• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Euro NCAP започва тестове за оценка на безопасността на тежките камиони

Euro NCAP започва тестове за оценка на безопасността на тежките камиони


25.04.2024
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 1 min read
Euro NCAP започва тестове за оценка на безопасността на тежките камиони

Euro NCAP официално обяви, че изготвя схема за тестове за оценка на безопасността на тежкотоварните камиони. Това идва в отговор на статистиката, която показва, че камионите представляват само 3% от всички превозни средства по пътищата на Европа, но участват в почти 15% от всички злополуки, довели до смъртни случаи на пътя в ЕС.

На NCAP 24 пред публика, съставена от международни експерти по пътна безопасност и представители на индустрията, Euro NCAP ще покаже елементите, които организацията разглежда като част от бъдещата оценка за безопасност на камионите, и как възнамерява да оцени и сравни представянето им.

Камионите играят жизненоважна роля в една жизнена и продуктивна икономика. Данните обаче показват, че в Европа има непропорционално голям брой смъртни случаи, свързани с тях. Бъдещата схема за оценка на Euro NCAP е проектирана да отиде по-далеч от настоящите разпоредби за безопасност на камионите в ЕС, като същевременно стимулира иновациите и балансира нуждите на различнитете сектори, използващи автомобили за работа в цяла Европа.

Разработването на схемата за оценка Truck Safe на Euro NCAP вече е в ход. За съжаление, когато камионите участват в катастрофи, поради техните размери и тегло има по-голям риск от смъртни случаи – особено за по-уязвимите участници в движението. Euro NCAP подчертава необходимостта камионите да бъдат по-добре оборудвани с животоспасяващи технологии, особено тези, свързани с избягването на катастрофи, с визията и аспектите на животоспасяващите дейности след катастрофа.

Протоколите, които ще бъдат официално публикувани следващия месец, демонстрират, че методите за изпитване на най-добрите практики, разработени през последното десетилетие за леки автомобили, могат да бъдат превърнати в полезни насоки за проектиране на бъдещите, по-безопасни тежки камиони.

Чрез публичното представяне на процедурите и изискванията преди представянето на рейтинга се надяваме, че индустрията ще ги вземе под внимание и ще реагира по съответния начин. В NCAP24 сме щастливи, че ключови заинтересовани страни в индустрията, и производители на превозни средства, включително DAF, Scania, Volvo и ZF, ще демонстрират своите най-съвременни технологии, каза Д-р Михил ван Ратинген, генерален секретар на Euro NCAP.

През последните 12 месеца ние работихме в тясно сътрудничество с производителите на превозни средства, за да разработим тестовете. Консултирахме се с различни заинтересовани страни в цяла Европа, включително дистрибутори, превозвачи, застрахователи, градски власти, законодатели и стратегически пътни организации, за да разберем напълно сложността на производството на камиони и да направим пътищата по-безопасни.

Бъдещият рейтинг за безопасни камиони ще стимулира фокуса към безопасността, както в градовете, така и на магистралите, и ще позволи оптимизиране на оперативната безопасност и на разходите. Новите регулаторни изисквания принудиха производителите да повишат показателите си за безопасност. Нашата цел е да напредваме към въвеждането на най-добрите практики за безопасност на всички видове превозни средства, а не просто да отговаряме на минимални заложени стандарти. Това е цел, която успешно постигнахме с леките автомобили, добави Матю Ейвъри, директор стратегическо развитие на Euro NCAP.

Инцидентите между камиони и уязвими участници в движението понастоящем представляват 25% от всички смъртни случаи в ЕС; като пешеходците и велосипедистите са в над една четвърт от тях. Инцидентите с камиони варират значително в зависимост от вида на пътната среда (град или магистрала), както и от участника в сблъсъка. Новите тестове ще симулират сблъсъци в реалния свят и ще насърчат производителите да внедрят технологии за избягване на сблъсци и да подобрят видимостта на водача. В бъдеще Euro NCAP ще разшири програмата, за да включи в нея и защита при катастрофа. Подходът, възприет от Euro NCAP, е предназначен да изтъкне технологиите, които са едновременно рентабилни, осигуряват безопасност, и позволяват на операторите да изберат най-безопасното превозно средство за всяка роля.

