Kia очерта цялостна стратегия на своя Ден на инвеститора на CEO 2024, проведен в Сеул. Тя постави силен акцент върху гамата си ванове Platform Beyond Vehicles, потвърди пускането на нови модели и се насочи към амбициозните годишни продажби от 250 000 единици до 2030 г.
Този стратегически фокус е част от по-широката визия на Kia да се развие като „доставчик на решения за устойчива мобилност“ и да затвърди позицията си в ерата на глобалната електрификация.
Въпреки че много от бъдещите автомобили за работа бяха обявени по-рано през годината, Kia потвърди появата на два ключови свои модела – PV5 и PV7, планирани за пускане съответно през 2025 г. и 2027 г. Очаква се PV5 да е средно габаритен ван, който да съперничи на Ford E-Transit Custom, а PV7 е по-голямият модел с размер на E-Transit. Двата автомобила трябва да допринесат за растежа на Kia, която има глобални цели за продажби от 150 000 единици за PV5 и 100 000 единици за PV7.
Вановете ще се произвеждат в завода EVO на Kia в Хвасеонг, Южна Корея, като ще се използва гъвкава производствена система, проектирана да се адаптира ефективно към пазарното търсене. Kia твърди, че тази гъвкавост подчертава нейния ангажимент към иновациите и способността да реагира проактивно на развиващия се пейзаж на мобилната индустрия.
Хо-сунг Сонг, главен изпълнителен директор на Kia Motors Corporation: Стратегията на Kia за ванове се простира отвъд традиционните потребителски пазари, като се стреми да проникне както в сегментите Business-to-Business (B2B), така и в Business-to-Consumer (B2C). Компанията планира да използва гъвкавостта и иновативните характеристики на своите автомобили, за да създаде нови изисквания за продажби, особено в B2B сектора, който изисква превозни средства, пригодени за различни бизнес цели. Освен това Kia има за цел да стимулира B2C търсенето, като допълнително диверсифицира пазарното си присъствие.
За да подкрепи своите амбициозни цели, Kia се е ангажирала със значителна инвестиция от 38 трилиона вона (около 20 милиарда евро) до 2028 г., като 15 трилиона корейски вона (към 8 милиарда евро) са разпределени специално за бъдещи бизнес инициативи. Тази инвестиция отразява желанието на Kia да си осигури водеща позиция в бързо развиващата се автомобилна индустрия, като се фокусира върху решенията за електрификация, устойчивост и мобилност.