ZF Group представи множество технологични иновации на посетителите на IAA Transportation 2024, с акцент върху новата модулна платформа за е-мобилност.
Тази платформа се състои от различни електрически двигатели, със съответните инвертори, тристепенна трансмисия, както и свързаните с нея електрически компоненти. Този всеобхватен модулен пакет предлага на производителите гъвкавост да конфигурират системата за е-задвижване според техните специфични изисквания. От превозни средства за доставка в последната миля, до 44-тонни камиони, пакетът е подходящ за широк спектър от работни задачи. Той позволява да бъде гъвкаво адаптират към различни категории превозни средства и по този начин подпомага бързата декарбонизация в индустрията на автомобилите за работа.
Друг акцент на изложението бе концепцията TrailTrax за електрификация на полуремаркета. Тази иновативна система интегрира електрическата задвижваща ос AxTrax 2 от ZF и модулна батерийна система с EBS на ремаркето. Заедно тези компоненти спомагат за намаляване на емисиите на CO2 с до 16 процента. Системата трансформира тежък дизелов камион в хибридно превозно средство, и не само намалява разхода на гориво, но и значително редуцира емисиите на CO2. Освен това системата може да работи като plug-in хибрид, което още повече увеличава икономиите.
ZF представи и новата хибридна трансмисия TraXon 2. Тази трансмисия позволява функции за чисто електрическо шофиране, както за напълно хибридни, така и за plug-in хибридни автомобили за работа. Разработването на тази трансмисия демонстрира успешния трансфер на технологии в рамките на ZF Group. Хибридната технология на ZF първоначално е разработена за леки автомобили и впоследствие адаптирана към специфичните изисквания на автомобилите за работа. ZF предлага решение, което отговаря на изискванията за модерна и устойчива мобилност.
Друг пример за успешно използване на синергии в рамките на Групата е софтуерното решение cubiX за различни класове превозни средства. Този усъвършенстван софтуер за контрол на движението оптимизира поведението при шофиране на автомобили по отношение на стабилност, безопасност и производителност. cubiX допринася за стандартизацията и опростяването на процесите на разработка и позволява на производителите да се възползват от възможностите за диференциране на функциите на шасито. След като беше представен през този юни, ZF вече отчита първоначален интерес към cubiX от производители на автомобили за работа.
Решения за камиони за по-голяма безопасност
ZF също демонстрира и нов асистент за смяна на лентата за камиони. Тази система използва технология с радар и камера, за да направи смяната на лентата по-безопасна. Тя непрекъснато следи пътната обстановка и активно подпомага водача при смяна на лентата. Това е особено важно за камиони с ремаркета, тъй като подобни маневри крият висок риск от инциденти. Според проучване, проведено в Германия, ZF Lane Assistant може потенциално да предотврати до 12 процента от произшествията по магистралите, което представлява значителен принос за пътната безопасност.
Новата версия на системата за помощ при аварийно спиране OnGuardMAX за европейския пазар бе друг акцент на IAA 2024. Тази система независимо разпознава и реагира на препятствия в пътния трафик. Тя ще бъде използвана за първи път в серийно производство на камиони от производителите, в комбинация с новата спирачна платформа mBSP XBS. OnGuardMAX надхвърля в много области настоящите изисквания на GSR. Тя може да идентифицира движещи се и неподвижни обекти и да инициира подходящи спирачни действия. По този начин ZF поставя нов стандарт в активната безопасност на автомобилите за работа и допринася значително за предотвратяването на произшествия.