• Вход
No Result
View All Result
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Още
    • Камиони
    • Ванове
    • Ремаркета
    • Автобуси
    • Втора употреба
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • За бизнеса
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Bageri.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Каталог Автомобили за работа
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Борса Камиони
    • Интересно
    • Абонамент
No Result
View All Result

Списание Камиони » 75 години “Bulli” – Volkswagen Лекотоварни автомобили чества рождения ден на своя легендарен модел

75 години “Bulli” – Volkswagen Лекотоварни автомобили чества рождения ден на своя легендарен модел


11.03.2025
A A
Калоян Атанасов
Reading Time: 2 mins read
75 години “Bulli” – Volkswagen Лекотоварни автомобили чества рождения ден на своя легендарен модел

Първият Transporter – накратко T1 – излиза от производство на 8 март 1950 г. Оттогава той се превръща в най-дълго произвеждания и най-успешния автомобил за работа в Европа до днес.  Първият VW Bus от 1950 г. е в три продуктови линии през 2025 г.: Transporter/Caravelle, Multivan/California и ID. Buzz/ID. Buzz Cargo. 

Volkswagen Commercial Vehicles празнува 75 години от съществуването на „Bulli“. Това е автомобилът за работа с най-дълго производство в Европа. На 8 март 1950 г. първият Transporter, или T1, напуска производствената линия във Волфсбург. Оттогава са произведени още над 12,5 милиона „Bulli“-та – в Хановер от 1956 г. Това го прави най-успешното европейско търговско превозно средство за всички времена. Той вече е култово превозно средство от една вечност. От T1 до шестото поколение T6.1, една платформа винаги е предоставяла основата за всички модификации – от фургони до иконични кемпери. Но ерата на електрическата мобилност налага трансформация на този универсален автомобил и, следователно, промяна на парадигмата на „Bulli“ от: „един за всички“ на „най-подходящия за всеки“.

Текущият Multivan бележи началото на нова ера през 2021 г. – автомобил, проектиран за отдих и работа, достъпен за първи път с опционално plug-in хибридно задвижване. Първият масово произвеждан електрически „Bulli“ следва през 2022 г. с ID. Buzz. През 2025 г. новата продуктова линия Transporter също стартира като трета моделна серия. Текущата гама на „Bulli“ се състои от три стълба с шест базови модела: Multivan и идентичен по дизайн California, ID. Buzz и автомобил за работа ID. Buzz Cargo, както и Transporter и технически идентичната версия за Caravelle. Всички те носят ДНК на многофункционалния T1 в своя дизайн и оформление до днес.

T1 – 1950 до 1967 г. 

През 1950 г. Европа трябва да се изгради отново, а с нея и Федерална република Германия, основана година по-рано. Американският Бинг Кросби е музикалната суперзвезда по това време, Елвис Пресли е все още тийнейджър, а Пол Маккартни е ученик. Докато рок музиката тепърва ще бъде изобретена, Volkswagen вече произвеждаше малък автомобил за петата година, автомобил, който се радва на успех по целия свят: Beetle, известен също като Type 1.

По това време, на 8 март, Volkswagen започва серийното производство на втора продуктова линия: Transporter. Вътрешно го наричат просто Type 2. Това е все още празна страница в историята на автомобила. Но такава, която е очаквана с нетърпение. Защото компаниите във Федерална република Германия – икономическото чудо – спешно се нуждаеха от достъпен ван. Име за Type 2 също е спешно необходимо. Още през 1949 г. Volkswagen иска да регистрира името „Bulli“ за VW Bus като знак в патентното ведомство. Но друга компания вече е запазила правата. Неудача, или може би не: защото името „Bulli“ някак си намира пътя към феновете. Неофициалното име на вана за германоговорещия регион се ражда. Официално той остава „Transporter“.

Първата версия на Transporter или T1 с дължина 4,10 метра използва каросерия с напълно затворено, неостъклено товарно пространство, със значителен капацитет от 4,5 кубични метра. Двучастният разделен преден стъклен панел води до прякора „Splittie“ във Великобритания. С 18 кВт (25 к.с.) четирицилиндров плосък двигател от Beetle, T1 достига максимална скорост от 80 км/ч; по-късно мощността се увеличава до 32 кВт (44 к.с.) с максимална скорост от 105 км/ч. Бързо последват други варианти на каросерията: версията Kombi (с прозорци отзад) е достъпна още през април 1950 г., последвана от ван и камион с отваряща се страна. Специалният модел, който днес се счита за най-легендарния от всички класически VW Bus, дебютира през юни 1951 г.: „Малък автобус, специална версия“ – наречен „Samba bus“ от феновете.

