Близо 190 фирми участваха в тазгодишното изложение БАТА АГРО 2025, посветено основно на специализираната техника и решения за селското стопанство.
Транспортните средства за превоз на продукция бяха представени по-ограничено, отколкото в предишни години, а леки автомобили и четириколесни ПС за индивидуален транспорт присъстваха в обичайните мащаби за изложението

Предложения към частните производители, съобразени с реалните условия в страната, имаше на изложбените площи на Силвър Стар и Булавто. Първите изложиха влекач Actros-L 1845, 4×2, вече продаден на клиент, занимаващ се с международен транспорт, както и Arocs 4245 със самосвално полуремарке. Леката гама бе представена от Gitan Mixto с дълга база, от луксозните модели GLS, GLC, AMG и от привлекателния пикап Ineos Grenadier с двойна кабина.

При Булавто работните коне на Ford Trucks бяха оставили малко в сянка класическия камион Otokar с кран Fassi зад кабината, но и той, и самосвалът F-Max привличаха по-малко интересуващи се, отколкото жълтият пикап Foton Tunland G7. Новата марка, с която Булавто представлява Foton, е Фючър Тръкс. Пикапът – първата получена машина, е от категория N1G: качествен високопроходим автомобил 4х4 с двигател Cummins с мощност 160 к.с., въртящ момент 390 Нм. Тежи 1920 кг и носи 880 кг. полезен товар. Предавателната кутия е 8-степенна автоматична (има и по-евтин вариант с механична 6-степенна), задният диференциал е с ограничено плъзгане. Трансмисията включва и т.нар. „бавни“ предавки. Разпределянето на мощност между двата моста може да бъде автоматично или изцяло към задния мост.
Големият брой възможни модификации и опции (окачване, брони, лебедки и т.н.), съчетани с наистина привлекателната цена (80 196 лв. за варианта с автоматик, вкл. ДДС), удължената гаранция за българския пазар (5 години/200 000 км) и наличието на машини на склад вероятно ще позиционират G7 като автомобил за работа, но и за хоби.
Автокам България реагира на налаганата електрическа мобилност с 3,5-тонния китайски тристранен самосвал ОНМ на шаси кабина 35V. Обявеният му полезен товар е 1300 кг, мощността – 86 кВт. Капацитетът на батерията е 160 Ач, а времето за зареждането ѝ е 9,5 ч от стандартната електрическа мрежа (66 кВт) или 40 минути при бързо зареждане на постояннотокова станция с 80 кВт.

Новите машини са нови за кратко, сетне идва времето за поддръжка, консумативи и части. Че нищо не е вечно напомняха и щандовете на едни от най-постоянните участници: Dubhe България (до неотдавна известна като МЕК Дизел), Константин и Синове, и ИПО: компоненти и системи за двигателите с вътрешно горене от всички популярни марки, части по трансмисията, окачването, спирачната и кормилната уредби…
По-малко на брой, но пък с присъствие, което се засилва през годините, бяха участници, чиято основна дейност са масла и гуми. Традициите на Медина-Мед в регенерирането на гуми за товарни автомобили са трансферирани и към значително по-скъпите и с големи размери гуми за селскостопански и индустриални машини, както и към гумените вериги. Други, като Ванина Експорт, които работят и с камионни гуми, бяха предпочели тук да подчертаят своите възможности в областта на колелата и гумите само за аграрни приложения. Все по-осезаемо е на продуктите от Китай и Индия.

На изложението Total Energies подчертаваше новата си идентичност като доставчик и на енергия за електрически транспортни средства и машини. Нямаше как да не бъде забелязана и мобилната инсталация с фотоволтаични панели на AR Energy.
И макар ремонтите да са все по-малко на почит и производителите да се стремят към замяна на износените/дефектирали елементи с такива, които са изработени в заводски условия, в строителството, в селското стопанство, а и в други сектори понякога се налага неотложни ремонти да се извършват на място, на полето. Възстановяване на гнезда за монтаж на лагери, цилиндрични отвори (вкл. глухи), жлебове и гнезда за застопоряващи пръстени – това са само част от възможностите на машината Avantechno 611 за разстъргване и наваряване на място.






























