Първият Transporter – накратко T1 – излиза от производство на 8 март 1950 г. Оттогава той се превръща в най-дълго произвеждания и най-успешния автомобил за работа в Европа до днес. Първият VW Bus от 1950 г. е в три продуктови линии през 2025 г.: Transporter/Caravelle, Multivan/California и ID. Buzz/ID. Buzz Cargo.
Volkswagen Commercial Vehicles празнува 75 години от съществуването на „Bulli“. Това е автомобилът за работа с най-дълго производство в Европа. На 8 март 1950 г. първият Transporter, или T1, напуска производствената линия във Волфсбург. Оттогава са произведени още над 12,5 милиона „Bulli“-та – в Хановер от 1956 г. Това го прави най-успешното европейско търговско превозно средство за всички времена. Той вече е култово превозно средство от една вечност. От T1 до шестото поколение T6.1, една платформа винаги е предоставяла основата за всички модификации – от фургони до иконични кемпери. Но ерата на електрическата мобилност налага трансформация на този универсален автомобил и, следователно, промяна на парадигмата на „Bulli“ от: „един за всички“ на „най-подходящия за всеки“.
Текущият Multivan бележи началото на нова ера през 2021 г. – автомобил, проектиран за отдих и работа, достъпен за първи път с опционално plug-in хибридно задвижване. Първият масово произвеждан електрически „Bulli“ следва през 2022 г. с ID. Buzz. През 2025 г. новата продуктова линия Transporter също стартира като трета моделна серия. Текущата гама на „Bulli“ се състои от три стълба с шест базови модела: Multivan и идентичен по дизайн California, ID. Buzz и автомобил за работа ID. Buzz Cargo, както и Transporter и технически идентичната версия за Caravelle. Всички те носят ДНК на многофункционалния T1 в своя дизайн и оформление до днес.
T1 – 1950 до 1967 г.
През 1950 г. Европа трябва да се изгради отново, а с нея и Федерална република Германия, основана година по-рано. Американският Бинг Кросби е музикалната суперзвезда по това време, Елвис Пресли е все още тийнейджър, а Пол Маккартни е ученик. Докато рок музиката тепърва ще бъде изобретена, Volkswagen вече произвеждаше малък автомобил за петата година, автомобил, който се радва на успех по целия свят: Beetle, известен също като Type 1.
По това време, на 8 март, Volkswagen започва серийното производство на втора продуктова линия: Transporter. Вътрешно го наричат просто Type 2. Това е все още празна страница в историята на автомобила. Но такава, която е очаквана с нетърпение. Защото компаниите във Федерална република Германия – икономическото чудо – спешно се нуждаеха от достъпен ван. Име за Type 2 също е спешно необходимо. Още през 1949 г. Volkswagen иска да регистрира името „Bulli“ за VW Bus като знак в патентното ведомство. Но друга компания вече е запазила правата. Неудача, или може би не: защото името „Bulli“ някак си намира пътя към феновете. Неофициалното име на вана за германоговорещия регион се ражда. Официално той остава „Transporter“.
Първата версия на Transporter или T1 с дължина 4,10 метра използва каросерия с напълно затворено, неостъклено товарно пространство, със значителен капацитет от 4,5 кубични метра. Двучастният разделен преден стъклен панел води до прякора „Splittie“ във Великобритания. С 18 кВт (25 к.с.) четирицилиндров плосък двигател от Beetle, T1 достига максимална скорост от 80 км/ч; по-късно мощността се увеличава до 32 кВт (44 к.с.) с максимална скорост от 105 км/ч. Бързо последват други варианти на каросерията: версията Kombi (с прозорци отзад) е достъпна още през април 1950 г., последвана от ван и камион с отваряща се страна. Специалният модел, който днес се счита за най-легендарния от всички класически VW Bus, дебютира през юни 1951 г.: „Малък автобус, специална версия“ – наречен „Samba bus“ от феновете.
Той е с място за девет души и идваше с до 23 прозореца, двуцветно боядисване и луксозна спецификация, включително панорамен сгъваем покрив. През 1956 г. Volkswagen премества производството в новия завод в Хановер. На 2 октомври 1962 г. милионният T1 напуска сглобъчните линии. През юли 1967 г. T1 е заменен от T2 след повече от 1,8 милиона произведени единици. Въпреки това, T1 все още се произвежда в Бразилия до 1975 г. Първото поколение е особено популярно сред колекционерите; в зависимост от варианта, се плащат до шестцифрени суми в евро.
T2 – 1967 до 1979 г.
През 1967 г. десетки хиляди млади хора се стичат към фестивала Monterey Pop Festival в Калифорния. Beatles издават Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, един от най-важните албуми за всички времена. В средата на този саундтрак от онези дни, през 1967 г. дебютира второто поколение на VW Bus: T2. Това е поколението на VW Bus, с което днешните „бейби бумъри“ израстват, с което те като деца откриват света със своите родители на задната седалка на VW Bus, с което пощенската служба доставя пратки, с което европейските занаятчии отиват на работа и в които полицаи и парамедици изпълняват своите задължения.
Като кемпер, T2 се превръща в иконично превозно средство за хипи поколението. През август 1969 г. музиканти като Джими Хендрикс и Джоан Баез правят история в Удсток. И в средата на всичко това е „Bulli“. Три дни мир и музика в Удсток, по време на които е направена най-известната снимка на „Bulli“: снимка на „цветната мощ T1“ – Light Bus – с двойка на покрива му. Тя се врязва в колективната памет на човечеството и превръща VW Bus в икона на автомобилната свобода. Този T1 е създаден и оцветен от художника д-р Боб Хиеронимус, който все още е свързан с „Bulli“ и през 2023 г. създава модерна интерпретация с „Earth Buzz“.
Новата предна част е най-характерната черта на T2. Вместо V-образна вертикална модулация между кръглите фарове, дизайнът с хоризонтални линии вече подчертава ширината на Volkswagen. Но не само тези детайли правят T2 да изглежда по-модерен: видимо по-големите странични прозорци и вече еднокрилният, силно извит преден стъклен панел се открояват най-много. Освен това, T2 вече има плъзгаща се врата като стандарт. Инженерите-разработчици значително модернизират тнологията. Най-очевидният напредък е направен в областта на шасито и спирачките. С непроменена междуосева основа от 2,40 метра и леко увеличена ширина, каросерията печели 20 сантиметра в дължина. В резултат на това, T2 впечатлява с още по-голяма просторност. Голям фейслифт следва през 1972 г. и консолидира успеха на световния бестселър. През 1978 г. 4,5-милионният Transporter напуска производствените линии. Една година по-късно, немското производство на T2 е прекратено. До този момент са произведени 2,2 милиона единици от това второ поколение на „Bulli“. Пълното прекратяване на производството обаче все още е далеч. То просто продължава на друго място: до 1987 г. в мексиканския завод в Пуебла с плосък двигател с въздушно охлаждане, след това до 1996 г. с водно охлаждаеми четирицилиндрови двигатели. Освен това, още 355 000 T2c са произведени в Volkswagen do Brasil до 2013 г., докато по-строгите изисквания за безопасност и емисии водят до окончателното сбогуване с този вечнозелен модел. Последните 1200 единици от T2 напускат завода като „56 Anos Kombi – Last Edition“.
T3 – 1979 до 1992 г.
