Словашката компания за иновативни технологии Mobility & Innovation Production s.r.o. представи първия си камион, задвижван с водород, който успешно е преминал хомологационни тестове в съответствие с разпоредбите на ЕС.
Първият словашки водороден камион е изграден върху платформата F-MAX на Ford Trucks с подкрепата на Ford Trucks. Това е иновативен камион, задвижван с водород, който отговаря на най-строгите европейски стандарти. Той използва революционни технологии, които все още не са интегрирани в превозните средства, налични на пазара. Всички параметри са щателно тествани и документирани.
В сравнение с електрическите камиони, камионът предлага разширен пробег за пътуване на дълги разстояния, осигурявайки до 750 км с едно зареждане. Зареждането с гориво е бърз и ефективен процес, поддържащ последователни работни графици. Безпроблемното потребителско изживяване за водачите го прави достъпна опция за автопаркове, преминаващи към алтернативи с нулеви емисии, без да се нарушават установените навици за шофиране.
Това е най-близката алтернатива на настоящите камиони, работещи с изкопаеми горива, като въвежда транспортната адаптация на нулеви емисии директно в ежедневието. Прогнозният пробег е от 600 до 750 км, което е несравнимо с други алтернативни задвижвания. Пробегът при използване само на тягови батерии от DuraPower е до 120 км.
Интегрираната горивна клетка REFIRE е с капацитет от 117 кВ, предлага се и във версии 180 и 200 кВт. Това е първият камион в Европа с двигател Dana Sumo, използван в тежкотоварен автомобил, и идва заедно със специална 4-степенна скоростна кутия от EATON, разработена за електрическо задвижване в тежкотоварния транспорт.
Хомологираното максимално общо тегло на автомобила е 45 тона. Позицията на петото колело е съвместима с всички ремаркета, които отговарят на стандартите ISO за стандартни ремаркета. Съвместимостта на камиона е същата като дизеловата версия на базовия модел Ford Trucks F-MAX.
Впечатляващи параметри
Новият модерен камион с нулеви емисии, наречен M&I RH120R, се задвижва от електрическия мотор DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P, предлагащ 540 кВт (734 к.с.) с въртящ момент до 2500 Нм. Камионът интегрира четиристепенна трансмисия от Eaton, разработена директно за тежкотоварни приложения на E-drive. Горивната клетка Refire Prisma XII+ с мощност 117 кВт зарежда високопроизводителни тягови батерии от Durapower с капацитет 122 кВтч, които могат да се зареждат и през CCS2 конектор. На борда на този уникален камион има четири резервоара за водород от 12 кг, произведени от Nproxx, позволяващи на камиона да измине от 600 до 750 километра с едно зареждане.
По време на представянето на автомобила е подписан меморандум за разбирателство с Metrans и Waberer’s, като първите заинтересовани страни. И двете компании планират да тестват превозните средства в ежедневните си операции и обмислят възможността да добавят автомобила с нулеви емисии към своите автопаркове за в бъдеще.
Словашката компания Mobility & Innovation Production, s.r.o. (MIP) е иновативна технологична компания, фокусирана върху изследване и развитие на задвижващи системи с нулеви емисии за различни превозни средства. Тя непрекъснато се стреми да внедрява най-новите и модерни технологии, които отговарят на разпоредбите на Европейския съюз. Фокусирана е изключително върху разработването на концепции, напълно хомологирани за използване в транспортните средства.
В допълнение към водородния камион, MIP представи първия градски водороден автобус на европейския пазар през 2022 г. с рекордно ниска консумация на водород, потвърждавайки позицията си на европейски лидер в разработването на градски автобуси с нулеви емисии и ултралеки композитни каросерии .
„Ford Trucks е водеща марка, която оформя бъдещето на транспортните решения в тежкия търговски сектор. Нашата визия е да създаваме стойност с най-ефективните транспортни решения. В съответствие с тази визия ние непрекъснато развиваме нашето продуктово портфолио чрез нашите възможности за научноизследователска и развойна дейност, инженерната експертиза и инвестициите в иновации вървят с цел бъдеще с нулеви емисии. Нашите усилия за научноизследователска и развойна дейност продължават с пълна скорост, за да постигнем това“, каза Емрах Думан, вицепрезидент на Ford Trucks.
„Във Ford Trucks смятаме нашето сътрудничество с Mobility & Innovation Production s.r.o. за ценна възможност. Особено в областта на водородните технологии FCEV, тяхната пионерска роля в съвместните ни проекти е изключително ценна за нас. Това сътрудничество не само допринася за индустрията, но и подкрепя нашите цели за разработване на екологични транспортни решения. Ние твърдо вярваме, че в бъдеще това партньорство ще се задълбочи и ще допринесе за иновативните решения, които разработваме в индустрията“.