DHL Group направи поръчка за общо 178 нови IVECO S-Way CNG за своето подразделение Post & Parcel Germany. Технологията с компресиран природен газ е сред най-зрялите на пазара, следователно инфраструктурата за зареждане е по-развита, а превозните средства са по-лесно достъпни в сравнение с други алтернативни системи за задвижване.
DHL Group поръча общо 178 нови IVECO S-Way CNG за своето подразделение Post & Parcel Germany, и така разшири автопарка си до над 450 камиона на компресиран природен газ. Новите камиони, задвижвани от био-CNG, допълнително ще намалят въглеродния отпечатък на DHL Group и ще допринесат значително за декарбонизацията на автомобилния транспорт.
IVECO S-WAY CNG каросерия
От поръчаните единици, 161 камиона IVECO S-Way CNG са оборудвани с каросерия AD190S34/P CNG и ще бъдат използвани за транспорт на по-къси разстояния и еднодневни пътувания. Камионите разполагат със стандартно шаси 4×2 с брутно тегло на превозното средство от 19 тона, стандартна кабина Active Day с нисък покрив и 9-литров CNG двигател с мощност 340 к.с., отговарящ на изискванията на Евро VI. Четири газови резервоара с гравиметричен обем на пълнене от 80 кг са монтирани от лявата и дясната страна. С общо 160 кг CNG камионите предлагат пробег до 670 км.
IVECO S-WAY CNG със шаси за сменяеми надстройки
Останалите 17 IVECO S-Way CNG са оборудвани с шаси за сменяеми надстройки AS260S46Y/FS CM CNG и ще се използват за транспорт между логистичните центрове. Тези превозни средства разполагат със стандартно шаси 6×2 с управлявана теглеща ос, просторна кабина Active Space и 13-литров CNG двигател с мощност 460 к.с., отговарящ на изискванията на Евро VI. Резервоарите за CNG имат гравиметричен обем на пълнене от общо 240 кг, което позволява пробег до 1000 км.
Bio-CNG е устойчиво възобновяемо гориво, получено от отпадъци и остатъчни материали. Използвайки Bio-CNG, DHL значително ще намали своите CO2 емисии с до 95 процента в сравнение с дизелов камион – и дори ще може да постигне отрицателен въглероден отпечатък до -120%, ако горивото се произвежда от оборски тор.
В допълнение към мисиите на дълги разстояния, тихата работа на двигателите в камионите IVECO, задвижвани с bioCNG, в сравнение с конвенционалните двигатели с вътрешно горене, прави тези превозни средства особено подходящи за градски приложения и доставки през нощта, същевременно повишавайки и комфорта на водача.