В края на 70-те години нови групи като Dire Straits и The Alan Parsons Project и стари култови рок групи в стила на Pink Floyd и Yes оформят уникалния звук на времето. Невиждана яснота и точност показват особено Dire Straits с песни като „Sultans of Swing“. T3 от Volkswagen, представен през 1979 г., е с подобно ясни контури. Защото сега той е най-ъгловатият „Bulli“ за всички времена. Но T3 е и технически най-добрият Transporter до този момент. Освен това, икони като първият California и първият Multivan са създадени на неговата база. Концептуално, T3 следва предишните модели, но прехвърля техническото ДНК към настоящето благодарение на нови и модерни технологии. Volkswagen прави големи крачки в областта на пасивната безопасност. По-широката каросерия също предлага значително повече място за пътници и товари с умерено увеличение на дължината и височината; стандартните плоски двигатели също допринасят за това.
При пускането им на пазара, плоските двигатели с въздушно охлаждане на T3 произвеждат между 37 кВт (50 к.с.) и 51 кВт (70 к.с.). От 1981 г. за първи път се монтира водно охлаждаем дизелов двигател в задната част на Transporter. Мощност: също 37 кВт (50 к.с.). Само година по-късно следват водно охлаждаемите плоски двигатели, специално разработени за минибуса. Те произвеждат 44 кВт (60 к.с.) и 57 кВт (78 к.с.). Мощността им по-късно се увеличава до 82 кВт (112 к.с.). През 1985 г. Volkswagen добавя много други иновации. Бензиновите двигатели са оборудвани с катализатори, а първите дизелови двигатели получават турбокомпресор. Най-вече обаче моделите със задвижване на всички колела с вискозна съединителна кутия обогатяват гамата; те получават допълнителното обозначение „syncro“. От 1988 г. е наличен първият кемпер, произведен в завода: California. Новият T3 California веднага става бестселър: 5000 единици са продадени през първите дванадесет месеца. Когато последният T3 напуска производствените линии в завод в Хановер, още нови версии като Caravelle и Multivan отдавна са се установили като бестселъри.
Специалните издания като Multivan White Star и Blue Start стават икони по същото време. Версиите syncro на T3 и 2500 единици от Multivan Limited Last Edition, които сега са много търсена класика, все още се произвеждат в завода Steyr-Daimler-Puch в Грац до 1992 г. В Южна Африка T3 все още се произвежда до 2002 г.
T4 – 1990 до 2003 г.
Включването на автомобилното радио през 1990 г., без да чуете песен на Фил Колинс или Мадона, а в Германия – Westernhagen и Grönemeyer, е практически невъзможно в началото на 90-те години. Това е музикалният фон, когато Volkswagen представя новия T4 през август 1990 г. Четвъртото поколение е техническа революция. След 40 години задно задвижване и задно разположен двигател, Volkswagen напълно променя концепцията на задвижването: от сега нататък двигателите са разположени отпред; и те вече не задвижват задната ос, а предните колела. Освен ако – както вече е опционално достъпно в T3 – синхро задвижването не е на борда, което задвижва задната ос и в T4. Този преход към предно задвижване променя всичко: дизайн, шаси, двигатели и пространство. Сега има много повече място най-вече отзад, където в T3 плоският двигател все още заема доста пространство. Част от това е заето от новата полуприкачена задна ос и опционалното синхро задвижване на всички колела, но останалото създава допълнително товарно пространство. Новата концепция на задвижването прави управлението още по-близко до това на лек автомобил.
Отпред, T4 става по-дълъг, за да осигури достатъчно място за напречно монтираните четири- и петцилиндрови двигатели и за да създаде по-добри характеристики при сблъсък. При пускането на пазара, купувачите на T4 могат да избират между три водно охлаждаеми бензинови двигателя и два дизелови двигателя (49 кВт/61 к.с. до 81 кВт/110 к.с.). Феновете на задвижването на всички колела могат да купят T4 syncro от 1993 г. От 1995 г. Volkswagen Commercial Vehicles действа като независима марка в рамките на групата. Това е отпразнувано през януари 1996 г. с цялостно обновление на T4. Има особено много промени под капака. В T4 е въведен 2,5-литров петцилиндров двигател като първи турбодизелов двигател с пряко впръскване (TDI) в VW Transporter.
По-дългата предна част на вариантите за леки автомобили сега позволява интегрирането на бензинов двигател VR6 с капацитет 2,8 литра. От 1998 г. най-мощният TDI произвежда впечатляващи 111 кВт (151 к.с.), докато шестцилиндровият дори развива до 150 кВт (204 к.с.). Volkswagen Commercial Vehicles отбелязва края на производството на T4 с изключителен специален модел: Multivan Last Edition с особено щедро стандартно оборудване. След производствен период от 14 години и около два милиона произведени единици, революционният T4 е заменен от T5 през 2003 г.
T5 – 2003 до 2015 г.
Кристина Агилера и Нора Джоунс, Роби Уилямс, Херберт Грьонемайер и Джъстин Тимбърлейк оформят саундтрака на 2003 г. В германоговорящия свят, песента на Грьонемайер „Mensch“ е известна на всички за кратко време. Това е годината, в която Volkswagen Commercial Vehicles стартира петото поколение на Transporter – T5. Новият дизайн е по-просторен и с възможност за конверсии от всеки друг „Bulli“ преди. Transporter дебютира като Kombi, фургон, камион с отваряща се страна, двукабинен вариант и шаси за трети страни. Освен това, Volkswagen Commercial Vehicles предефинира VW Bus с модерните нови издания на Caravelle, Multivan и California.
Дизайнът на T5 е последователно базиран на ДНК и стила на предшественика си, но изглежда още по-ясен, по-мощен и по-съвременен. Интериорът е последователно проектиран по ергономични принципи. Това е особено очевидно при работното място на водача, което впечатлява с функции като оптимално достъпна скоростна кутия с лост на централната конзола, и табло, на което всички инструменти, дисплеи и контроли са разположени на една визуална ос. За дебюта на T5, задвижването е осигурено от турбодизелови двигатели с единично впръскване (TDI) и бензинови двигатели. Дизеловите двигатели развиваха между 63 кВт (86 к.с.) и 128 кВт (174 к.с.). Бензиновите двигатели варираха от 85 кВт (115 к.с.) до V6 двигател с 173 кВт (235 к.с.). Поради новоразработената технология с многодискова съединителна кутия, името на версиите с задвижване на всички колела е променено от syncro на 4MOTION.
С пускането на новия California, Volkswagen Commercial Vehicles също премества производството на иконичния кемпер в Хановер. Върх в гамата от модели T5 по това време са California NoLimit, ограничен до 222 единици, изключително луксозният Multivan Business с индивидуални седалки в стил Phaeton, и Multivan PanAmericana с задвижване на всички колела. Има причина за празнуванеи през 2007 г.: Volkswagen Commercial Vehicles най-накрая получава правата върху името „Bulli“. Две години по-късно, TDI двигателите са заменени от нови и по-тихи четирицилиндрови двигатели common-rail с мощност до 132 кВт (180 к.с.). Бензиновите двигатели също са заменени от нови турбокомпресорни двигатели: четирицилиндровите двигатели с пряко впръскване (TSI) произвеждат съответно 110 кВт (150 к.с.) и 150 кВт (204 к.с.). Производството на T5 продължава до 2015 г. След 13 години и около два милиона произведени единици, той е заменен от значително модернизирания T6.
T6 и T6.1 – 2015 до 2024 г.
Адел пее „Hello“ точно преди десет години – с над милиард гледания в YouTube, музикалният видеоклип на песента е един от най-успешните за всички времена. Тейлър Суифт се изстреля в класациите с „Blank Space“ същата година. И Ед Шийрън я последва с „Thinking Out Loud“. Така звучи 2015 г., когато Volkswagen стартира нова еволюционна стъпка на VW Bus: T6. Нови двигатели, още по-изчерпателни асистент системи и по-модерни информационно-развлекателни системи характеризират новото поколение. Благодарение на множество подробни подобрения, шестото поколение на VW Bus също представлява независима стъпка в историята на модела и едновременно впечатлява с изключително качество и зрялост. Вариантите на модела T6 са разделени на търговски модели с фургон, камион с отваряща се страна, двукабинен вариант, Kombi и Caravelle, както и семейно ориентирания Multivan и кемпъра California.
