От края на 2024 г. до този момент Биомет е доставила около 50 влекача модел Scania R 460 A4x2LA Super, 3 влекача Volvo FH460HP 4x2T Aero, заедно с над 55 ремаркета BERGERecotrail.
Г-жо Никова, Биомет подновява автопарка си с изцяло нови композиции. Колко камиона доставихте и с колко композиции разполагате в момента?
Фирмата ни почти финализира процеса по подновяване на транспортните си средства, които оперират изключително и само в трансграничен транспорт. От края на 2024 г. до този момент сме доставили около 50 влекача модел Scania R 460 A4x2LA Super, 3 влекача Volvo FH460HP 4x2T Aero, заедно с над 55 ремаркета BERGERecotrail. Престоят ни доставки на още около 20 композиции. Този сектор е изправен пред значителни предизвикателства и възможности, свързани с екологичните регулации, технологичния напредък и конкурентния натиск. Инвестициите в нови транспортни средства не са просто препоръчителни, а необходимост за адаптация и успех в бъдещата глобална икономика.
Всички знаем колко амбициозни са целите на Европейския съюз за намаляване на емисиите от тежкотоварните превозни средства. Клиентите в Европа са все по-взискателни и отказват да работят с превозвачи, които използват остарял автопарк, включват в договорите и търговските си условия изисквания за минимален екоклас, година на производство, системи за проследяване, сертификати за екологична отговорност. Причините за това са сериозни и прагматични.
Защо избрахте камиони и ремаркета точно от марките Scania и BERGER?
Закупуването на влекачи Scania и ремаркета BERGERecotrail е стратегически избор за всяка съвременна транспортна фирма, стремяща се към ефективност, устойчивост и конкурентоспособност. Но разбира се, тази комбинация има и други основни предимства. Влекачът е оборудван с новото поколение Super двигател, който предлага съществено по-нисък разход на гориво, създаден е за дълги маршрути, каквито ние изпълняваме, а и е с удължен пробег между обслужванията.
Ремаркетата са с по-ниско собствено тегло, което е равно на по-висока товароносимост и по-нисък разход на гориво. Това ни позволява превоз на повече товар в рамките на допустимите натоварвания на осите. С други думи, избрахме тази комбинация, защото това ни гарантира по-нисък разход на километър, намален въглероден отпечатък и повишена конкурентоспособност.
Не мога да не отбележа, че партньорството ни със Скания България се основава на надеждност и последователност. Те са наш стратегически партньор над 30 години, разбират спецификите на бизнеса ни и са надежден доставчик, инвестиращ в собственото си развитие, предлага нови решения, технологии и подобрения, които ни помагат да се откроим на пазара.
Свързано ли е закупуването на нови влекачи с целите на Биомет за декарбонизация?
Разбира се, тази инвестиция е част от нашата екологична стратегия и доказателство за сериозната ни ангажираност за намаляване на въглеродния отпечатък. Ще постигнем това чрез по-нисък разход на гориво и по-малко емисии на CO2 при всеки курс, особено при дългите релации.
Каква е стратегията Ви за работа във вътрешния и международния транспорт при постоянно променящите се пазарни условия?
Към настоящия момент сме се насочили към стратегически инвестиции в иновативни технологии, които да подпомагат развитието на нашия бизнес. Сериозно сме съсредоточени върху проследяването на пазарната динамика, анализирането на актуалните тенденции и стриктното следене на нормативната уредба в сферата на транспорта – както на европейско, така и на международно ниво. Това ни дава възможност да реагираме гъвкаво и навременно на всяка промяна, като същевременно оставаме конкурентоспособни и отговорни към средата, в която оперираме.
В този контекст бих искал да изразя своята искрена благодарност към адвокат Венцислав Трендафилов за неговия професионализъм, отдаденост и задълбочено познаване на правната рамка, свързана с транспортния сектор. Също така специални благодарности отправям към нашия вътрешен екип от експерти и колеги, които ежедневно следят ключови пазарни индикатори, предоставят задълбочени анализи и подпомагат процеса на вземане на информирани решения. Благодарение на тях успяваме да поддържаме високо ниво на адекватност и навременност в управлението на бизнеса ни.
Не на последно място изказвам своята признателност и към всички звена във фирмата – от административния и логистичния персонал до техническата поддръжка – за тяхната всеотдайна работа и принос към постигането на общите ни цели. Особена благодарност заслужават и нашите шофьори – хората, които са в основата на оперативната ни дейност и ежедневно се справят с предизвикателствата на пътя. Без тях усилията ни нямаше да имат реален резултат.
Какви технологии използвате за проследяване на превозите и оптимизиране на маршрутите?
Неотдавна инвестирахме, оборудвайки транспортните си средства с телематична система Loctracker. Предприехме тази ключова стъпка в дигиталната трансформация на нашата компания в условията на постоянно нарастващи изисквания за проследимост, оперативна ефективност и сигурност на превозваните товари. Внедряването на такава система е голямо предизвикателство, повярвайте ми…. Нека не забравяме, че тя трябва да се използва и от шофьорите, което се оказва трудна задача. Но вярвам, че и този път времето ще има силата да разреши проблема, позволявайки естественото развитие на ситуацията и хората, участващи в нея. Въпреки трудностите смятам, че внедряването на телематичната система ни носи не само технологично предимство, но и реална бизнес стойност.
Какви са плановете на Биомет за разширяване или подобряване на транспортните услуги в бъдеще?
Биомет не е от компаниите, които имат нестихващи амбиции за разширяване на портфолиото си от транспортни услуги и непрекъсната експанзия на пазара. Фирмата е създадена през 1991 г. и досега смятам, че е една от водещите транспортни компании в България, опериращи в международния транспорт над 30 години. Същевременно сме лидери на българския пазар – емблема в превоза на пътници, превоза на горива, LPG и индустриални газове, в хладилния транспорт, както и в превоза на цимент.
В днешната конкурентна среда лидерството не е даденост, а процес на непрекъснато утвърждаване и адаптация. Лидерството не е самоцел, а начин да създаваш дългосрочна стойност. То се затвърждава ежедневно – с всяка доставка, с всяка сделка и с всяко взето решение.