Живописното крайбрежие на региона Атика, южно от гръцката столица Атина, бе арената на организирания от Volkswagen LCV първи мащабен тест на новото седмо поколение на легендарния среден ван Transporter. На разположение за пробни шофирания по регионални пътища, на магистрала и по уличките в курортните градчета бяха дизелови и електрически варианти на товарния панелен ван Т7, както и електрическа версия на пътническия бестселър Caravelle T7.
Нехарактерното за тази част на Европа, дори за февруари, студено, ветровито и почти мразовито време не можа да помрачи добрите впечатленията, които остави след шофирането най-новият лекотоварен модел на германския производител. А първото от тях е, че това не е просто поредния нов модел, а една изцяло обновена и преродена легенда, която има вече 75-годишна бляскава история.
Още по време на премиерата на Т7 през септември миналата година от Volkswagen категорично заявиха, че новите Transporter и пътническият Caravelle са по-добри от всякога и че продължават да залагат на ДНК на един от най-успешните лекотоварни автомобили в света. Сега, след погледа отблизо в Гърция и вглеждането в детайлите, можем да кажем, че това е точно така.
Всички характеристики на модела са на по-високо ниво от това на предното поколение на Transporter – Т6.1. T7 предлага повече вътрешно пространство, по-голям капацитет за теглене, значително подобрена енергийна ефективност с по-нисък разход на гориво… Най-съвременните асистиращи системи осигуряват по-голяма безопасност, докато добре обмисления дизайн на кабината и елементите на управлението улесняват ежедневната работа. Всичко това важи в пълна степен и за Caravelle – деветместният пътнически вариант на модела.
В теста класическата дизелова технология бе представена от панелен ван Transporter Kasten с двигател 2.0 TDI с мощност 125 кВт (170 к.с.) и с 8-степенна автоматична предавателна кутия. Вариантът е със стандартен покриви и междуосие от 3100 мм. Оборудването е богато и включва алуминиеви джанти 16 инча, дигитален кокпит, контрол на дистанцията при паркиране отпред и отзад с функция за спиране при маневриране, система за поддържане на лентата Lane Assist, централно заключване с функция Keyless Start, интерфейс за мобилен телефон с функция за индуктивно зареждане, климатична система в кабината – двузонова с автоматично управление, система за подпомагане на водача Premium Plus, навигационна система с 13-инчов сензорен цветен дисплей и безжично свързване с Apple и Android), система за подпомагане при престрояване Side Assist, автоматичен адаптивен круиз контрол (ACC) със Stop&Go…
Електрическият лекотоварен e-Transporter Kasten с мощност на двигателя 160 кВт и 415 Нм въртящ момент е следващият тестов модел. Отново имаме стандартна височина на покрива и междуосие 3100 мм. Колелата отново са 16-инчови с алуминиеви джанти. Излишно е да казваме, че моделът е с дигитален кокпит, а оборудването е сходно с това на дизеловата версия и включва контрол на разстоянието при паркиране отзад, еднозонов автоматичен климатик, интерфейс за мобилен телефон, навигация с 13-инчов сензорен дисплей, функции за свързаност с телефон, всички системи за сигурност и асистиране… Товарното отделение е с плъзгащи се врати от страната на шофьора и пътника. За разлика от дизеловата версия, тук задната врата не е двукрила отваряща се встрани, а остъклена клапа. Това показва многообразието от варианти, а клапата е подходяща, казват от Volkswagen за различен тип дейности на открито, тъй като в отворено положение играе роля на навес. Моделът разполага с електрически сгъваем теглич отзад. В кабината и в товарното отделение откриваме панели с общо 3 контакти за 230 В с обща мощност 2,3 кВт.
Електрическият пътнически ван e-Caravelle, ниво на оборудване Style е третият тестови автомобил. Мощността на електродвигателя е 210 кВт, а въртящият момент отново е 415 Нм. Тук вече сме на дълго междуосие от 3500 мм. По-големи – 17 инчови, са и алуминиевите джанти. Цялото вътрешно оборудване се приближава още повече до комфорта на леките автомобили. Отпред седалките са две. На втория ред има 3 индивидуални седалки, които могат да се сгъват и накланят. Третият ред е цяла тройна седалка. Разбира се имаме също дигитален кокпит, пълен набор от асистиращи системи и системи за сигурност, функции за свързаност… Интериорът изобилства от повече лакирани и облечени в екокожа детайли. Не може да не отбележим аудиосистемата Harman Kardon с 13 колони и 1 субуфер. Разбира се и в e-Caravelle имаме 3 контакта за 230 В.
Едва ли ще изненадаме някого, ако кажем, че на пътя и трите версии се представят отлично във всяко едно отношение. А в заключение можем да кажем, че преродените легенди на VW – Transporter и Caravelle влизат смело в мобилността на бъдещето и дават заявка да бъдат, както винаги, много сериозни играчи в сегмента си. Още повече, че от Volkswagen обявиха доста конкурентни цени за двата модела.
Повече за новите Transporter и Caravelle и за впечатленията от теста – в мартенския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на transport-press.bg.