонализирате отметките си, за да отидете директно на тези, които искате, както бихте направили на таблет или лаптоп.
• EasyPark, което можете да използвате, за да платите за обществен паркинг – и да плащате само съобразно престоя си – по прост начин: Докоснете екрана на OpenR Link, когато паркирате, и измервателният уред ще спре автоматично, когато системата открие, че автомобилът стартира.
• Waze, за ценна навигационна информация от обширната потребителска общност на това съвместно ползвано приложение.
OpenR Link, придружена с трансформация
Използването на мултимедийната система OpenR Link с вградени функции на Google позволява и създаването на персонализирани приложения за трансформирани превозни средства. Три приложения са на разположение при лансирането: едно за противопожарните служби, едно за трансформирани мобилни работилници и едно за трансформирани хладилни превозни средства.
С тези приложения, разработени от самите професионалисти в трансформациите, водачите на новото Renault Master могат да проверяват и контролират своите персонализирани характеристики директно на 10-инчовия екран на мултимедийната система OpenR Link. Има няколко предимства: Интерфейсът на водача е по-добър (той е по-ясен и контролите са показани по-видимо на цветния екран), системата е по[1]проста и по-безопасна; тя показва само информацията, от която водачът се нуждае, и може да се актуализира автоматично по въздуха. И не е нужно да прикачвате втори екран на арматурното табло.
Google Maps, стандартът за професионалистите
Наред с други удобства, Google Maps предоставя информация за трафика в реално време и показва интересни места (любими ресторанти или доставчици, включително работното им време, телефонни номера и т.н.), може да се управлява с глас, а картите са винаги актуални. Ако свържете своя Google акаунт към потребителския си профил, можете също да извлечете отметките си.
My Renault: Дистанционните услуги остават стъпка напред
За взаимодействия и проактивни действия от следващо ниво, можете също да се свържете дистанционно с новото Renault Master чрез приложението My Renault по различни причини:
• За да локализирате своя ван на картата или, ако е на голям паркинг например, да го накарате да премига със светлините или да издаде звук от клаксона.
• За да следите графика си за поддръжка.
• За да получите предупреждение, ако автомобилът е отключен (което е особено полезно, тъй като вановете превозват ценни предмети).
Свързаност, ексклузивна за EV
Новото Renault Master в своите електрически версии разполага с няколко ексклузивни функционалности. Те отново осигуряват потребителско изживяване, което изглежда и се усеща като това на смартфон. Това ще направи прехода към електрическа мобилност по-лесен от всякога.
Google Maps отчита вашите предпочитания и оптимизира маршрутите по съответен начин. Можете също да решавате кога батерията да се зарежда и климатикът да се включва и изключва според графика ви за седмицата, за да оптимизирате разходите и да поддържате подходяща температура в кабината.
Приложението My Renault и неговите няколко дистанционни услуги, специално за електрически превозни средства, поддържат новото Renault Master – високотехнологичен автомобил, винаги готов да помогне – свързан с вашата цифрова екосистема:
• Показва оставащия пробег за проследяване на зареждането в реално време.
• Показва зарядни станции близо до вас или в близост до избрано местоположение.
• Можете дистанционно да планирате зареждане (например да зареждате вана само в
извънпикови часове).
• Можете да зададете време за предварителна климатизация, така че кабината да е с подходяща температура, когато стартирате деня си (без да се засяга пробега, ако ванът е включен в мрежата)
– особено удобно за професионалисти, които започват работа много рано сутринта.
• Показва състоянието на зареждане и регистрираната дата на зареждане.
НАЙ-ВАЖНИТЕ НЕЩА ЗА LCV ОТ СЛЕДВАЩО НИВО
Новото Renault Master ще се лансира с пълна гама, покриваща всички професионални изисквания. Тя ще включва 20 силуета на каросерията, вариращи от 11 до 22 м3, с 40 мм по-широк отвор при плъзгащата се
странична врата и 100 мм по-дълги товарни зони – най-дългите в категорията. По-големият капацитет на полезен товар, дължина, ширина и обем го правят идеалният ван и дават ново определение за удобство в неговия клас.
Налице са 20 основи за трансформация, налични в производствените предприятия, където работилниците могат да се справят с редица промени директно (добавяне на самосвали, удължаване на кабината, добавяне на обем и т.н.). Този каталог от фабрично монтирани комплекти съкращава също времето за изпълнение и опростява транспортната логистика.
По-късото междуосие и преработената предна ос осигуряват безпрецедентна маневреност плюс изключителен радиус на завой, по-къс с 1,5 м. Новото Renault Master прави управлението в градска среда далеч по-удобно. Клиентите могат да изберат дори версия L3 за градско шофиране (L2 е базовият автомобил, L3 се предлага с предно и задно предаване, а L4 е със задно предаване).
Както при всички електрически автомобили в гамата, новият Master включва елементи от програмата human first program на Renault, предназначена да помогне на екипите за спешна помощ да проникнат в автомобила в случай на авария:
• В каросерията е интегриран QR код за пожарникарите, който да ги насочи възможно най-бързо в техните действия;
• Достъпът на пожарникарите позволява високоволтовата батерия на електрическите версии да бъде наводнена, за да се избегне всякакъв риск от възникване на пожар;
• Превключвателят SD изключва батерията, така че работата по превозното средство да може да се извършва при пълна безопасност;
• Батерията е разположена в специална подсилена рамка, която я предпазва от всички видове удари.
Новото Renault Master, което ще се предлага от пролетта на 2024 г., е проектирано да стига по-далеч, да превозва повече и да струва по-малко. Това е идеалният мултиенергиен аерован от следващо поколение.