• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » Дания се готви да разреши 32-метровите композиции с дуо ремаркета

Дания се готви да разреши 32-метровите композиции с дуо ремаркета


02.10.2025
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 1 min read
Дания се готви да разреши 32-метровите композиции с дуо ремаркета

Министърът на транспорта на Дания Томас Даниелсен обяви план за въвеждане на шведските стандарти за камиони с две ремаркета EMS2, в допълнение към съществуващия датски модел A-double.

Стъпката е посрещната с одобрение от International Transport Denmark (ITD), които я определи като пробив, който може да премахне една от най-големите бариери за по-широко разпространение на транспорта.

След старта на пилотната схема на Дания за EMS2 на 1 януари 2024 г., прогресът е бил ограничен поради високите разходи за превозвачите. В момента операторите се сблъскват с първоначален такса от 50 000 крони (приблизително 6700 евро) за изследване на пътищата от Датската пътна дирекция, последвана от потенциални големи разходи за адаптация на инфраструктурата.

Чрез възприемане на шведските стандарти – по-конкретно моделите A-double и AB-double – Дания очаква да намали мащаба и цената на необходимите надграждания на пътната мрежа.

A-double: седлови влекач, теглищ стандартно полуремарке, последвано от доли и второ полуремарке.

AB-double : товарен автомобил с ремарке с доли, което се свързва с полуремарке, последвано от друго полуремарке.

И двете конфигурации вече се използват в Швеция, където са разрешени на определени пътни мрежи, при дължина до 34.5 метра. Техните по-компактни характеристики в сравнение с настоящия датски стандарт EMS2 означават, че са необходими по-малко и по-евтини пътни модификации.

Стефен Йохансен, експерт по автомобилна техника в ITD, заяви, че това развитие ще даде на датските превозвачи „повече възможности и възможността да се присъединят към пътната мрежа на EMS2“. Той подчерта, че включването както на AB-double, така и на широко използвания A-double е „наистина, наистина добра новина“ за индустрията.

Според ITD, композициите EMS2 могат да увеличат товароподемността до 25% в сравнение със стандартните модулни комбинации, като същевременно допринасят за намалени CO₂ емисии и помагат за справяне с недостига на шофьори.

Министерството на транспорта се стреми към постоянно разрешение за комбинации EMS2 от 2027 г., като се очаква пилотна схема за шведските модели да влезе в сила по-рано.

От пилотни проекти до политика: изпитания на EMS2 в Европа

Стъпката на Дания идва във време на вълна от пилотни проекти и регулаторни промени в цяла Европа за тестване и разширяване на използването на по-дълги камионни комбинации.

Германия:

Завърши едногодишно изпитание на комбинацията EcoDuo – две стандартни полуремаркета, свързани с доли – между Долна Саксония и Каталония. Партньорите по проекта, включително VDA, Schmitz Cargobull, Volkswagen Group Logistics и TÜV Rheinland, заключиха, че комбинацията от 31.7 метра и 40 тона е едновременно практична и съвместима с комбинирания железопътен транспорт, тъй като ремаркетата могат да се товарят без модификация.

Въпреки това, остават правни бариери: редовните операции биха изисквали изменение на разпоредбата за изключения за извънредно дълги превозни средства. Консорциумът е призовал за създаването на нова категория превозни средства „Тип 6“, за да се разрешат комбинации до 32 метра на определени пътни мрежи.

Нидерландия:

По-късно тази година Нидерландия ще започне тестване на Super EcoCombi (SEC) камиони с дължина до 32 метра и тегло до 72 тона. Предварителният тест, воден от TNO, ще оборудва превозните средства с 360-градусови камери за наблюдение на безопасността и реакциите на потребителите на пътя по маршрута Ротердам–Мурдейк–Венло.

Ако това е успешно, е планиран по-голям пилотен проект с участието на множество оператори през 2026 г. Подкрепена от Министерството на инфраструктурата, Rijkswaterstaat и Пристанище Ротердам, като програмата има за цел да оцени как SEC могат да допринесат за намаляване на недостига на шофьори и CO₂ емисии.

Швеция:

От 15 април 2025 г. Швеция разшири списъка с разрешени комбинации от превозни средства над 25.25 метра на пет, като добави нови конфигурации като Nordic combination, B-double и C-double, наред с вече разрешените A-double и AB-double.

Работейки в одобрени участъци от националната пътна мрежа, актуализираната рамка включва строги технически и изисквания за безопасност, задължителна сигнализация и стандарти за сцепление. Шведската транспортна агенция също повиши разрешената скоростна граница за камиони с двойни ремаркета до 25.25 метра до 80 км/ч при определени условия.


Други публикации от категорията

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025

Видео - КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

MAN с премиерен TGS камион за земеделие на Agritechnica 2025

10.11.2025
Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

Great Wall Motor представи нова гама от автомобили за българския пазар

10.11.2025
Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

Облекчаване на лимитите на отговорността по CMR – възможности, предвидени в закона

07.11.2025
Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

Мисия и тест с новия Ford Е-Transit Courier

07.11.2025
КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

Видео – КЕОС София получи наградата IVOTY 2025 за новия Renault Master

06.11.2025
Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

Видео – Тестът IPUA 2025: Битка на пикапите или битка на континентите

06.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

2534 нови тежки камиони са регистрирани до края на септември 2025 г.

15.10.2025
Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

Новият брой 9 за 2025 г. на списание КАМИОНИ е на пазара

05.11.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

MVB Truck & Bus Bulgaria достави 5 туристически автобуса

03.11.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

Електрическите камиони на Volvo Trucks изминаха над 250 млн. километра

30.10.2025
MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

MVB Truck & Bus Bulgaria с нов сервизен център на MAN във Варна

13.10.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT