След напускането на главния изпълнителен директор Карлос Таварес автомобилният производител Stellantis иска да се присъедини отново към Европейската асоциация на производителите на автомобили – ACEA. Под ръководството на Таварес Stellantis напусна асоциацията през 2022 г.
В изявление ACEA приветства подновеното заявление на Stellantis за присъединяване към асоциацията. „Като се има предвид безпрецедентната криза на конкурентоспособност в Европа и колективната необходимост да се овладеят предизвикателствата на зелената трансформация, по-важно отвсякога е да бъдем обединени“, каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео, който в момента заема и председателския пост на ACEA.
„Членовете на ACEA може да са конкуренти на пазара, но всички споделят една и съща цел: конкурентен и устойчив преход към мобилност с нулеви емисии в Европа, която може да устои на позициите си в световен мащаб. Ще продължим да работим върху тази цел със стремеж и ангажираност.”
През септември Таварес публично повтори критиките си към асоциацията. От една страна, той критикува предложението на ACEA за отлагане на целите за CO2 за 2025 г. с две години в краткосрочен план. В по-дългосрочен план Таварес обвини ACEA, че се застъпва за смекчаване на постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене през 2035 г. без да има необходимост от това.
Малко след като през 2022 г. беше решено, че само нови автомобили с CO2 емисии от нула грама на километър ще могат да бъдат регистрирани в ЕС от 2035 г., Stellantis напусна ACEA под ръководството на Таварес. Той видя политическото решение като доказателство, че лобирането на асоциацията срещу подобна мярка се е провалило.
Искането за възобновяване на членството на временното ръководство на Stellantis вероятно се дължи на предстояща промяна в стратегията. Твърди се, че позицията на Таварес относно целите за CO2 е една от причините за преждевременното му напускане. Съветът на директорите, ръководен от Джон Елкан, е настоял Stellantis също да се застъпи за смекчаване на регулациите на ниво ЕС, което Таварес е отхвърлил толкова яростно, че е станал все по-изолиран в рамките на мениджърския екип. За да избегне плащането на глоби на ЕС, Таварес дори е искал да намали производството на двигатели с вътрешно горене, ако Stellantis не успее да продаде достатъчно електрически автомобили.
Търсенето на наследник на Карлос Таварес все още продължава в Stellantis.