Stellantis ще произвежда и електрически задвижвания в своя унгарски завод в Сентготхард. Групата ще инвестира около 100 милиона евро в съответното оборудване, необходимо за завода. Първите електрически задвижващи модули (EDM), произведени в Унгария, ще слязат от производствената линия в края на 2026 г.
В момента Stellantis произвежда двигатели с вътрешно горене в Сентготхард, по-специално 1,2-литрови турбо 3-цилиндрови и 1,6-литрови 4-цилиндрови двигатели. След по-малко от три години там ще се произвеждат и електрически задвижвания за няколко модела на Stellantis. За тази цел производителят ще инвестира 103 милиона евро, включително собствен капитал на Stellantis и субсидии от унгарското правителство.
Компанията уточни, че електродвигателите ще бъдат EDM за предстоящата платформа STLA. Stellantis обяви плановете си за новата платформа през 2021 г. Съответно, „STLA Small“ за микро и компактни автомобили ще замени второто поколение на платформата e-CMP. Новата платформа ще бъде с пробег от поне 500 километра за леки автомобили в сегментите A, B и C. „STLA Medium“ за леки автомобили в сегменти C и D и „STLA Large“ за леки автомобили в сегменти D и EV ще са с пробег съответно до 700 и 800 километра. От 2024 г. четвъртата нова платформа на Stellantis ще бъде „STLA Frame“ за големите електрически SUV и за пикапи с пробег от поне 500 километра.
Производството на електродвигатели ще се помещава в съществуващите сгради на завода в Унгария и ще се извършва от обучени служители. „Пренасянето на производството на модули за електрически задвижвания в Сентготхард е в подкрепа на нашата трансформация към електрификация и е важна част от нашата цел да предоставим на клиентите си чиста, безопасна и достъпна мобилност“, каза Арно Дебьоф, главен производствен директор на Stellantis.
Инвестицията в Унгария е пример за стратегията на Stellantis да произвежда EV компоненти в съществуващи заводи. Групата вече използва своите производствени мощности в Тремери-Метц, Франция, за производство на електрически двигатели в сътрудничество с Nidec. Производството на следващо поколение електрифицирани трансмисии с двоен съединител (eDCT) ще започне тази година в Мирафиори, Италия. Те са предназначени за хибридни и plug-in хибридни превозни средства на групата.
Като част от своята пътна карта за електромобили „Смело напред към 2030“, Stellantis се стреми към достигането на 100 % електрически пътнически автомобили в Европа и 50 % електрически пътнически автомобили и лекотоварни автомобили в САЩ до края на десетилетието.