„PACCAR отчете добри приходи и чиста печалба през третото тримесечие на 2025 г. Отличните камиони Peterbilt, Kenworth и DAF допринесоха за добрите резултати,“ заяви главният изпълнителен директор Престън Фейт.
„PACCAR Parts и PACCAR Financial Services продължиха да показват отлични резултати и високи печалби. Много съм горд с нашите служители и дилъри, които предоставиха изключителни камиони и транспортни решения на нашите клиенти.“
PACCAR постигна чиста печалба от 590.0 милиона долара (1.12 долара на обикновена акция) през третото тримесечие на тази година, в сравнение с 972.1 милиона долара (1.85 долара на обикновена акция) през същия период на миналата година. Приходите за третото тримесечие възлизат на 6.67 милиарда долара, в сравнение с 8.24 милиарда долара, отчетени през третото тримесечие на 2024 г.
Чистата печалба на PACCAR през първите девет месеца на 2025 г. възлиза на 1.82 милиарда долара (3.45 долара на обикновена акция), като включва непериодичната след данъци в размер на 264.5 милиона долара, свързана с граждански съдебни дела в Европа. PACCAR постигна коригирана чиста печалба от 2.08 милиарда долара (3.95 долара на обикновена акция) през първите девет месеца на 2025 г. Нетните продажби и приходи от финансови услуги за първите девет месеца на 2025 г. възлизат на 21.62 милиарда долара.
Фейт допълни: „Новите мита за камиони по Раздел 232, които трябва да влязат в сила през ноември, трябва да внесат яснота на пазара през идните месеци. PACCAR е горда да произвежда над 90% от камионите си, продавани в САЩ, в Тексас, Охайо и Вашингтон.“
Финансови резултати – трето тримесечие на 2025 г.
Основните финансови резултати на PACCAR за третото тримесечие на 2025 г. включват:
Консолидирани нетни продажби и приходи от 6.67 милиарда долара.
Консолидирана чиста печалба от 590.0 милиона долара.
Глобални доставки на камиони от 31 900 броя.
Рекордни приходи на PACCAR Parts от 1.72 милиарда долара.
Печалба преди данъци на PACCAR Parts от 410.0 милиона долара.
Печалба преди данъци на PACCAR Financial Services от 126.2 милиона долара.
Капиталови инвестиции от 156.0 милиона долара и разходи за НИРД от 111.0 милиона долара.
Паричен поток от оперативната дейност от 1.53 милиарда долара.
Финансови резултати – първите девет месеца на 2025 г.
Основните финансови резултати на PACCAR за първите девет месеца на 2025 г. включват:
Консолидирани нетни продажби и приходи от 21.62 милиарда долара.
Консолидирана чиста печалба от 1.82 милиарда долара и коригирана чиста печалба от 2.08 милиарда долара.
Печалба преди данъци на PACCAR Parts от 1.25 милиарда долара.
Печалба преди данъци на PACCAR Financial Services от 370.5 милиона долара.
Капиталови инвестиции от 549.0 милиона долара и разходи за НИРД от 339.3 милиона долара.
Паричен поток от оперативната дейност от 3.27 милиарда долара.
Пазарите на камиони по света
Продажбите на дребно на камиони от Клас 8 в САЩ и Канада през 2025 г. се оценяват на диапазон от 230 000 до 245 000 превозни средства. Очаква се продажбите на камиони от Клас 8 за 2026 г. да се увеличат до диапазон от 230 000 до 270 000 превозни средства. „Пазарният дял от 30.3% на Kenworth и Peterbilt тази година отразява превъзходното качество и експлоатационни характеристики на нашите камиони,“ заяви Кевин Бейни, изпълнителен вицепрезидент на PACCAR.
Регистрациите на камиони в Европа в сегмента над 16 тона се оценяват на диапазон от 275 000 до 295 000 камиона тази година и на диапазон от 270 000 до 300 000 камиона през 2026 г. „Аеродинамичните и икономични по отношение на горивото превозни средства на DAF, заедно с несравнимия комфорт за водача, подобряват оперативните резултати на клиентите,“ заяви Барт Босманс, директор по продажбите на DAF.
Пазарът на камиони над 16 тона в Южна Америка се прогнозира да бъде в диапазон от 95 000 до 105 000 броя тази година и в подобен диапазон през 2026 г. Ланс Уолтърс, помощник-вицепрезидент на PACCAR за Южна Америка, отбеляза: „Южноамериканските клиенти оценяват водещата в отрасъла издръжливост и надеждност на камионите DAF и Kenworth.“
Kenworth представя тежък камион T880S с висока мощност за специални превози
Kenworth засили лидерството си в сегмента на камионите за специални превози с представянето на нова конфигурация на превозно средство за тежки товари, дърводобив и други приложения, изискващи висока мощност. Kenworth T880S се характеризира с конфигурация на предна ос с изместена напред ос и по-дълга кабина за оптимизиране на разпределението на теглото и съответствие с изискванията на закона, както и с силова установка с мощност до 605 к.с. и въртящ момент от 2050 lbf.ft. Камионът поставя нов стандарт за издръжливост, мощност и смел дизайн.
PACCAR Parts отчита силни приходи и печалби преди данъци
PACCAR Parts постигна по-висока печалба преди данъци от 410.0 милиона долара през третото тримесечие на 2025 г., в сравнение с 406.7 милиона долара, отчетени през третото тримесечие на 2024 г. Приходите за третото тримесечие на 2025 г. възлизат на 1.72 милиарда долара, в сравнение с 1.66 милиарда долара, постигнати през третото тримесечие на миналата година. PACCAR Parts постигна печалба преди данъци от 1.25 милиарда долара през първите девет месеца на 2025 г., в сравнение с 1.28 милиарда долара, отчетени през първите девет месеца на 2024 г. Приходите на PACCAR Parts за деветте месеца възлизат на 5.14 милиарда долара, в сравнение с 5.00 милиарда долара, постигнати през същия период на миналата година. „PACCAR Parts предлага отлични резервни части и транспортни решения,“ отбеляза Браян Ситко, вицепрезидент на PACCAR и генерален мениджър на PACCAR Parts. „Технологични решения като Managed Dealer Inventory, свързаните камиони и иновативни програми като Fleet Services предоставят цялостна рамка, която носи множество ползи за нашите клиенти.“
20-те глобални центъра за дистрибуция на части (PDC) на PACCAR Parts, с площ над 3.9 милиона кв. фута, поддържат над 2000 продажбени, сервизни и запасни части обекта на DAF, Kenworth и Peterbilt, както и над 350 магазина TRP. PACCAR ще отвори нов PDC с площ от 180 000 кв. фута в Калгари, Канада, през следващата година, за да ускори доставките на части за дилъри и клиенти в региона.
Дружествата на PACCAR Financial Services отчитат много добри резултати
PACCAR Financial Services (PFS) отчете печалба преди данъци от 126.2 милиона долара през третото тримесечие на тази година в сравнение с 106.5 милиона долара през третото тримесечие на 2024 г. PFS постигна приходи за третото тримесечие на 2025 г. от 565.3 милиона долара в сравнение с 536.1 милиона долара през същия период на миналата година. За първите девет месеца на 2025 г. PFS отчете печалба преди данъци от 370.5 милиона долара в сравнение с 331.6 милиона долара миналата година. Приходите за деветте месеца възлизат на 1.64 милиарда долара в сравнение с 1.56 милиарда долара за същия период преди година. Крейг Гриниевич, вицепрезидент на PACCAR, заяви: „PFS постигна много добри резултати за третото тримесечие благодарение на висококачествения си портфейл и подобряващия се пазар на употребявани камиони. PFS е лидер на пазара със своите превъзходни продукти Kenworth, Peterbilt и DAF, иновативни технологии, които осигуряват безпроблемни процеси на кредитни заявления и обслужване на кредити, както и с поддръжката на клиенти във всички фази на бизнес цикъла.“ PFS ще отвори център за употребявани камиони във Варшава, Полша, тази година, за да увеличи продажбите на употребявани камиони в Централна Европа.
PFS разполага с портфейл от 229 000 камиони и ремаркета, с общи активи от 23.02 милиарда долара. PacLease, голяма компания за пълнообемен лизинг на камиони с флот от 39 000 превозни средства, е включена в този сегмент. Терън Дрейк, президент на PACCAR Financial Corp., заяви: „Силният баланс на PACCAR, подкрепен от кредитните рейтинги A+/A1, позволява на PFS да има отличен достъп до пазарите на търговски менителници и средносрочни облигации. PFS издаде 2.37 милиарда долара средносрочни облигации през първите девет месеца на годината в подкрепа на нарастващия пазарен дял. PFS печелившо подкрепя продажбата на камиони PACCAR в 26 страни на четири континента.“
Капиталови инвестиции и научноизследователска и развойна дейност
Отличните дългосрочни печалби на PACCAR, силният баланс и последователният фокус върху качеството, технологиите и производителността позволиха на компанията да инвестира 9.1 милиарда долара в нови и разширени съоръжения, иновативни продукти и нови технологии през последното десетилетие. PACCAR инвестира 156.0 милиона долара в капиталови проекти и 111.0 милиона долара в разходи за научноизследователска и развойна дейност през третото тримесечие на 2025 г. Брайс Поплавски, старши вицепрезидент и финансов директор, заяви: „Прогнозира се капиталовите разходи да са в диапазона от 750 до 775 милиона долара, а разходите за научноизследователска и развойна дейност да се оценяват на диапазон от 450 до 465 милиона долара през 2025 г. PACCAR оценява, че ще инвестира между 725 и 775 милиона долара в капиталови проекти и между 450 и 500 милиона долара в разходи за научноизследователска и развойна дейност през 2026 г. PACCAR инвестира в вълнуващи ново поколение екологични дизелови и алтернативни силови агрегати, интегрирани услуги за свързани превозни средства, разширени производствени мощности и системи за подпомагане на водача, които създават стойност за клиентите.“
Новото 35-милионно съоръжение за ремонтантиране на двигатели на PACCAR с площ от 50 000 кв. фута в Колумбус, Мисисипи, ще отвори врати през следващата година.
Фабрика за електрически батерийни клетки и инвестиции в изкуствен интелект
Съвместното предприятие на PACCAR за батерии, Amplify Cell Technologies, направи добър напредък в изграждането на своята фабрика за батерии с площ от 2.6 милиона кв. фута в Байхейлия, Мисисипи. PACCAR планира да внедри литий-желязо-фосфатните батерии на Amplify в хибридните и електрически камиони на Kenworth, Peterbilt и DAF. Фабриката се цели в стартиране на производството на батерийни клетки през 2028 г.
PACCAR използва силата на изкуствения интелект (AI), за да намали оперативните разходи и да подобри производителността за PACCAR и нейните клиенти. „Като се възползваме от AI, PACCAR намали времето и разходите за надграждане на IT инфраструктурата си,“ заяви Джон Рич, старши вицепрезидент и директор по технологиите на PACCAR. „Нашата технология за прогнозираща аналитика използва AI за прогнозиране и прилагане на параметри за обслужване на превозните средства, като по този начин повишава тяхната готовност за нашите клиенти.“






























