От Камара на автомобилните превозвачи в България разпространиха позиция относно „меко казано странното“ предложение на Министерство на финансите за изменение на Кодекса за застраховането и „политиката на ведомството срещу интересите на българските превозвачи“. КАМИОНИ я публикува без авторска намеса.
"10 000 лв. за Гражданска отговорност. Това ни подготвят промените на Министерство на финансите.
Всичко започна в края на миналата година, когато дни преди Коледа законодателят у нас подготви законопроект за допълнение на Кодекса за застраховането в случай на ПТП в чужбина. Според изменението българските застрахователи автоматично трябва да изплащат щети без да са налице задължителните неоспорими доказателства за истинността на претендираната щета.
Това от своя страна излага българските превозвачи на риск, тъй като стойността на ГО може да достигне критично високи цени заради необходимостта застрахователите да компенсират своите загуби.
В четвъртък по време на работна група между министерство на финанси и браншовите организации, КФН и народни представители, министър Велкова твърдеше, че ако промените не бъдат приети, така както тя ги предлага, България няма да бъде приета в Еврозоната. Твърдение, което на този етап е меко казано съмнително заради решение на Европейския съд с № С-587/15, според което нормите на частно-правна организация няма как да бъдат внедрени в националното законодателство.
В същото време:
• зам.-министърът на финансите казва, че изисквания за Еврозоната могат да бъдат покрити и без промени в Кодекса за застраховане;
• Председателят на Комисията за финансов надзор предостави анализ, от който е видно, че подобно законодателство няма в нито една друга държава-членка на Европейския съюз и Еврозоната;
• Националното бюро “Зелена карта” и Асоциацията на Българските застрахователи посочват, че предложените от министъра на финансите текстове ще доведат до безконтролно изтичане на капитали от родните застрахователи.
Така остава единствения въпрос – чии интереси защитава министър Велкова? Изглежда частните, но в никакъв случай не и тези на един от най-важните отрасли у нас – транспорта.
Напомняме Ви и, че заради бездействието и нежеланието за гъвкавост от страна на министър Велкова с пълна сила ще се стовари тежестта на Пакет “Мобилност I” и изискванията за командироване върху българските превозвачи.
Призоваваме Президента на Република България да е изключително внимателен идната седмица при назначаването на новия служебен кабинет."