Citroën Berlingo Van е най-продаваният малък товарен автомобил във Великобритания през 2023 година. Това отлично постижение безспорно е резултат от силното представяне на марката Citroën през 2023 година и цялата гама от многократно отличавани с престижни награди лекотоварни автомобили, чиито ръст по отношение на продажбите значително надхвърля средния за пазара темп на растеж.
През 2023 година лекотоварният Berlingo е продаден в общо 14 065 екземпляра, което е с над два пъти повече в сравнение с обемите, реализирани през 2022 година. Като цяло, общият обем на продажбите на марката Citroën в лекотоварния сектор през 2023 година възлезе на 27 382 автомобила – увеличение в размер на 38% спрямо резултатите в предходната 2022 година. С тези отлични постижения, Citroën допринесе за увеличаване на продажбите на групата Stellantis Pro One в сектора на лекотоварните автомобили с 27,0% спрямо предходната година и до достигане на общ пазарен дял от 27,2%.
Новият Berlingo Van се предлага в две дължини на каросерията – M версия с обща дължина от 4,4 метра и XL версия с 4,75 метра. Berlingo се предлага с богата гама високоефективни бензинови и дизелови двигатели, както и в изцяло електрически вариант на задвижване. Максималният товарен капацитет на модела достига 4,40 м3, а полезният товар – до 1 тон (780 килограма при електрическата версия). Berlingo Van се предлага и във вариант с удължена кабина (Еxtended cab).
Citroën Berlingo е важна част от богатата гама лекотоварни автомобили на марката, която включва още Ami Cargo, Berlingo Van, Dispatch и Relay и предлага изцяло електрически варианти на всички модели. Неотдавна цялата гама лекотоварни автомобили на Citroën бе основно обновена и модернизирана с нови задвижващи агрегати и системи с по-дълъг автономен пробег на електричество и богата палитра от съвременни технологии за повишаване на комфорта и безопасността. Новият ë-Berlingo Van се задвижва от електродвигател с мощност 136 к.с. и разполага с акумулаторна батерия с брутен капацитет 52 кВтч, предоставяща енергия за изминаване на 205 километра с едно зареждане (в WLTP комбиниран цикъл, данните се сертифицират в момента) – пробег, който е с 20% по-продължителен от този при предходната версия на модела. При използване на бързозарядна станция с мощност 100 кВт, новият Berlingo Van е в състояние да възстанови заряда на акумулаторната батерия от 0 до 80% за време под 30 минути.
Управляващият директор на Citroën UK Грег Тейлър сподели – „За нас изкачването на Berlingo Van до позицията на най-популярен малък лекотоварен автомобил на пазара в Обединеното кралство е голямо постижение и повод за гордост. Ние в Citroën се стремим да направим нашите модели достъпни за възможно най-широка потребителска аудитория и се радваме много от факта, че все повече хора спират своя избор на
Berlingo Van и го предпочитат пред неговите конкуренти. Това е огромна награда за нашите усилия и упоритата работа на целия екип и дилърска мрежа. Убеден съм, че наскоро обновената лекотоварна гама на марката ще продължи да бъде водеща на пазара – особено с предимствата на електрифицираните варианти, които предлагаме в цялата гама.“
Лекотоварната гама на Citroën е неразделна част от Stellantis Pro One, която включва лекотоварните автомобили с марките Peugeot, Vauxhall и Fiat Professional. Stellantis Pro One е втората по обем на продажбите през 2023 година група за лекотоварни автомобили във Великобритания, която успя да реализира общо 94 978 автомобила – ръст в размер на 27% в сравнение с резултатите през 2022 година. Stellantis Pro One произвежда лекотоварни автомобили в заводите на групата Stellantis в Елсмиър Порт и Лутън на територията на Обединеното кралство. Групата Stellantis е безспорен лидер в сегмента на лекотоварните автомобили с над 40% пазарен дял при моделите с изцяло електрическо задвижване с батерии BEV (Battery Electric Vehicle) в европейския регион като цяло, заема първо място в този сегмент на пазарите в Южна Америка, второ място в Близкия изток и Африка и трето място в страните от Северна Америка.
Citroën
От 1919 година Citroën създава автомобили, технологии и решения за мобилност с цел да отговори на развитието на обществото. Като дръзка и иновативна марка, Citroën поставя спокойствието и благополучието в основата на своето изживяване за клиенти и предлага широка гама от модели, от емблематичния, предназначен за града електрически Ami, през множество семейни и бизнес автомобили, SUV модели и лекотоварни превозни средства, повечето от които се предлагат и в електрически или plug-in хибридни версии. Марката е пионер в услугите и вниманието, насочени към частните и бизнес клиенти. Citroën е представена на пазарите в 101 страни и разполага с мрежа от 6200 обекта за продажба и обслужване на автомобили по целия свят. В България вносител за Citroën е „Ес Еф Ей Аутомотив“, като мрежата на бранда се състои от 15 търговски и 16 сервизни центъра в 13 града в цялата страна.