Той е с място за девет души и идваше с до 23 прозореца, двуцветно боядисване и луксозна спецификация, включително панорамен сгъваем покрив. През 1956 г. Volkswagen премества производството в новия завод в Хановер. На 2 октомври 1962 г. милионният T1 напуска сглобъчните линии. През юли 1967 г. T1 е заменен от T2 след повече от 1,8 милиона произведени единици. Въпреки това, T1 все още се произвежда в Бразилия до 1975 г. Първото поколение е особено популярно сред колекционерите; в зависимост от варианта, се плащат до шестцифрени суми в евро.

T2 – 1967 до 1979 г. 

През 1967 г. десетки хиляди млади хора се стичат към фестивала Monterey Pop Festival в Калифорния. Beatles издават Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, един от най-важните албуми за всички времена. В средата на този саундтрак от онези дни, през 1967 г. дебютира второто поколение на VW Bus: T2. Това е поколението на VW Bus, с което днешните „бейби бумъри“ израстват, с което те като деца откриват света със своите родители на задната седалка на VW Bus, с което пощенската служба доставя пратки, с което европейските занаятчии отиват на работа и в които полицаи и парамедици изпълняват своите задължения.

Като кемпер, T2 се превръща в иконично превозно средство за хипи поколението. През август 1969 г. музиканти като Джими Хендрикс и Джоан Баез правят история в Удсток. И в средата на всичко това е „Bulli“. Три дни мир и музика в Удсток, по време на които е направена най-известната снимка на „Bulli“: снимка на „цветната мощ T1“ – Light Bus – с двойка на покрива му. Тя се врязва в колективната памет на човечеството и превръща VW Bus в икона на автомобилната свобода. Този T1 е създаден и оцветен от художника д-р Боб Хиеронимус, който все още е свързан с „Bulli“ и през 2023 г. създава модерна интерпретация с „Earth Buzz“.

Новата предна част е най-характерната черта на T2. Вместо V-образна вертикална модулация между кръглите фарове, дизайнът с хоризонтални линии вече подчертава ширината на Volkswagen. Но не само тези детайли правят T2 да изглежда по-модерен: видимо по-големите странични прозорци и вече еднокрилният, силно извит преден стъклен панел се открояват най-много. Освен това, T2 вече има плъзгаща се врата като стандарт. Инженерите-разработчици значително модернизират тнологията. Най-очевидният напредък е направен в областта на шасито и спирачките. С непроменена междуосева основа от 2,40 метра и леко увеличена ширина, каросерията печели 20 сантиметра в дължина. В резултат на това, T2 впечатлява с още по-голяма просторност. Голям фейслифт следва през 1972 г. и консолидира успеха на световния бестселър. През 1978 г. 4,5-милионният Transporter напуска производствените линии. Една година по-късно, немското производство на T2 е прекратено. До този момент са произведени 2,2 милиона единици от това второ поколение на „Bulli“. Пълното прекратяване на производството обаче все още е далеч. То просто продължава на друго място: до 1987 г. в мексиканския завод в Пуебла с плосък двигател с въздушно охлаждане, след това до 1996 г. с водно охлаждаеми четирицилиндрови двигатели. Освен това, още 355 000 T2c са произведени в Volkswagen do Brasil до 2013 г., докато по-строгите изисквания за безопасност и емисии водят до окончателното сбогуване с този вечнозелен модел. Последните 1200 единици от T2 напускат завода като „56 Anos Kombi – Last Edition“.

T3 – 1979 до 1992 г.

В края на 70-те години нови групи като Dire Straits и The Alan Parsons Project и стари култови рок групи в стила на Pink Floyd и Yes оформят уникалния звук на времето. Невиждана яснота и точност показват особено Dire Straits с песни като „Sultans of Swing“. T3 от Volkswagen, представен през 1979 г., е с подобно ясни контури. Защото сега той е най-ъгловатият „Bulli“ за всички времена. Но T3 е и технически най-добрият Transporter до този момент. Освен това, икони като първият California и първият Multivan са създадени на неговата база. Концептуално, T3 следва предишните модели, но прехвърля техническото ДНК към настоящето благодарение на нови и модерни технологии. Volkswagen прави големи крачки в областта на пасивната безопасност. По-широката каросерия също предлага значително повече място за пътници и товари с умерено увеличение на дължината и височината; стандартните плоски двигатели също допринасят за това.

При пускането им на пазара, плоските двигатели с въздушно охлаждане на T3 произвеждат между 37 кВт (50 к.с.) и 51 кВт (70 к.с.). От 1981 г. за първи път се монтира водно охлаждаем дизелов двигател в задната част на Transporter. Мощност: също 37 кВт (50 к.с.). Само година по-късно следват водно охлаждаемите плоски двигатели, специално разработени за минибуса. Те произвеждат 44 кВт (60 к.с.) и 57 кВт (78 к.с.). Мощността им по-късно се увеличава до 82 кВт (112 к.с.). През 1985 г. Volkswagen добавя много други иновации. Бензиновите двигатели са оборудвани с катализатори, а първите дизелови двигатели получават турбокомпресор. Най-вече обаче моделите със задвижване на всички колела с вискозна съединителна кутия обогатяват гамата; те получават допълнителното обозначение „syncro“. От 1988 г. е наличен първият кемпер, произведен в завода: California. Новият T3 California веднага става бестселър: 5000 единици са продадени през първите дванадесет месеца. Когато последният T3 напуска производствените линии в завод в Хановер, още нови версии като Caravelle и Multivan отдавна са се установили като бестселъри.

Специалните издания като Multivan White Star и Blue Start стават икони по същото време. Версиите syncro на T3 и 2500 единици от Multivan Limited Last Edition, които сега са много търсена класика, все още се произвеждат в завода Steyr-Daimler-Puch в Грац до 1992 г. В Южна Африка T3 все още се произвежда до 2002 г.

T4 – 1990 до 2003 г.

Включването на автомобилното радио през 1990 г., без да чуете песен на Фил Колинс или Мадона, а в Германия – Westernhagen и Grönemeyer, е практически невъзможно в началото на 90-те години. Това е музикалният фон, когато Volkswagen представя новия T4 през август 1990 г. Четвъртото поколение е техническа революция. След 40 години задно задвижване и задно разположен двигател, Volkswagen напълно променя концепцията на задвижването: от сега нататък двигателите са разположени отпред; и те вече не задвижват задната ос, а предните колела. Освен ако – както вече е опционално достъпно в T3 – синхро задвижването не е на борда, което задвижва задната ос и в T4. Този преход към предно задвижване променя всичко: дизайн, шаси, двигатели и пространство. Сега има много повече място най-вече отзад, където в T3 плоският двигател все още заема доста пространство. Част от това е заето от новата полуприкачена задна ос и опционалното синхро задвижване на всички колела, но останалото създава допълнително товарно пространство. Новата концепция на задвижването прави управлението още по-близко до това на лек автомобил.

Отпред, T4 става по-дълъг, за да осигури достатъчно място за напречно монтираните четири- и петцилиндрови двигатели и за да създаде по-добри характеристики при сблъсък. При пускането на пазара, купувачите на T4 могат да избират между три водно охлаждаеми бензинови двигателя и два дизелови двигателя (49 кВт/61 к.с. до 81 кВт/110 к.с.). Феновете на задвижването на всички колела могат да купят T4 syncro от 1993 г. От 1995 г. Volkswagen Commercial Vehicles действа като независима марка в рамките на групата. Това е отпразнувано през януари 1996 г. с цялостно обновление на T4. Има особено много промени под капака. В T4 е въведен 2,5-литров петцилиндров двигател като първи турбодизелов двигател с пряко впръскване (TDI) в VW Transporter.

По-дългата предна част на вариантите за леки автомобили сега позволява интегрирането на бензинов двигател VR6 с капацитет 2,8 литра. От 1998 г. най-мощният TDI произвежда впечатляващи 111 кВт (151 к.с.), докато шестцилиндровият дори развива до 150 кВт (204 к.с.). Volkswagen Commercial Vehicles отбелязва края на производството на T4 с изключителен специален модел: Multivan Last Edition с особено щедро стандартно оборудване. След производствен период от 14 години и около два милиона произведени единици, революционният T4 е заменен от T5 през 2003 г.

