Новият сервиз на Schmitz Cargobull, намиращ се в София до офиса на компанията, вече работи на пълни обороти, a официалното му откриване предстои на 26 септември. За да разберем повече, списание КАМИОНИ се срещна с част от екипа на Schmitz Cargobull България, работил по въвеждането на сервиза в експлоатация.. И четиримата ни участници в разговора ентусиазирано ни разказаха идеята и реализирането на проекта, с какво оборудване разполага сервизът, защо стандартите на обслужване се очаква да бъдат високи и какви са плановете за бъдещето – по-близкото и по-далечното. Ето и подробностите
Съоръжението е първият официален собствен сервиз на Schmitz Cargobull в района на Централна Европа. За неговото създаване се работи повече от година, като това е пилотен проект за Schmitz Cargobull и заявка за продължаване на инвестициите в следпродажбено обслужване. Пилотен проект, защото този сервиз е част от новата генерална концепция на Schmitz Cargobull да започне да развива мрежа от собствени сервизи в цяла Европа. Стратегическата концепция на централата е т.нар. one-stop full service, т.е. на едно място клиентът да получи достъп до цялата гама продукти и услуги на марката – започвайки от продажбата – ново и втора употреба полуремарке, минавайки през резервните части, осигурявайки финансиране и завършвайки с ремонт, сервизни услуги и сервизни договори.
Новият сервиз служи и като тренировъчен и обучителен център, като вече има проведени няколко обучения с колеги от региона. Дори и в момента, в който списание КАМИОНИ е в сервиза, тече обучение за ремонт на подов сегмент – термоизолационно полуремарке.
„Поддържането на собствения ни сервиз не намалява значението на нашата мрежа от дългогодишни оторизирани сервизни партньори, изградени през годините. Напротив целта пред нас е да заложим нови стандарти, да предоставим комплексна услуга и съответно да направим стъпка в бъдещето с по-добре обучени кадри, с повече наличности на части, спестявайки време и средства на нашите клиенти.“, подчертава Георги Цветков, управител на Schmitz Cargobull България.
Цялостно сервизно оборудване
Сервизът е с площ от 720 кв. м, на които има 4 работни площадки, като 3 от тях са с канали и канални подемници, което означава че могат да се обслужват едновременно 8 полуремаркета. Отделно има и 320 кв. м офис помещения и външна мивка. Инвестицията в оборудването на сервиза със специализирани инструменти за диагностика и ремонт надхвърля 100 000 евро.
„В момента разполагаме с всички специализирани инструменти, които са необходими по стандартите на Schmitz Cargobull от една страна, а от друга – с целия набор от инструменти и оборудване, необходим за нашата дейност.“, казва с убеденост и гордост мениджъра на сервиза Венцислав Тороманов. И продължава да изброява с бързо темпо: „Разполагаме със специализирани инструменти от Schmitz Cargobull за надстройки, кантове и т.н., заваръчна техника, ръчни инструменти, хидравлични преси, 10-тонен кран, работни маси, хидравличен подемник, специфични нитачки за челен борд. Имаме възможност за ремонт на хладилни ремаркета, извършваме и частични бояджийски ремонти, диагностика на Wabco и Knorr Bremse.“
Предлагат се всякакви видове ремонти – планови, аварийни, работи се и със застрахователи. Благодарение на монтирания 10-тонен кран, който работи над средните два канала има възможност и за сглобяване на полуремаркета. Могат да се сглобяват на място самосвални или друг тип надстройки, като в бъдеще ще може да се монтират и термонадстройки, и хенгери, т.е. предстои развитие в тази посока.
Особено важно е, че екипът прави безплатно пълен преглед на всяко полуремарке, независимо от това с какви оплаквания идва клиентът. Прави се предварителна оферта, клиентът се запознава с належащите и предстоящите ремонти, за да може той да прецени какво и кога да се ремонтира и да си планира нещата. Работата не започва, без тази оферта да е съгласувана с клиента.
Добре обучени механици
Няма добър сервиз без добри механици. В момента в новия сервиз на Schmitz Cargobull България работят 6 механика, които са с дългогодишен опит в сферата на товарните автомобили и на ремаркета с марката Schmitz Cargobull.
„Целият ни екип завърши изчерпателно обучение, осигурено от централата, покривайки широк спектър от теми, свързани с поддръжката и ремонта на ремаркета и полуремаркета. Това включва задълбочено обучение за ремонт и обща поддръжка, обхващащо ходова част, спирачна, въздушна и електрическа инсталация. Освен това, нашите механици получиха специализирано обучение за ремонт, поддръжка и подмяна на Ferroplast панели, използвани в термоизолационни надстройки.
Двама от нашите механици допълнително разшириха уменията си чрез специализирано обучение за ремонт, диагностика, поддръжка и подмяна на консумативи на хладилните агрегати с марката Schmitz Cargobull.
Всички механици придобиха необходимата квалификация за работа с нашия 10-тонен кран и за управление на мотокари, което гарантира, че те могат да изпълняват задачите си ефективно и сигурно.
Чрез инвестирането в продължаващото образование и развитие на екипа, ние сме уверени, че можем да продължим да предоставяме отлични услуги за поддръжка и ремонт на нашите клиенти, като гарантираме, че техните превозни средства остават в най-добро състояние. “, споделя Ясен Стойнов, мениджър Следпродажбено обслужване.
Записването за преглед и ремонт в сервиза става по телефон и имейл. Вече има и национален телефон 0700 100 53, на който клиентът може да избере с кой отдел иска да се свърже.
Към момента сервизът работи на една смяна от понеделник до петък, но в плановете на компанията влиза както увеличаване на броя на механиците, така и преминаване на две смени на работа и добавяне на работа в събота.
„Имаме оборудван автомобил и можем да реагираме мобилно – вече няколко пъти сме извършвали ремонти както на пътя, така и в базите на клиенти. Засега ползваме за това механиците от сервиза, но плановете ни включват обособена мобилна група, тъй като сме част от европейската мрежа от сервизи за Schmitz Cargobull“, пояснява Венцислав Тороманов.
От списание КАМИОНИ влизаме в сервиза в един нормален работен ден. Първото нещо, което ни прави впечатление, е колко е чисто и подредено, въпреки че вътре има 5 полуремаркета и същевременно тече обучение на механици от региона. Складът е спретнат и подреден, а помещенията за отдих на механиците са отлични.
Нови стандарти на работа
Задаваме въпроса с какво новият сервиз се отличава от всеки друг сервиз. Тук отговаря Георги Цветков, управител на Schmitz Cargobull България: „Отличителното при нас е специализираният фокус върху предоставянето на цялостни услуги за поддръжка, ремонт и модификация на превозни средства с нашата марка, какъвто до този момент в България не се предлага. Ние сме пионери в това начинание. Ще се радваме да имаме последователи, защото развивайки този сервиз, правим една голяма стъпка и в развитието на нашите транспортни компании. Разполагайки с техника, която е поддържана по правилния начин, те получават възможността да предложат една по-конкурентна услуга на техните крайни клиенти. В допълнение към техническите си възможности, този сервиз дава приоритет на удовлетвореността на клиентите, като гарантира, че всички ремонти са извършени навреме и в рамките на бюджета. Предлагаме изцяло прозрачен подход – от приемането в сервиза, прегледа, процеса на подготовката на офертата до предаването и заплащането. Накратко, с това начинание поставяме нови стандарти в сервизирането и обслужването на ремаркетата с марка Schmitz Cargobull.
Широка наличност от оригинални резервни части
Намерението е в този сервиз да се предлагат единствено оригинални резервни части за първоначално вграждане на Schmitz Cargobull. В склада на самия сервиз, който е разположен на два етажа, има номенклатура от резервни части за над 150 000 евро, а като цяло в момента в централния склад на Schmitz Cargobull България има наличност от части на стойност над 1 млн. евро, като особено добре се поддържат всички части за хладилните агрегати на Schmitz Cargobull.
„Оферираме оригинални резервни части като гаранция за качество и издръжливост, изключения са възможни единствено за някои по-стари ремаркета и полуремаркета, но само след изричното съгласие на крайния клиент. Изборът да използваме оригинални резервни части е ключов аспект от нашия ангажимент за предоставяне на първокласни услуги за ремонт и поддръжка. Ние вярваме, че комбинирането на нашите експертни умения с най-висококачествените компоненти води до оптимални резултати за нашите клиенти, удължавайки живота на превозното средство и подобрявайки неговата безопасност и надеждност на пътя. Оригиналните части на Schmitz Cargobull са с една година гаранция, при условие че са монтирани при оторизиран сервизен партньор на производителя, докато за съответния ремонт даваме гаранция от 6 до 12 месеца.“, обяснява Ясен Стойнов, мениджър Следпродажбено обслужване.
Промоционални кампании и планове за бъдещето
За екипа на Schmitz Cargobull Bulgaria това е само началото и те възторжено обясняват как развитието и надграждането ще бъде един постоянен процес.
Кристина Начева, търговски консултант „Следпродажбено обслужване“, разяснява: „Екипът ни в момента работи върху усъвършенствана, централизирана система, която ще позволи безпроблемна интеграция между графика на сервиза и динамичното планиране на услугите. Тази иновативна платформа не само ще подобри ефективността вътре в нашия екип, но също така ще предостави на клиентите възможността да записват часове въз основа на конкретни времеви интервали и видове услуги чрез удобен за потребителя интерфейс.
За да постигнем дългосрочните си цели, ние сме очертали амбициозен план за следващите 5 до 10 години. Нашата визия е да трансформираме цялостното изживяване при обслужване, като непрекъснато инвестираме в модерни технологии, обучения и процеси. Софтуерът, който в момента се разработва в Германия, е само един компонент от тази всеобхватна стратегия, предназначена да предложи на нашите клиенти най-високото ниво на обслужване и удобство.
Намерението ни е да излезем извън зоната си на комфорт и да предефинираме стандартите за обслужване в нашия бранш. Стремим се да променим начина, по който нашите клиенти възприемат и взаимодействат с нас, като въведем нови начини на работа и насърчим култура на непрекъснато усъвършенстване. Вярваме, че чрез прилагането на тази напредничава система и непрекъснатото усъвършенстване на нашите предложения, можем да създадем трайна разлика и да останем лидери в нашата област.“
През есента е предвидена промоционална кампании за ремонт и смяна на брезенти; като предстоят и други такива специални сервизни кампании. В България през последните 5 години са правени подобни кампании на местно ниво и обратната връзка от клиентите е много добра. Новото обаче е, че вече се работи по предлагането на промоционални условия съвместно с централата, което увеличава мащаба на кампаниите, а българският сервиз би могъл да предложи още по-атрактивни условия.
И въпреки всичко свършено досега, официалното откриване на сервиза предстои и то ще е на 26 септември, тази година в самия сервиз, така че тогава всички гости ще могат да се запознаят с това, което списание КАМИОНИ видя.