• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Водородните камиони на Hyundai изминаха над 10 млн. км в Швейцария и Германия

Водородните камиони на Hyundai изминаха над 10 млн. км в Швейцария и Германия


13.08.2024
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 1 min read
Водородните камиони на Hyundai изминаха над 10 млн. км в Швейцария и Германия

Основният камък на Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) в Швейцария беше положен на изложението IAA в Хановер преди шест години, и все още е уникален в света. 50-те камиона с горивни клетки от Hyundai вече са изминали над 10 милиона километра в Швейцария, а разширяването на проекта в Европа набира скорост.

Енергийният преход не е просто празна фраза в транспортния сектор, а се превърна в неразделна част от стратегиите на транспортните компании и производителите на превозни средства. През последните няколко години TIR transNews все повече съобщава за интензивните усилия, които се полагат в сектора на автомобилите за работа. Във времена на климатични промени, много от тези, които разчитат на транспортните услуги, също са разработили свои собствени цели за устойчивост и отправят съответните изисквания към транспортните компании. Нарастващата наличност на батерийни електрически камиони помага. „Electric“ обаче работи и с водород и горивни клетки, като генерира електричество директно от водорода, превозван в резервоара на камиона.

За разлика от батерийните електрически камиони (BEV), където практически всеки производител в Европа е готов със серийно решение, в момента има само един производител в света, който може да предложи хомологирани и серийно произведени водородни камиони, тоест камиони с горивни клетки. След няколко години опит в сектора на леките автомобили, Hyundai навлезе и в сектора на тежкотоварните автомобили през 2020 г. с камиона си Xcient Fuel Cell. И то не къде да е, а в Швейцария. Оттогава TIR transNews следи процеса подробно и отбелязва най-важните стъпки в развитието на проекта:

След интензивно преговори, H2energy от Цюрих и Hyundai подписват писмо за намерения по време на IAA Хановер през септември 2018 г., което поставя основите за установяване на настоящата кръгова водородна икономика в Швейцария (TIR 10/2018). През юни 2019 е основана Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) със седалище в Цюрих. Началото на производството на водород във водноелектрическата централа Niedergösgen е в края на 2019 г. Изградени са първите седем станции за зареждане с водород още през 2020 г., като през ляятото на 2024 г. те вече са 18. През есента на 2020 г. цикълът H2 започва да се върти, когато първите камиони Hyundai се предават за тестове на транспортни компании и големи дистрибутори.

Проект в преход

Днес по пътищата на Швейцария има около 50 камиона, които са изминали повече от 10 милиона километра от пускането им в употреба. За същия пробег конвенционални дизелови камиони биха изразходвали около 3,2 милиона литра дизел. Това означава, че камионите Hyundai са спестили над 8500 тона CO2. Автомобилите работят много надеждно и – въпреки новите технологии – почти не дават повод за критики.

„Много сме доволни от надеждността им“, казва Беат Хирши, главен изпълнителен директор на HHM в Цюрих. С този проект Hyundai ясно демонстрира колко осъществимо на практика е използването на горивни клетки. „Магията се крие в конфигурацията на батерията и горивната клетка за тежкотоварен транспорт“ – казва Хирши – „корейците са свършили страхотна работа тук.“ Ако включите и четвърт век опит с леки автомобили (започнал през 1998 г.), корейският производител вече има над 300 милиона километра опит с горивни клетки.

Независимо от това, според първоначалната идея на проекта,  ще има 1000 и повече водородни камиони в движение в Швейцария. Фактът, че броят им засега остава 50, многократно е карал външни хора да спекулират за края на проекта и за оттегляне на корейската група от HHM. Беат Хирши обаче коментира, че компанията работи активно за по-нататъшното укрепване на своите структури и за развитие на предлагането си.

Основните причини, поради които проектът е започнал да придобива различна форма от първоначално планираната, са катаклизмите, причинени от пандемията и от войната на Русия срещу Украйна, както и енергийната ситуация в резултат на спирането на въглищни и атомни електроцентрали в Европа.