T5 – 2003 до 2015 г.

Кристина Агилера и Нора Джоунс, Роби Уилямс, Херберт Грьонемайер и Джъстин Тимбърлейк оформят саундтрака на 2003 г. В германоговорящия свят, песента на Грьонемайер „Mensch“  е известна на всички за кратко време. Това е годината, в която Volkswagen Commercial Vehicles стартира петото поколение на Transporter – T5. Новият дизайн е по-просторен и с възможност за конверсии от всеки друг „Bulli“ преди. Transporter дебютира като Kombi, фургон, камион с отваряща се страна, двукабинен вариант и шаси за трети страни. Освен това, Volkswagen Commercial Vehicles предефинира VW Bus с модерните нови издания на Caravelle, Multivan и California.

Дизайнът на T5 е последователно базиран на ДНК и стила на предшественика си, но изглежда още по-ясен, по-мощен и по-съвременен. Интериорът е последователно проектиран по ергономични принципи. Това е особено очевидно при работното място на водача, което впечатлява с функции като оптимално достъпна скоростна кутия с лост на централната конзола, и табло, на което всички инструменти, дисплеи и контроли са разположени на една визуална ос. За дебюта на T5, задвижването е осигурено от турбодизелови двигатели с единично впръскване (TDI) и бензинови двигатели. Дизеловите двигатели развиваха между 63 кВт (86 к.с.) и 128 кВт (174 к.с.). Бензиновите двигатели варираха от 85 кВт (115 к.с.) до V6 двигател с 173 кВт (235 к.с.). Поради новоразработената технология с многодискова съединителна кутия, името на версиите с задвижване на всички колела е променено от syncro на 4MOTION.

С пускането на новия California, Volkswagen Commercial Vehicles също премества производството на иконичния кемпер в Хановер. Върх в гамата от модели T5 по това време са California NoLimit, ограничен до 222 единици, изключително луксозният Multivan Business с индивидуални седалки в стил Phaeton, и Multivan PanAmericana с задвижване на всички колела. Има причина за празнуванеи  през 2007 г.: Volkswagen Commercial Vehicles най-накрая получава правата върху името „Bulli“. Две години по-късно, TDI двигателите са заменени от нови и по-тихи четирицилиндрови двигатели common-rail с мощност до 132 кВт (180 к.с.). Бензиновите двигатели също са заменени от нови турбокомпресорни двигатели: четирицилиндровите двигатели с пряко впръскване (TSI) произвеждат съответно 110 кВт (150 к.с.) и 150 кВт (204 к.с.). Производството на T5 продължава до 2015 г. След 13 години и около два милиона произведени единици, той е заменен от значително модернизирания T6.

T6 и T6.1 – 2015 до 2024 г.

Адел пее „Hello“ точно преди десет години – с над милиард гледания в YouTube, музикалният видеоклип на песента е един от най-успешните за всички времена. Тейлър Суифт се изстреля в класациите с „Blank Space“ същата година. И Ед Шийрън я последва с „Thinking Out Loud“. Така звучи 2015 г., когато Volkswagen стартира нова еволюционна стъпка на VW Bus: T6. Нови двигатели, още по-изчерпателни асистент системи и по-модерни информационно-развлекателни системи характеризират новото поколение. Благодарение на множество подробни подобрения, шестото поколение на VW Bus също представлява независима стъпка в историята на модела и едновременно впечатлява с изключително качество и зрялост. Вариантите на модела T6 са разделени на търговски модели с фургон, камион с отваряща се страна, двукабинен вариант, Kombi и Caravelle, както и семейно ориентирания Multivan и кемпъра California.

