Мобилните колонни подемници EHB са популярни в сервизите за камиони и автобуси като гъвкаво решение, позволяващо да се работи на място в сервиза.
Работата в сервизите става повече, хората не достигат. Ускоряващи работата решения са особено подходящи при често повтарящи се дейности като периодичните обслужвания на превозни средства, съпроводени от физически оглед Когато не са добре организирани, тези дейности са нечисти и времеемки, особено при по-големите автомобили за работа – камиони, влекачи, автобуси, ванове и бусове
От края на 2024-а Далко Моторс е партньор на Finkbeiner – германски производител на подемна техника за тежки превозни средства от 1927 година. Цялата продуктова гама на Finkbeiner се произвежда единствено в Германия. Тя включва подемници тип EHB за товарни автомобили и автобуси, решения за индустриални и селскостопански машини, както и за релсови превозни средства (EHB-K). Фокус в началото на новото партньорство са мобилните колонни подемници, допълвани и от модели ножични платформи (HDS).
Мобилните колонни подемници EHB са популярни в сервизите за камиони и автобуси като гъвкаво решение, позволяващо да се работи на място в сервиза, което не е фиксирано. Те повдигат ПС като обхващат двустранно колелата с вилкови захвати с регулируема ширина. Конфигурации от 4, 6, 8, максимум 10 идентични подемника, работещи синхронно, съставят един подемник за повдигане от единични ПС с различни размери до композиции и съчленени автобуси.
Разновидностите използват 4 типоразмера мобилни колони с единичен капацитет 3,0, 5,5, 7,5 т и 8,5 тона. Повдигащият механизъм на всички се задвижва електрохидравлично, от помпа с постояннотоков двигател 2,2 кВт и хидравличен цилиндър с най-висок клас механично и хидравлично осигуряване против пропадане. В основната гама продукти на Finkbeiner захранването е от акумулатор, вграден във всяка една от колоните. Капацитетът на всеки отделен токоизточник е 80 Ач – достатъчен за поне 20 цикъла на повдигане и сваляне. Акумулаторите са от тип, който не изисква поддръжка, зареждат се за 8 часа от мрежа с напрежение 230 В, а кабелът за зареждане е дълъг 10 м. Все още са в производство и на някои модели, захранвани и синхронизирани единствено през кабел.
Подемникът може да се управлява от таблото на коя да е от колоните, свързани безжично. Управлението е електронно, общо или по двойки, с осигурен плавен старт. Задаването на височина на повдигане по двойки колони се ползва при композиции, имащи мостове с колела с различен диаметър.
Колоните тежат по 540 или 575 кг. в зависимост от модела. Придвижват се лесно, на 2 предни фиксирани колела и завъртащо се задно, което се управлява с ръкохватка. В ненатоварено положение пружина поддържа основата на колоната повдигната над терена. Диаметърът на повдиганите колела на ПС е от 550 до 1140 мм, а максималната височина на повдигане е 1850 или 2255 мм според модела. Повдигащите вилки са по-дълги – 500 мм, при колоните за ПС с колела разположени навътре (кемпери, каравани), докато при изпълненията за камиони и автобуси дължината на вилките е 385 мм.
Различни аксесоари разширяват приложимостта на колонните подемници, напр. греди/трегери, които създават твърда връзка между двойка колони, при което те изпълняват роля на класически подемник под шасито. Носещи стойки пък дават възможност повдигнатото ПС да бъде оставено на тях, за да се освободят подвижните колонни подемници.
Подробна техническа информация ще намерите на:
https://dalkomotors.com/cat/podemniczi-i-krikove/tovarni-avtomobili/mobilni-koloni/
или
https://www.finkbeiner-lifts.com/en/products/lifting-system/ehb-mobile-column-lifts/