„Вече нямаме същата стартова позиция, която имахме през 2020 г.“, казва Хирши. Вместо първоначално очакваното намаление на цената на водорода, сегашната цена на енергията, която почти се удвои от началото, причинява значителни допълнителни разходи. „Те оказват незабавно въздействие върху нас.“ Общият разходен натиск върху крайните клиенти също е голям, поради което те се затрудняват да закупят по-скъпи нови технологии.

Нови възможности за приложение

HHM е ограничен за дълго време и от много ограничените опции за конфигурация на автомобилите. Първоначалната конфигурация на камионите е само от шаси кабина с 4×2 междуосие, 19 тона, с надстройка фургон. Вече се предлагат и опции като 6×2 (27 тона), с брезент и със сменяема настройка, като е наличен избор от четири междуосия за двете версии на осите. В близко бъдеще към Hyundai Xcient Fuel Cell ще бъдат добавени и решения за кранове и задни товарачи, както и ePTO интерфейс. По този начин HHM се насочва към потребители като градовете и общините, в които постигането на целите за устойчивост е по-важно от покупната цена на превозните средства.

Експанзията в европейските страни е част от стратегията на HHM още от самото начало. Това е ускорено от бавния растеж на проекта в Швейцария. HHM Германия е основана през април 2022 г. като изцяло притежавано дъщерно дружество от HHM Цюрих. Екипът от девет души, ръководен от управляващия директор Шарл Камбурне разширява сервизната мрежа, която вече се състои от 15 дилъра със 75 сертифицирани сервизни механици в цяла Германия.

Бизнес моделът в Германия е различен от този в Швейцария, и камионите се продават на клиенти. Когато проектът стартира през 2019 г., не е ясно колко надеждни ще бъдат камионите, поради което за Швейцария е избран модел с плащане при използване, за да се минимизира рискът за крайния клиент. Освен това, единствената държавна мярка за субсидиране е и все остава освобождаването от данък върху тежкотоварните превозни средства, зависим от километража и теглото – Leistungsabhängige Schwerverkehrsabgabe. Докато в Германия са налице значителни субсидии още през 2022 г. Около 50 камиона вече са доставени в Германия клиенти. Камбурне очаква този брой да се увеличи до около 100 до края на годината. Над 1 милион километра вече са изминати с автомобилите в Германия, в допълнение към 10-те милиона в Швейцария.

Повече по темата четете в следващия брой на сп. КАМИОНИ.


Други публикации от категорията

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025

Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

20.05.2025

Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

20.05.2025

Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

20.05.2025

ЕС даде зелена светлина за намаляване на възрастта за шофьори на камиони

19.05.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
От 2026 г. всички услуги на ИА „Автомобилна администрация“ стават електронни

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

20.05.2025
Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

20.05.2025
Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

20.05.2025
ЕС увеличава финансирането за защитени паркинги за камиони с 60 млн. евро

ЕС даде зелена светлина за намаляване на възрастта за шофьори на камиони

19.05.2025
Frotcom Road Show 2025 стартира от Свиленград

Frotcom Road Show 2025 стартира от Свиленград

19.05.2025
В момента няма други публикации по темата.
Първа доставка на Volvo FH16 Aero 780 в България

Първа доставка на Volvo FH16 Aero 780 в България

24.04.2025
Шест нови Mercedes-Benz Tourismo за Карат-С

Шест нови Mercedes-Benz Tourismo за Карат-С

24.04.2025
Scania и ОРН Вакейшънс с ключово споразумение за доставка на 64 премиум туристически автобуса

Scania и ОРН Вакейшънс с ключово споразумение за доставка на 64 премиум туристически автобуса

22.04.2025
FOTON излезе на българския пазар

FOTON излезе на българския пазар

24.04.2025
CTE Трейлърс България е официален вносител на гумите Krone

CTE Трейлърс България е официален вносител на гумите Krone

30.04.2025
Knorr-Bremse TruckServices: стабилен цикъл и високоефективни сервизи

Knorr-Bremse TruckServices: стабилен цикъл и високоефективни сервизи

05.05.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT