Stellantis приключва третото тримесечие на 2024 г., запазвайки второ място в Европа и постигайки пазарен дял от 17,6%. Stellantis Pro One затвърждава лидерството си на пазара с над 29% дял и с 1% увеличение в обема продажби.
Въпреки предизвикателствата на европейския пазар, Stellantis остава ангажирана с дългосрочната си стратегия. На фона на спада на общите продажби в индустрията през последните месеци, компанията отбелязва силно представяне с някои от марките си на определени пазари и приключва третото тримесечие на годината със 17,6% дял за региона на ЕС29 – втора позиция в европейската класация.
Stellantis Pro One е на първо място в лекотоварния сегмент (CV) с над 29% пазарен дял и 1% увеличение на обемите на годишна база. В Германия резултатите отново са забележителни – нараснал дял с 3 процентни пункта и увеличен брой реализирани автомобили с 25%. Подобен успех в продажбите се наблюдава в още няколко държави – Нидерландия (+21%), Испания (+20%), Португалия (+7%) и Австрия – отново лидер в CV през септември.
Dodge и Jeep се представят особено добре, като увеличават продажбите си спрямо миналата година, а резултатите на Stellantis във Франция, Италия и Португалия както през септември, така и от началото на 2024-а, й отреждат лидерското място в тези държави.
Пазарният дял във Франция е 30%, където топ моделите на производителя са Peugeot 208, 308, 2008, 3008 и Citroën C3, а в Италия е 31%, като сред бестселърите са: Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroën C3, Peugeot 208 и Jeep Avenger, който е и най-търсеният SUV в страната. В Германия продажбите са се увеличили с над 9% (определени марки отчитат двуцифрен ръст спрямо миналата година и държат дял от 14%). България, Хърватия, Чехия, Ирландия, Румъния и Словения също са сред пазарите със значителен растеж за Stellantis.
„Преминаваме през едни от най-трудните периоди за индустрията, но Stellantis остава фокусирана да предостави максимална стойност на клиентите си“ – коментира Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена Европа. – „Представянето ни показва, че сме способни да се адаптираме и да открием възможности дори и при свиващ се пазар. Бъдещето ни крие добри перспективи с успешното лансиране на моделите на Leapmotor.
Първите 1200 броя от моделите T03 и C10 бяха вече разпространени до дилъри из Европа, като настоящата дистрибуторска мрежа обхваща над 250 точки за продажба.“
Stellantis отчете стабилен ръст и при BEV, PHEV (plug-in хибриди) и MHEV (меки хибриди) сегментите, въпреки намалялото търсене. От началото на годината пазарният дял на BEV за страните от ЕС29 достигна 13%, като във Франция продажбите нараснаха с над 34% – лидерството на Peugeot e-208 за първите девет месеца на годината се запазва. Двуцифрен растеж беше отчетен и във Великобритания, където Stellantis е водещият производител на електрически ванове с най-развитите дистрибуторски мрежи на Vauxhall и Motability.
Дивизията за употребявани автомобили Stellantis Pre-Owned Vehicle също достигна двуцифрен подем в продажбите през септември, като увеличението спрямо 2023 г. в Европа е 20%.