До 2025 г. въздушни таксита ще се появят в много градове по света, съобщи Даниел Уиганд, съосновател и изпълнителен директор на компанията Lilium Jet, която произвежда алтернативни въздухоплавателни машини.
„Планираме да стартираме дейността си в няколко града по света до 2025 г., въпреки че в някои населени места услугата ще бъде пусната по-рано. Има голям интерес към нашия проект от страна на градските власти, но все още не сме решили къде точно ще започнем да предоставяме услугите си“, каза Уиганд.
Говорителят на компанията добави, че цената на полетите „ще бъде конкурентна в сравнение с пътуването с помощта на други превозни средства днес на подобни разстояния“.
По-рано мюнхенската компания Lilium Jet проведе успешни тестове на прототип на въздушно такси, като устройството е оборудвано с 36 електрически реактивни двигателя, които позволяват вертикално излитане и кацане. Петместният автомобил eVTOL, за разлика от малките самолети, няма волан, опашка и витла. Както е посочено от компанията, прототипът може да ускори до 300 км/ч, а максималният обхват е 300 км.
„Нашите въздушни таксита са напълно електрически и не отделят емисии на въглероден диоксид. При стартиране произведеният шум е като от двигател на камион, но той не се чува по време на полета“, каза Уиганд.
Според него устройствата вече преминават през серия от изпитания за получаване на съответните сертификати. Полетите на eVTOL ще бъдат така организирани, че „да не създават пречки за редовния въздушен трафик“. Въздушното такси, за разлика от хеликоптера, е по-икономично и по-евтино от гледна точка на производството. Предполага се, че първоначално то ще бъде управлявано от пилоти, но след това ще бъдат разработени и безпилотни версии.
„На практика eVTOL ще се превърнат в алтернатива, не толкова на такситата, а на междуградските автобуси. Нужно е много малко пространство, по-евтино е и позволява проектът да бъде реализиран не само в градските райони, но и в малките градове и в региони, където няма автобусни или железопътни услуги”, обяснява Даниел Уиганд. Той добави, че производството на eVTOL първоначално ще бъде в Германия и сега се водят преговори къде точно да бъде то.