Наскоро френската компания пое ангажимент да пригоди всички свои дизелови двигатели за работа с 30-процентен биодизел до края на 2009 година. Първата стъпка в това направление вече е направена – на пазара дебютираха новите модификации на лекотоварните модели Renault Trafic и Master, които са конструирани за работа с биодизел B30.
Наскоро френската компания пое ангажимент да пригоди всички свои дизелови двигатели за работа с 30-процентен биодизел до края на 2009 година. Първата стъпка в това направление вече е направена – на пазара дебютираха новите модификации на лекотоварните модели Renault Trafic и Master, които са конструирани за работа с биодизел B30.
Новите биодизелови ванове Trafic и Master вече са в продажба на френския пазар от края на 2006 година. Там Trafic се предлага с двулитров двигател dCi B30, който е на разположение в две модификации с различна мощност – 90 и 115 к.с. Екологичният мотор на Master пък е наречен 2.5 dCi B30 и е в състояние да генерира 100 или 120 к.с. И двата задвижващи агрегата могат да работят както със стандартно дизелово гориво, така и с 30-процентна биодизелова смес.
Според Renault тези модели са предназначени главно за големи транспортни фирми, които желаят да ограничат емисиите въглероден двуокис на техните превозни средства. Французите смятат, че употребата на биогорива представлява един от най-ефективните и икономични начини за контролиране на емисиите CO2 в средносрочен план. Убеждението им се гради основно на бързината и удобството, с които тази технология може да бъде приложена при серийно произвеждани модели.
Двигателите, работещи с 30-процентен биодизел, отделят до 20% по-малко емисии CO2 в сравнение с конвенционалните дизели, като степента на редуциране на емисиите зависи най-вече от типа на биологичния източник за добиване на горивото. Суровините за биогоривата (растителни масла и биомаса) се смятат за възстановими и разнообразни енергийни източници, на които се разчита да намалят зависимостта на човечеството от ограничените петролни ресурси.
За да се прецени какви точно са предимствата на биодизела в сравнение с конвенционалното дизелово гориво, обикновено се използва методът well to wheel. Той включва цялостно изчисляване на емисиите CO2 от момента на производството на горивото до изгарянето му в двигателя на автомобила. При петролните продукти CO2 се отделя при производството (извличане и рафиниране), транспорта до бензиностанциите и при работата на самото превозно средство.
От друга страна, понеже биогоривата се извличат от биомаса, количеството CO2, отделяно от биодизеловите автомобили, е равно на количеството CO2, абсорбирано от растенията (чрез процеса фотосинтеза), които са използвани за производството на горивото. Тъй като това не влияе по никакъв начин на съдържанието на CO2 в атмосферата, въглеродният двуокис, отделен от биодизеловите превозни средства, може да бъде изваден от общите емисии. Използването на местни ресурси за производството на биогорива също допринася за ограничаването на емисиите CO2, отделяни при транспортирането на горивата до бензиностанциите.
Френският производител е поел задължението до 2008 година да пусне на пазара 1 млн. превозни средства, отделящи по-малко от 140 г/км CO2, като емисиите на поне 1/3 от тях ще са под 120 г/км. Освен това Renault разработва ускорено още две технологии за намаляване на въглеродния двуокис: дизел-електрически хибриди и системи за задвижване с горивни клетки. Целта на компанията е да се нареди сред трите водещи световни производители по отношение на ограничаване съдържанието на въглероден двуокис в атмосферата и забавянето на темповете на глобалното затопляне.