• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Засега няма споразумение по Директивата за теглата и размерите на камионите

Засега няма споразумение по Директивата за теглата и размерите на камионите


20.06.2024
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 1 min read
Засега няма споразумение по Директивата за теглата и размерите на камионите

На 18 юни министрите на транспорта на държавите от ЕС се срещнаха в Люксембург за заседание на Европейския съвет, за да обсъдят, наред с други неща, и евентуалните промени в Директивата за теглата и размерите. По този въпрос обаче не е постигнато споразумение.

На срещата министрите на транспорта от ЕС са обсъдили пътната безопасност, теглото и размерите на тежкотоварните превозни средства, морската безопасност, хармонизирани информационни системи и използването на капацитета на железопътната инфраструктура.

Ключов резултат от срещата е одобрението на заключенията от специалния доклад на Европейската сметна палата относно целите на ЕС за пътна безопасност, който подчертава недостатъчния напредък в намаляването на смъртните случаи по пътищата. Министрите също така са взели под внимание доклада за напредъка по проектодирективата относно ефекта в целия ЕС на лишаването от права за управление на МПС. Въпреки това, няма голям напредък в политиките, касаещи автомобилния транспорт.

Важна точка от дневния ред са били предложените изменения на Директивата относно теглата и размерите на тежкотоварните превозни средства, част от законодателния пакет на Комисията за екологизация на товарния транспорт. За съжаление министрите не са успели да постигнат съгласие по този въпрос. Държавите членки са изразили загриженост относно увеличеното използване на дълги камиони в ЕС и допълнителните увеличения на теглото, необходимо за превозни средства, оборудвани с алтернативни технологии за задвижване.

Въпреки че на срещата е постигнат напредък по отношение на морската безопасност, вътрешните водни пътища и железопътния транспорт, секторът на автомобилния транспорт не е отбелязал законодателен успех и предстоящото унгарско председателство на ЕС ще продължи да разглежда тези висящи въпроси.

Стагнацията разочарова германските превозвачи

Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL), представляваща германската индустрия за автомобилни превози на товари, изрази значително разочарование от липсата на напредък. BGL критикува неуспеха на Съвета да постигне незабавни спестявания на CO2 чрез удължаване на дължината на съчленените камиони с около 10%, без да има допълнително натоварване на инфраструктурата.

Асоциацията призовава министрите на транспорта на ЕС да създадат стратегия и график, за да направят алтернативните задвижвания по-привлекателни, без да се намалява капацитета на полезен товар.

История на Директивата за теглата и размерите

Директивата за теглата и размерите (96/53/EC) беше въведена през 1996 г. от Европейския съюз, за ​​да стандартизира максималните тегла и размери на тежкотоварните превозни средства в държавите-членки, с цел улесняване на трансграничния транспорт и осигуряване на лоялна конкуренция.

През 2015 г. Директива 2015/719 въведе изменения, позволяващи на аеродинамичните устройства и двигателите с алтернативно гориво да подобрят енергийната ефективност и да намалят емисиите.

Настоящото предложение в рамките на „Пакета за екологични товарни превози“, което беше прието през юли 2023 г., има за цел да направи допълнителни промени за насърчаване на превозни средства с нулеви емисии (ZEV) чрез разпределяне на допълнителни квоти за тегло и увеличаване на дължините за такива превозни средства.

Предложеното изменение на директивата получи силен отзвук от заинтересованите страни в транспортната индустрия. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) подкрепя тези промени, като подчертава необходимостта от пълно разпределяне на допълнителното допустимо тегло за ZEV и от увеличаване на ограничението за тегло на ос до 12,5 тона.

ACEA също така подкрепя разширяването и опростяването на използването на по-дълги и по-тежки превозни средства съгласно Европейската модулна система (EMS), за да се създадат равни условия с тези при превозните средства с конвенционално задвижване и да се подобри конкурентоспособността на моделите с нулеви емисии.

Няколко европейски железопътни асоциации обаче, включително Общността на европейските железопътни и инфраструктурни компании (CER) и Международният железопътен съюз (UIC), изразиха остро противопоставяне на предложените промени.

Те са възложили проучване, което предвижда пренасочване на до 21% от товарите от железопътен към автомобилен транспорт, ако промените бъдат приложени, което води до значително увеличение на емисиите на CO2, на разходите за поддръжка на пътищата и до логистична неефективност.

Железопътните асоциации твърдят, че предложените мерки са неприложими и биха могли да подкопаят целите на Зелената сделка на ЕС чрез насърчаване на автомобилния транспорт. Те препоръчват запазване на сегашното максимално брутно тегло от 40 тона за тежкотоварни превозни средства, с изключение на превозните средства с нулеви емисии, и осигуряване на оперативна съвместимост между различните видове транспорт в подкрепа на устойчив и енергийно ефективен товарен транспорт.

 


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT