Отчетът на Nikola Corporation за второто тримесечие на 2024 г. разкрива драстично увеличение от 318% на приходите за тримесечие, които достигат $31,3 милиона. Това се дължи основно на доставката на 72 електрически превозни средства с водородни горивни клетки.
Въпреки този забележителен ръст на приходите, компанията продължава да се бори със значителни финансови пречки, включително огромна нетна загуба и отрицателен брутен марж.
През второто тримесечие на 2024 г. Nikola постигна най-високите си приходи за 3-месечие до момента, достигайки $31,3 милиона, което е значително увеличение от 318% спрямо първото тримесечие на годината. Този ръст се дължи основно на доставката на 72 електрически превозни средства с водородни горивни клетки (FCEV), което е 80% увеличение спрямо първото тримесечие.
Тези доставки бележат важен крайъгълен камък за Nikola, която вече е продала 147 FCEV през първата година от серийното си производство.
Въпреки този ръст на приходите, Nikola продължава да се сблъсква със значителни финансови затруднения. Компанията отчита брутна загуба от 54,7 милиона долара за тримесечието, което е нарастване на загубата с 27,6 милиона долара спрямо същия период на миналата година. Брутният марж остава дълбоко отрицателен при -175%, което показва, че разходите за производство и доставка на превозни средства продължават да надвишават приходите от продажби с голяма разлика.
Оперативната загуба на Nikola за тримесечието е 131,1 милиона долара, което е спад спрямо записаните 168,6 милиона долара пасив за второто тримесечие на 2023 г., и отразява продължаващите усилия за управление на разходите. Въпреки това нетната загуба на компанията от продължаващи операции е 133,7 милиона долара, в сравнение със загубата от 140-те милиона долара за същото тримесечие на миналата година. За първата половина на 2024 г. нетната загуба на компанията от продължаващи операции възлиза на 281,4 милиона долара.
Усилията на компанията да се справи с финансовите предизвикателства включват изтеглянето на нейните модели „2.0“ батерийни електрически превозни средства (BEV), което Nikola има за цел да завърши до края на 2024 г. Въпреки неуспехите Nikola остава ангажирана с дългосрочната си визия за декарбонизиране на сектора за товарни превози от клас 8.
Марката HYLA на Nikola, която се фокусира върху инфраструктурата за зареждане с водород, набира скорост. Компанията отвори нова станция на HYLA в Торонто, Онтарио, и разшири капацитета си за зареждане с гориво в Южна Калифорния. Тези инициативи са част от стратегията на Nikola за изграждане на цялостна мрежа за захранване с водород в подкрепа на нарастващия флот от водородни камиони.