Електрически за ежедневието – Multivan и California eHybrid 4MOTION имат електрически пробег от около 90 километра. Изцяло нова разработка – Volkswagen Commercial Vehicles комбинира второ поколение plug-in хибридно задвижване на предните колела с електрическо задвижване на задния мост.
Volkswagen Commercial Vehicles електрифицира Multivan и California с ново, прогресивно plug-in хибридно задвижване на всички колела. Високоефективната задвижваща система съчетава изцяло електрическо задвижване с висок комбиниран пробег и максимално сцепление. Plug-in хибридното задвижване произвежда системна мощност от 180 кВт (245 к.с.). Хибридната система се състои от нов високотехнологичен 4-цилиндров двигател (1.5 TSI evo2), електрически задвижващ мотор на предната ос и втори електрически задвижващ мотор на задната ос. Двата електрически двигателя се захранват от нова литиево-йонна батерия с енергиен капацитет от 19,7 кВтч осигурявайки електрически пробег до 95 километра за Multivan и 91 километра за California. Новият Multivan eHybrid 4MOTION и новият California eHybrid 4MOTION вече са достъпни за поръчки в Европа.
Иновативни икони: Второто поколение plug-in хибридно задвижване превръща култовия ван Multivan и кемпер иконата California в предимно електрически превозни средства за ежедневието. При по-дълги пътувания, от друга страна, изключително икономичното шофиране предлага дълъг комбиниран пробег. Характерен пример за иновативните технически разработки на Volkswagen Commercial Vehicles е изцяло новата задна ос с торсионна греда, която се задвижва електрически от втори електромотор. Volkswagen Commercial Vehicles съзнателно е избрал комбинация от plug-in хибридно задвижване със система за задвижване на четирите колела, за да осигури перфектно сцепление и на двата универсални автомобила – независимо дали за ски излет или за индивидуални пътувания. Стандартната дължина на Multivan eHybrid 4MOTION се предлага от 70 668,15 евро; California, която винаги се произвежда с удължена каросерия и две спални места под изскачащия покрив като стандартно оборудване, ще се предлага като eHybrid 4MOTION на цени от 77 772,45 евро; с две спални места в интериора (спецификацията Beach Tour), California eHybrid ще бъде пусната на пазара на цени, започващи от 82 907,30 евро. Предварителните продажби в цяла Европа на моделите Multivan и California с plug-in хибридно задвижване на четирите колела започват.
Три ефективни източника на задвижване: Plug-in хибридното задвижване на Multivan и California е напълно нова система от второ поколение eHybrid. В новия Multivan eHybrid 4MOTION и California eHybrid 4MOTION се използва високотехнологичен бензинов двигател с турбокомпресор 1.5 TSI evo2. Четирицилиндровият двигател със 130 кВт (177 к.с.) се характеризира с иновативни характеристики като VTG (променлива геометрия на турбината) турбокомпресор с ефективно впръскване под високо налягане при 350 бара и високоефективен процес на горене TSI-evo. Последният гарантира висока ефективност на двигателя, което от своя страна намалява, както разхода, така и емисиите. Икономичният и мощен бензинов двигател е комбиниран с електрически мотор с мощност 85 кВт (115 к.с.) на предната ос. Електрическият задвижващ мотор е интегриран в plug-in хибриден модул заедно с директна скоростна кутия (DSG). DSG (DQ400e evo) е специално проектирана и доразвита като plug-in хибридна скоростна кутия. Това подобрение дава възможност на Volkswagen Commercial Vehicles да приложат нова и още по-ефективна хибридна стратегия. Като трети технически модул се използва втори електродвигател на задната ос с торсионна греда. Този електрически двигател има мощност от 100 кВт (136 к.с.). Задвижващите двигатели отпред и отзад са синхронни двигатели с постоянно възбуждане. Заедно двигателят 1.5 TSI evo2 и електрическите двигатели развиват системен въртящ момент от 350 Нм, а максималната мощност е налична почти от старта.
Мощна батерия и бързо зареждане: Друг ключов компонент на plug-in хибридното задвижване е новата високоволтова батерия. С 19,7 кВтч то предлага почти два пъти повече нетно енергийно съдържание от аналога си в предишния Multivan eHybrid с предно задвижване. Литиево-йонната батерия с високо напрежение се състои от 96 клетъчни модула с контрол на температурата чрез външно течно охлаждане. Като специална характеристика, в сравнение с plug-in хибридно задвижване с чисто предно или задно задвижване, на борда на новия Multivan и California eHybrid 4MOTION се използват две системи за захранване и електроника вместо една. Те са разположени в зоните на предния и задния мост и управляват енергийния поток между батерията и съответния електромотор. По този начин те преобразуват постоянния ток (DC) на батерията в променлив ток (AC), необходим за работата на електромоторите.
Предната електроника за захранване и управление служи и като DC/DC преобразувател за захранване на нисковолтовата електрическа система на автомобила с 12 V напрежение. Другите хибридни компоненти включват и зарядното устройство. Вместо капацитета за зареждане от 3,6 кВт, наличен за първия Multivan eHybrid, сега е възможно да се зарежда с до 11 кВт в точки за зареждане с променлив ток, като домашна зарядна станция. За първи път енергията вече може да бъде заредена с до 50 кВт в станции за бързо зареждане с постоянен ток, докато сте на път.
Безшумен електрически старт: Новото Plug-in хибридно задвижване на четирите колела на Multivan и California е първо за Групата, тъй като за първи път съчетава най-новата eHybrid система на модулната напречна матрица (MQB) с допълнителна електрическа задвижвана задна ос. Във версията eHybrid, 4MOTION Multivan и California винаги стартират електрически, стига външната температура да не падне под минус 28 градуса. До скорост от 65 км/ч задният електромотор винаги се активира, за да осигури „помощ при потегляне“ на задвижването на всички колела. Електрическото задвижване на задния мост е налично и когато батерията е празна: мощността, необходима за електрическия задвижващ мотор на задния мост, се генерира автоматично от TSI двигателя и предния електромотор, който в този случай действа като генератор. С помощта на устройство за разединяване, задният електрически задвижващ мотор може автоматично да бъде отстранен от задвижването на задния мост чрез хибридно управление, за да се увеличи ефективността при нормални условия на сцепление.
Превъзходни характеристики за шофиране: Разпределението на мощността на системата 4MOTION се регулира чрез електронния контрол на стабилността (ESC) и е променливо – в зависимост от ситуацията на шофиране или от сцеплението на осите. Това означава, че до 100 процента от задвижващата сила може да бъде насочена към предната или задната ос. Ако водачът превключи от D към спортен режим S, постоянното задвижване на четирите колела се активира – например при шофиране по сняг или на неравен терен. Характеристиките на шофиране и сцеплението също са повлияни положително от ниския център на тежестта и балансираното разпределение на теглото, което е резултат от разположението на батерията (под предните седалки) и резервоара за гориво (под втория ред седалки), както и заради интегрирането на втори електрически задвижващ мотор в задната ос. Новият Multivan и California eHybrid 4MOTION могат да се задвижват изцяло електрически при скорости до 130 км/ч. В хибриден режим максималната скорост е 200 км/ч.
Електрически стационарен климатик – както Multivan eHybrid 4MOTION, така и California eHybrid 4MOTION предлагат електрически стационарен климатик. Той може да се използва за охлаждане, за вентилация и отопление на VW вана и кемпера. Климатичната система се захранва с енергия или от батерията с високо напрежение, или от захранване по време на зареждане, за да осигури приятна вътрешна температура в автомобила преди началото на пътуването. В допълнение към комфорта, стационарният климатик предлага още едно предимство. Ако вътрешната температура се регулира по време на зареждане, това увеличава електрическия пробег – както при изцяло електрически автомобил – тъй като съответният климатичен контрол не натоварва капацитета на батерията в електрически режим. Когато кабелът за зареждане е включен, автомобилът е климатизиран за около 30 минути; първо се зарежда напълно акумулатора и тогава се пуска климатика. Ако стационарният климатик работи само със захранване от високоволтова батерия, функцията се изключва след 10 минути. Стационарният климатик може да се активира от инфотейнмънт системата или с помощта на приложение за смартфон. Multivan и California ще се произвеждат заедно с електрическия ID. Buzz в германския завод на Volkswagen в Хановер.