Въпреки че германската парламентарна група на ХДС/ХСС подкрепя пускането на дългите камиони по германските пътища, правителството има резерви относно тонажа и височината на тези превозни средства. Основният проблем е пътната инфраструктура – дългите камиони са твърде тежки за германските мостове.
Преди година Европейската комисия предложи промени в размерите и теглото на тежкотоварните камиони. Ревизираната директива предвижда увеличение на максимално допустимите тегла на тежкотоварните превозни средства с нулеви емисии. В бъдеще допустимата максимална маса на такива превозни средства ще бъде 44 тона вместо 42 тона.
Европейският парламент прие предложението на Комисията с малки промени през март и в момента то се разглежда от Съвета на Европейския съюз.
Германското федерално правителство обаче отхвърля предложението на Европейската комисия за изменение на Директива 96/53/EC на ЕС относно размерите и теглото на тежкотоварните камиони с аргумента, че по-високите тегла биха повлияли сериозно на безопасността на германските мостове.
„По-специално, поради инфраструктурни причини, не е възможно да се съгласим с по-високи осови натоварвания до 12,5 тона и с общо тегло на превозните средства с нулеви емисии, по-високо с 4 тона от сегашното“, пише правителството в отговор на въпрос на ХДС/ ХСС.
Освен това, според германското правителство, увеличаването на максималното тегло на превозните средства може да доведе до повишение на дела на автомобилния транспорт за сметка на транспорта по вътрешни водни пътища и на железопътния товарен транспорт.
Германската транспортна и логистична организация DSLV твърди, че позицията на федералното правителство в Съвета на министрите на ЕС не позволява по-дългите превозни средства да бъдат разрешени за редовен трансграничен трафик в ЕС.
„Не“ и за увеличената височина на автомобилите
Германското правителство отхвърля и предложението за увеличаване на допустимата височина на превозното средство от 4 метра на 4,30 метра. За пореден път властите мотивират отказа си с инфраструктурни съображения.
Според правителството, нито тунели и вентилационни системи, нито мостове, нито виадукти са проектирани за такива височини на превозните средства. Проблеми биха възникнали особено по по-нискокатегорийните пътища.