Пътният транспорт играе неразделна и жизненоважна роля в нашите икономики. По-безопасните пътища също са ключови за това. Но няма едно решение, нужно е възприемане на холистичен подход за постигане на по-безопасни камиони и пътища: от поведението на водача и наблюдението; към пътната инфраструктура; приемане на асистиращи технологии за шофиране, налични в автомобилите; разглеждане на структурата на камионите и как те се представят при инциденти.Колкото по-скоро осъзнаем, че технологиите за безопасност на камионите изостават от тези на леките автомобили, толкова по-бързо ще можем да намалим броя на фаталните инциденти с камиони, добави Улрик Лонгберг, Шведската асоциация на автомобилните транспортни компании.

Докато производителите участват в тестовете, изискванията към тях ще се увеличават. През 2027 г. ще има повишени изисквания за активна безопасност при маневриране; след това през 2030 г. Euro NCAP ще започне тестове за катастрофи при камиони, за да насърчи по-добра пасивна защита на безопасността. Превозните средства ще бъдат тествани по категории: за доставки в градовете; за магистрали; за дълги разстояния; самосвали и камиони за отпадъци. Първото издание на рейтингите ще бъде обявено през ноември 2024 г.

Новата схема за оценка Truck Safe на Euro NCAP ще бъде първата в сектора и ще позволи на всички заинтересовани страни в товарната индустрия да идентифицират и оценят нивото на безопасност на камионите. Това не само ще осигури повишена безопасност за шофьорите, но и ще създаде възможности за тези оператори, които инвестират в най-безопасните превозни средства. Това прави схемата привлекателна, както за застрахователите, така и за превозвачите. Създаването на система за безопасност от Euro NCAP ще насърчи производителите и доставчиците да правят нововъведения, увеличавайки допълнително безопасността, докато рейтингите се развиват.

Градовете и регионалните власти ще могат ясно да идентифицират най-добрите превозни средства за техните пътища и да стимулират приемането им; компаниите ще могат лесно да определят най-безопасното превозно средство, подходящо за определена роля. Новата оценка се основава на успешната схема за безопасност за леки ванове на Euro NCAP под мотото – по-безопасни превозни средства =по-сигурни печалби.


Други публикации от категорията

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025

Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

20.05.2025

Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

20.05.2025

Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

20.05.2025

ЕС даде зелена светлина за намаляване на възрастта за шофьори на камиони

19.05.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
От 2026 г. всички услуги на ИА „Автомобилна администрация“ стават електронни

ИА ”Автомобилна администрация” започва акция срещу претоварените камиони

21.05.2025
Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

Новият Volvo FH Aero Electric е с 600 км пробег и свръхбързо зареждане

20.05.2025
Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

Scania представя по-лекия и ефективен двигател Super 11

20.05.2025
Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

Социална ангажираност и отговорност при избора на камион Volvo

20.05.2025
ЕС увеличава финансирането за защитени паркинги за камиони с 60 млн. евро

ЕС даде зелена светлина за намаляване на възрастта за шофьори на камиони

19.05.2025
Frotcom Road Show 2025 стартира от Свиленград

Frotcom Road Show 2025 стартира от Свиленград

19.05.2025
В момента няма други публикации по темата.
Първа доставка на Volvo FH16 Aero 780 в България

Първа доставка на Volvo FH16 Aero 780 в България

24.04.2025
Шест нови Mercedes-Benz Tourismo за Карат-С

Шест нови Mercedes-Benz Tourismo за Карат-С

24.04.2025
Scania и ОРН Вакейшънс с ключово споразумение за доставка на 64 премиум туристически автобуса

Scania и ОРН Вакейшънс с ключово споразумение за доставка на 64 премиум туристически автобуса

22.04.2025
FOTON излезе на българския пазар

FOTON излезе на българския пазар

24.04.2025
CTE Трейлърс България е официален вносител на гумите Krone

CTE Трейлърс България е официален вносител на гумите Krone

30.04.2025
Knorr-Bremse TruckServices: стабилен цикъл и високоефективни сервизи

Knorr-Bremse TruckServices: стабилен цикъл и високоефективни сервизи

05.05.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT