Партньорството има важен принос за постигането на целите за емисии при тежките камиони, за устойчива логистика и зелени вериги за доставки. Мрежата за зареждане на електрически камиони ще включва около 400 точки за зареждане на около 170 локации в цяла Европа.
E.ON и MAN Truck & Bus съвместно правят решителна крачка напред за разширяването на инфраструктурата за зареждане на автомобили за работа в Германия и Европа. Като част от новото сътрудничество, енергийната компания и производителят на превозни средства ще създадат около 170 обекта с около 400 станции за публично зареждане на електрически камиони в цяла Европа.
E.ON и MAN ще инвестират в новите зарядни станции, които ще бъдат изградени по протежение на съществуващата сервизна мрежа на MAN и ще могат да зареждат и автомобили за работа от други производители. Само за Германия са планирани около 125 обекта. Това ще създаде най-голямата обществена мрежа за зареждане на тежкотоварни автомобили в страната до момента. Допълнителни обекти ще се изграждат в Австрия, Обединеното кралство, Дания, Италия, Полша, Чехия и Унгария.
Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus: „За да бъде успешен преходът към мобилност, се нуждаем от около 50 000 зарядни точки за тежкотоварни превозни средства в Европа до 2030 г. Като производител на електрически камиони, ние, разбира се, даваме своя принос за това . Радвам се, че E.ON вече е силен наш партньор за електрифицирането на сервизните ни обекти. Така полагаме още един основен камък за изграждането на обществена мрежа за зареждане. Въпреки това, все още спешно се нуждаем от подкрепата на политиците, за да изградим тази мрежа в голям мащаб.“
Новите обекти ще бъдат разположени в стратегически подбрани сервизни бази на MAN, предимно в индустриални зони с много камиони, или в близост до магистрали. Това означава, че общественото таксуване ще може лесно да се интегрира в ежедневните операции. Оформлението на обектите е специално проектирано за зареждане на електрически автомобили за работа. Това включва съоръжение за преминаване през станцията за зареждане, така че на камионите и автобусите да не се налага да маневрират. Където е възможно, станциите ще се инсталират в отделни зони от сервизните операции на MAN – с отделни входове и изходи за зоната за зареждане – за да се гарантира, че ще са достъпни за обществеността, независимо от марката на превозното средство. През деня шофьорите се ще възползват и от съществуващата инфраструктура, като санитарни помещения и стаи за отдих.
Обектите ще бъдат изградени на модулен принцип. Като първа стъпка всеки обект ще бъде оборудван с няколко 400 кВт зарядни станции. Това ще позволи на среден електрически камион да се презарежда за пробег до 300 километра за около 45 минути. По-късно обектите ще бъдат надстроени към системата за мегаватно таксуване MCS.
Ангажимент за разширяване на инфраструктурата за зареждане на камиони
Първите 80 обекта от новата мрежа за зареждане трябва да бъдат изградени до края на 2025 г. Сукджиндер Сингх, главен изпълнителен директор на дъщерното дружество на E.ON E.ON Drive Infrastructure: „Партньорството с MAN Truck & Bus е ключов крайъгълен камък по пътя към устойчиво бъдеще за тежкотоварния транспорт. Чрез комбинирането на широката сервизна мрежа на MAN с опита на E.ON в инфраструктурата за зареждане, ние поставяме нов стандарт за електромобилност в сектора на търговските превозни средства.“
Фридрих Бауман, член на Изпълнителния съвет за продажби и решения за клиенти в MAN Truck & Bus SE: „С нашия нов eTruck стартираме серийно производство на превозно средство, което е подходящо за почти всички приложения. Отзвукът беше много положителен. Наличната инфраструктура за зареждане обаче в крайна сметка ще реши дали нашите клиенти наистина ще преминат от дизел към електрическо задвижване. Затова се радвам, че сега се заемаме с електрификацията на нашата сервизна мрежа заедно с E.ON.“
Политическите цели за декарбонизиране на транспорта в Германия и Европа са ясни: германското правителство иска да намали емисиите на парникови газове от тежкотоварния трафик в Германия с 55% до 2030 г. и да го направи климатично неутрален до 2045 г. ЕС наскоро се съгласи да намали емисиите на CO2 от тежкотоварни превозни средства с 65% до 2035 г. и 90% до 2040 г. в сравнение с нивата от 2019 г. На този фон индустрията инвестира сериозно в превозни средства и инфраструктура.
Електрификацията на продуктовото портфолио на MAN набира скорост. Първият готов за производство електрически камион с дневен пробег до 800 километра е планиран за 2024 г. Обхватът на гамата електрически градски автобуси ще бъде разширена чрез продуктова актуализация през следващата година. MAN също така планира да пусне първия си тестови флот от електрически автобуси на пътя през 2025 г.
Междувременно, като доставчик на пълна услуга за решения за електромобилност и зареждане, E.ON вече предлага достъп до цялостна мрежа от повече от 500 000 точки за зареждане на автомобили в целия свят. Компаниите и общините също се възползват от персонализирана инфраструктура за зареждане и стратегии за електрификация на своите автопаркове. E.ON допринася със своя опит във финансирането, анализа на обекта и свързването им към мрежата. Разширяването на мрежата и цифровизацията са от съществено значение, не само за бъдещото снабдяване с възобновяема енергия, но и за ефективна инфраструктура за зареждане.