Отвън, T6 е разпознаваем най-вече по преработената си предна част. Дизайнът му съчетава стилна линейност с динамичен външен вид. T6 също печели харизма, ексклузивност и динамичност чрез ниско спуснатата предна броня. Новите двуцветни бои са отдаване на почит към първите поколения на VW Bus. Гамата от двигатели включва четири нови TDI и два нови TSI, всеки с капацитет 2 литра. В сравнение с предишния модел, новите двигатели спестяват около един литър гориво. Всички задвижващи системи имат функция Start/Stop като стандарт. Мощността варира от 62 кВт (84 к.с.) до 150 кВт (204 к.с.). В зависимост от мощността, те са съчетани с пет- или шестстепенна ръчна скоростна кутия или седемстепенна DSG. Освен това, много варианти могат да бъдат поръчани с 4MOTION задвижване на всички колела. Върхова точка е опционалното адаптивно контролиране на шасито DCC. Освен това, T6 донася много нови асистент системи и системи за безопасност в продуктовата си линия.

Дори вече зрялото шесто поколение на VW Bus може да бъде усъвършенствано още, както показва T6.1, представен през есента на 2019 г.: С него, Volkswagen Commercial Vehicles прехвърля култовия модел в ерата на дигитализацията. Напълно преработеното табло на T6.1, например, е предложено за първи път с напълно цифрови инструменти. Информационно-развлекателните системи предлагат интерактивна свързаност чрез e-SIM, и онлайн базирани функции и услуги. В същото време, естественото гласово управление отваря интуитивното ниво на работа. Поколението 6.1, произвеждано до 2024 г., също надгражда нивата на оборудване и дизайнерско обновление.

Актуалните издания на Multivan и California – от 2021 и 2024 г.

През ноември 2021 г. Volkswagen Commercial Vehicles запалва фойерверк от иновации с новото поколение Multivan. Задвижващите и електронните системи на VW Bus са базирани за първи път на модулната напречна матрица (MQB). С нея, Volkswagen Commercial Vehicles отваря нов високотехнологичен спектър за VW Bus. Никога преди Multivan не е бил толкова гъвкав, свързан или устойчив. Първото plug-in хибридно задвижване е достъпно като опция още през 2021 г. В средата на 2024 г. Volkswagen Commercial Vehicles стартира новия California на базата на дългата версия на Multivan – кемпер, преосмислен до последния детайл, но оставащ абсолютно иконичен и прехвърля ДНК на своите предшественици към настоящето и бъдещето. От края на 2024 г., това също включва plug-in хибридно задвижване на всички колела, достъпно както за Multivan, така и за California. Това превръща двата култови модела в електрически превозни средства в ежедневието благодарение на дългите им електрически диапазони. В същото време, задвижващата система впечатлява с дълги комбинирани диапазони и – на неасфалтирани кемпър площадки – с оптимална сцепление. Както Multivan eHybrid 4MOTION, така и California eHybrid 4MOTION допълнително предлагат електрическо стационарно климатично управление. То може да се използва за охлаждане, вентилиране и отопление на VW Bus и кемпъра. Климатичната система се захранва с енергия или от високоволтовата батерия, или от брегово захранване по време на зареждане, за да осигури приятна вътрешна температура в превозното средство преди началото на пътуването.

Актуалните ID. Buzz и ID. Buzz Cargo – от 2022

На 9 март 2022 година Volkswagen Лекотоварни автомобили представя новия ID. Buzz в неговата готова за серийно производство версия. От самото начало електрическият ван се предлага в два основни варианта – ID. Buzz Pro за семейството, свободното време и малкия бизнес, и ID. Buzz Cargo за професионалистите в различни клонове на индустрията. Тази концепция остава непроменена и до днес, макар че гамата и възможностите на ID. Buzz се разраснаха и еволюираха значително от 2022 година насам. От 2024 година моделът ползва изцяло ново, високоефективно електрическо задвижване с мощност 210 кВт (286 к.с.), както и нова акумулаторна батерия с нетен капацитет 79 кВтч. Друго нововъведение в гамата на ID. Buzz е версията с удължено междуосие, максимално увеличено вътрешно пространство и акумулаторна батерия с нетен капацитет 86 кВтч. Всички варианти на ID. Buzz с мощност 210 кВт се задвижват от колелата на задния мост, а представеният също през 2024 година топмодел ID. Buzz GTX разполага с по-висока мощност от който и да било друг вариант в дългата история на „Bulli“. Изключителният потенциал от 250 кВт (340 к.с.) осигурява забележителни динамични характеристики и е съчетан с перфектното сцепление на системата за двойно предаване и отличните възможности за теглене на прикачни товари с високо тегло. ID. Buzz GTX се предлага по избор в двата варианта на междуосието – версията с нормално междуосие използва акумулаторна батерия с капацитет 79 кВтч, а при изпълнението с дълго междуосие се използва по-голямата батерия с капацитет 86 кВтч. Този вариант на електрическото задвижване се предлага и при ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION. В основата на моделната гама на ID. Buzz са новите базови версии със задно предаване „Freestyle“ и „Pure“ с мощност 125 кВт (170 к.с.) и акумулаторна батерия с нетен капацитет 59 кВтч.

Новият Transporter и Caravelle – от 2024 г.

Двата най-нови модела в гамата на Volkswagen Лекотоварни автомобили са актуалните издания на Transporter и Caravelle. Товарният Transporter се предлага в различни версии с изцяло затворена каросерия Kasten, като Kombi за комбиниран товаропътнически превоз на помногобройни работни екипи и тяхното оборудване, както и като бордова версия с двойна кабина. Всичко това, в зависимост от версията – с възможност за избор на две дължини на междуосието и две височини на покрива. Успоредно с Transporter, гамата на Volkswagen Лекотоварни автомобили включва и неговия пътнически събрат Caravelle – пряк наследник на оригиналния „микробус“ на Volkswagen, предназначен за професионален превоз на пътници. Диапазонът на приложение на Caravelle е изключително широк и включва всичко от големи осем- или деветместни бусове за таксиметрови превози до луксозно оборудвани автомобили за VIP шатъл услуги. Разбира се, Caravelle също може да бъде конфигуриран в два Internal Стр. 8 от 11 [Type here] варианта по отношение на дължината на междуосието. Новото поколение на двата модела бележи напредък във всички области – Transporter и Caravelle са модерни многофункционални инструменти, които предлагат значително увеличено пространство, много по-добра гъвкавост и функционалност при употреба, повисок полезен товар, значително подобрена ефективност и отлични възможности за икономична експлоатация. Качествено ново ниво демонстрират и съвременните системи за асистенция на водача, както инфотейнмънт възможностите на новите автомобили, чиито собственици могат да разчитат на незаменимото в сферата на професионалните товарни и пътнически превози бързо и компетентно обслужване от една от най-големите и най-добре развити дилърски мрежи в Европа. В допълнение към това, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага новите Transporter и Caravelle и с 5-годишна фабрична гаранция на германския пазар. От гледна точка на задвижването, новата моделна серия предлага богат избор от свръхмодерни турбодизелови двигатели, plug-in хибридни и електрически системи. Като цяло, актуалната фамилия на „Bulli“, включваща Transporter и Caravelle, Multivan и California, ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, е най-многобройната, най-способна и най-модерна гама от модели в историята. Многообразието от приложения на моделната серия е в основата на успехите и най-яркото доказателство, че „Bulli“ ще си остане оригиналът сред всички настоящи и бъдещи ванове и лекотоварни автомобили – един емблематичен по характер и невероятен като възможности многофункционален инструмент за работата, семейството, свободното време и приключенията.

Юбилейна кампания

Volkswagen Лекотоварни автомобили ще използва възможността да съчетае 75-ия юбилей на „Bulli“ с истински празничен фойерверк от събития и инициативи на марката през 2025 година. Началото ще бъде поставено от мащабната юбилейна кампания, която стартира днес в Германия под мотото „Безкрайни възможности и пространство за хората с планове за бъдещето!“ и ще бъде продължена в други страни с множество телевизионни клипове, реклами и иновативни инициативи в канала на VWN в социалната мрежа Instagram, където рожденият ден на „Bulli“ ще бъде подобаващо отбелязан в продължение на 75 дни. Няма рождени дни без подобаващи празненства! Затова 75-ата годишнина от раждането на легендарния „Bulli“ ще бъде съпроводена от много празнични събития по целия свят, за организацията на две от които ще се погрижат самите VWN:

24 и 25 май 2025 година във Волфсбург – 75 години „Bulli“

В последния уикенд на май всичко в Autostadt във Волфсбург ще бъде изцяло подчинено на юбилея на легендата. Volkswagen Лекотоварни автомобили и Autostadt ще отпразнуват 75-ия рожден ден на емблематичния модел с превръщането на Autostadt в Bullistadt. Класически автомобили от всички поколения ще предложат на гостите на празничните събития възможност да пътешестват във времето и да се запознаят с цялата история на легендата от нейното раждане до актуалните модели от седмо поколение. За феновете от всички възрасти е предназначена разнообразната програма с множество свързани с миналото , настоящето и бъдещето на „Bulli“ инициативи и забавления. Предстои съвсем скоро да бъдат оповестени всички подробности за програмата на събитието – следете началните страници на сайтовете на VWN и Autostadt в интернет, както и информацията във всички популярни социални мрежи.

1 юни 2025 година в Хановер – Bulli & Coffee

В деня преди третото издание на  „International VW Bus Day”, специално за феновете на легендата се организира и Internal Стр. 9 от 11 [Type here] срещата „Bulli & Coffee“, която ще се проведе в празнична неформална обстановка на паркинга на клиентския център на завода на Volkswagen Лекотоварни автомобили в квартал Щьокен. Събитието ще започне още в 9 часа сутринта по американски модел и ще приключи в 12 часа на обяд, както повеляват традициите при мероприятия с подобен формат. Домакините са подготвили специално подбрана, пъстра селекция от своята ретро съкровищница и ще почерпи с ароматно кафе всички участници, които ще пристигнат и ще изложат гордо своите микробуси. Срещите във формат „Cars & Coffee“ по цял свят дават възможност на хора с различни общи интереси и начин на мислене за неформални срещи и обмяна на идеи, знания и шеги в свободната атмосфера на подходящ по размери паркинг. Няма предварително установена програма, няма дневен ред, няма дори организирани забавления – всичко е фокусирано изцяло върху автомобилите и техните истории. Всичко приключва на обяд, така че участниците да имат време и за други занимания със семейството или приятелите през остатъка от деня.

Срещи и събития по света

Юбилейната годишнина ще бъде отбелязана подобаващо и в международен мащаб. Например на пистата Залцбургринг в Австрия от 16 до 18 май, както и от 23 до 25 май на събития в Испания и Чехия. И разбира се, в безброй други срещи и събития по цялата планета в юбилейната година. Честит рожден ден Були! Остани такъв, какъвто винаги си бил. Свободен!


Други публикации от категорията

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Ford Trucks с нова сервизна точка в България

Ford Trucks с нова сервизна точка в България

11.07.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
3654 нови тежки камиони регистрирани в България до края на ноември 2023 г.

1807 нови тежки камиони са регистрирани у нас за полугодието на 2025 г.

10.07.2025
Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

Всички асове имат амбиции да спечелят на Нюрбургринг

10.07.2025
Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

Daimler Truck обяви нова стратегия за развитие Stronger 2030

09.07.2025
Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

Тест: MAN TGE Next Level – малкото лъвче скочи на горното ниво

09.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

IVECO отбеляза 50 години с новия IVECO S-eWay Artic

12.06.2025
2288 нови ремаркета са регистрирани до края на октомври 2023 г.

1144 нови ремаркета са регистрирани за първите 6 месеца на 2025 г.

10.07.2025
Schmitz Cargobull и GT Trailers обявиха стратегическо партньорство

Schmitz Cargobull и GT Trailers обявиха стратегическо партньорство

18.06.2025
Unimog и Arocs – готови за офроуд приключения

Unimog и Arocs – готови за офроуд приключения

18.06.2025
Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

04.07.2025
затвори
затвори
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Камиони
  • Ванове
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Ново в БГ
  • Пазари
  • За бизнеса
  • Н.В. Клиентът
  • Борса Камиони
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Интересно
  • Е-списания
  • Абонамент
  • Логистична Конф.
  • Кат. Авт. за работа
  • спр. Кой какъв е
  • bageri.bg
  • logistika.bg
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с kamioni.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Тестове
  • Премиери
  • Транспорт
  • Е-мобилити
  • Видео
  • Пазари
  • Е-списания
  • Ванове
  • Камиони
  • Ремаркета
  • Автобуси
  • Втора употреба
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • За бизнеса
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Bageri.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Каталог Автомобили за работа
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Борса Камиони
  • Абонамент
  • Интересно

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT