Пробегът с едно зареждане по WLTP на новия Master E-Tech Еlectric е до 460 км. Това го позиционира като електрически ван, задаващ нови стандарти в Европа, твърдят от Renault.
При електрическата версия на изцяло новия си голям ван Master, представен през ноември миналата година, Renault залага на две батерии. Акумулаторите са с оптимизирани капацитет, размери и маса. А това е съчетано със задълбочена работа по аеродинамиката и иновативна платформа.
Изборът при новия Master E-Tech Еlectric е между батерия с капацитет 40 кВтч или 87 кВтч. И в двата случай батерията е интегрирани в един и същи корпус и не влияе върху обема на полезния товар – важен критерий в този сегмент.
От Renault са оптимизирали пробега с едно зареждане на вана, като са се фокусирали върху два аспекта. Първият е концепцията за „аерован“, а вторият – мултиенергийна платформа, включваща основния електрически двигател, иновативната динамична спирачна система и система за температурен мениджмънт на батерията.
Дизайнът на „аерован“ осигурява най-високата ефективност в сегмента, независимо от енергийния източник. Коефициентът на въздушно съпротивление SCх е с над 20% по-нисък от преди, което извежда Master начело в сегмента.
Новият Renault Master E-Tech electric е проектиран в аеродинамичен тунел, силуетът му и всеки един детайл са изпипани до съвършенство. Прототипите са прекарали хиляди часове в тунела в процеса на разработка, след което, са извършени сертификационни тестове в аеродинамичен тунел за самолети.
За да отговори на всички изисквания на професионалните потребители, производителността на силовия агрегат е повишена до мощност 105 кВт и максимален въртящ момент от 300 Нм, а трансмисията предлага едно от най-високите предавателни отношения на пазара на големите електрически ванове.
Гамата на новия Master E-Tech включва ванове с максимална допустима маса 4 тона, които притежават безкомпромисна теглителна сила, като управляемостта остава впечатляваща дори и при високи скорости.
Климатичната система в кабината се предлага като стандартно оборудване и поддържа вътрешната температура на оптимални нива и осигурява максимално дълъг пробег както през лятото, така и през зимата. Системата за управление на температурния режим на батерията поддържа увеличава производителността ѝ и удължава експлоатационния ѝ срок.
Динамичната спирачна система – нововъведение при лекотоварните автомобили пък ограничава броя на компонентите в двигателния отсек. Освен че увеличава спирачната сила, тя реагира по-бързо и преобразува кинетичната енергия от забавянето в електрическа с цел зареждане на батерията и увеличаване на пробега. По този начин могат да се генерират до 95 кВт енергия.
В резултат на всичко изброено Renault Master консумира с 27% по-малко енергия в сравнение с настоящото поколение на електрическия ван и има пробег от 460 км по WLTP, както и значителен капацитет на полезен товар.
Новият Renault Master E-Tech Electric разполага с капацитет за полезен товар до 1625 кг, като се управлява с шофьорска книжка от категория В и може да тегли 2,5 тона. Консумацията на енергия е 21 кВтч/100 км (WLTP) с батерия 87 кВтч.
Бързото зареждане с мощност 130 кВт (DC) добавя 252 км пробег за 30 минути. Домашна зарядна станция Wallbox с мощност 22 кВт AC зарежда батерията от 10% до 100% за по-малко от 4 часа.
Новият Renault Master E-Tech electric се задвижва от мотор с мощност 96 или 105 кВт, като и в двата случая осигурява въртящ момент от 300 Нм. Първият работи с батерия 40 кВтч и има пробег от около 200 км по WLTP (в процес на сертифициране), а вторият – с батерия 87 кВтч, като пробегът е до 460 км по WLTP.
Ванът предлага функция Vehicle To Load (V2L) за зареждане на устройства от контакт в кабината или в товарната зона, както и за включване на адаптери за захранване на електрически инструменти, компютри и други устройства. Директно от батерията могат също така да се захранват надстройки със специално приложение – хладилни отделения, инструменти за работилница, автоматични задни врати, допълнителни отоплителни или климатични системи… Функцията Vehicle To Grid (V2G) пък осигурява подаване на енергия от батерията към мрежата чрез използване на двупосочно зарядно устройство.
Renault Master E-Tech Electric разполага и с функционалности, осигуряващи потребителско изживяване, наподобяващо в голяма степен това на смартфон. Google Maps отчита предпочитанията на потребителя и предлага оптимизирани спрямо тях маршрути.
Новият Master е единственото превозно средство в категорията си, произвеждано във Франция. Трите версии – ДВГ, електрическа и водородна и всички каросерии се изработват на една и съща производствена линия в Батили, близо до Метц, Източна Франция.