HVS ще прави водородно-електрически тежкотоварен камион с автономно управление и технология за автоматизирано шофиране, както и напълно автономно превозно средство без кабина, управлявано дистанционно в проект, наречен Hub2Hub.Тестовете са планирани да започнат през 2024 г.
Hydrogen Vehicle Systems (HVS), базиран в Обединеното кралство стартъп за автомобили за работа, задвижвани с водород, разкри, че консорциумът, който ръководи – Hub2Hub, е получил £6,6 милиона за разработване и доставка на първия в света автономен тежък камион с нулеви емисии за британския пазар.
Поглеждайки към следващото поколение транспорт и логистика, консорциумът Hub2Hub ще създаде самоуправляващ се тежкотоварен влекач и ще започне тестването му през 2024 г.. Компанията ASDA ще отговаря за осигуряването на крайни потребители като стратегически партньори. Икономиите от разходи, които автономният камион може да осигури, следва да ускорят приемането на превозни средства с нулеви емисии в сектора на товарния транспорт, и да намалят влиянието на индустрията върху изменението на климата.
Начинанието на стойност £12 милиона е избрано от Центъра за свързани автономни превозни средства (CCAV) като бенефициент за съвместния проект, финансиран от индустрията и правителството, с цел да се демонстрира потенциала на автономността в транспортния сектор, с безпрецедентните нива на ефективност, безопасност и спестяване на оперативни разходи за логистичните оператори, както и за предоставянето на нови възможности за работа.
HVS, която изложи плановете си да промени индустрията на транспортните превози, като разкри своята демонстрационна технология за водородно-електрическо задвижване през ноември 2022 г., ще получи £3,4 милиона като част пт безвъзмездните средства по програмата на CCAV и Connected and Automated Mobility ( CAM).
Консорциумът, съставен от лидери в своите области – HVS, Fusion Processing Ltd и ASDA, ще изгради два прототипа на превозни средства, които ще позволят ниво 4 на автономно шофиране.
Първият водородно-електрически прототип на тежък влекач ще бъде оборудван с шофьорска кабина и ще бъде тестван на пътя в автономен режим, използвайки автоматизираната система за задвижване на Fusion Processing Ltd, CAVStar, контролирана от водач зад волана.
При втория прототип кабината на водача ще бъде премахната и заменена с аеродинамичен обтекател. По време на проекта това превозно средство ще бъде оценено на тестови писти, като системата CAVStar в това приложение позволява дистанционен контрол от човек, намиращ се в контролен център, който ще управлява превозното средство.
Тези два прототипа насочват към оптимизирана логистична система, при която превозните средства могат да се управляват в автономен режим по маршрут от център до център, като след това дистанционен водач поема контрола, за да управлява превозното средство от центъра до крайната му дестинация.
Иновативният камион на HVS ще декарбонизира един от най-замърсяващите автомобилни сектори на пътищата и ще ускори развитието на технологията за автоматизирано шофиране Hub-to-Hub. Като лидер в
Обединеното кралство в автономните превозни средства, участието на Fusion в проекта ще помогне за разработването и интегрирането на усъвършенстванта система CAVstar, обединяваща системи за визуализация, AI и планиране на маршрути. Резултатът ще е напълно автономно превозно средство, което поема управлението от човека шофьор по предварително определените точки по маршрута, и му връща дистанционния контрол след това.
Резултатът ще помогне на британските компании да се възползват от възможностите за разработване на експериментални проекти в мащабируеми комерсиални предложения, готови за пазара.