Отвън, T6 е разпознаваем най-вече по преработената си предна част. Дизайнът му съчетава стилна линейност с динамичен външен вид. T6 също печели харизма, ексклузивност и динамичност чрез ниско спуснатата предна броня. Новите двуцветни бои са отдаване на почит към първите поколения на VW Bus. Гамата от двигатели включва четири нови TDI и два нови TSI, всеки с капацитет 2 литра. В сравнение с предишния модел, новите двигатели спестяват около един литър гориво. Всички задвижващи системи имат функция Start/Stop като стандарт. Мощността варира от 62 кВт (84 к.с.) до 150 кВт (204 к.с.). В зависимост от мощността, те са съчетани с пет- или шестстепенна ръчна скоростна кутия или седемстепенна DSG. Освен това, много варианти могат да бъдат поръчани с 4MOTION задвижване на всички колела. Върхова точка е опционалното адаптивно контролиране на шасито DCC. Освен това, T6 донася много нови асистент системи и системи за безопасност в продуктовата си линия.
Дори вече зрялото шесто поколение на VW Bus може да бъде усъвършенствано още, както показва T6.1, представен през есента на 2019 г.: С него, Volkswagen Commercial Vehicles прехвърля култовия модел в ерата на дигитализацията. Напълно преработеното табло на T6.1, например, е предложено за първи път с напълно цифрови инструменти. Информационно-развлекателните системи предлагат интерактивна свързаност чрез e-SIM, и онлайн базирани функции и услуги. В същото време, естественото гласово управление отваря интуитивното ниво на работа. Поколението 6.1, произвеждано до 2024 г., също надгражда нивата на оборудване и дизайнерско обновление.
Актуалните издания на Multivan и California – от 2021 и 2024 г.
През ноември 2021 г. Volkswagen Commercial Vehicles запалва фойерверк от иновации с новото поколение Multivan. Задвижващите и електронните системи на VW Bus са базирани за първи път на модулната напречна матрица (MQB). С нея, Volkswagen Commercial Vehicles отваря нов високотехнологичен спектър за VW Bus. Никога преди Multivan не е бил толкова гъвкав, свързан или устойчив. Първото plug-in хибридно задвижване е достъпно като опция още през 2021 г. В средата на 2024 г. Volkswagen Commercial Vehicles стартира новия California на базата на дългата версия на Multivan – кемпер, преосмислен до последния детайл, но оставащ абсолютно иконичен и прехвърля ДНК на своите предшественици към настоящето и бъдещето. От края на 2024 г., това също включва plug-in хибридно задвижване на всички колела, достъпно както за Multivan, така и за California. Това превръща двата култови модела в електрически превозни средства в ежедневието благодарение на дългите им електрически диапазони. В същото време, задвижващата система впечатлява с дълги комбинирани диапазони и – на неасфалтирани кемпър площадки – с оптимална сцепление. Както Multivan eHybrid 4MOTION, така и California eHybrid 4MOTION допълнително предлагат електрическо стационарно климатично управление. То може да се използва за охлаждане, вентилиране и отопление на VW Bus и кемпъра. Климатичната система се захранва с енергия или от високоволтовата батерия, или от брегово захранване по време на зареждане, за да осигури приятна вътрешна температура в превозното средство преди началото на пътуването.
Актуалните ID. Buzz и ID. Buzz Cargo – от 2022
На 9 март 2022 година Volkswagen Лекотоварни автомобили представя новия ID. Buzz в неговата готова за серийно производство версия. От самото начало електрическият ван се предлага в два основни варианта – ID. Buzz Pro за семейството, свободното време и малкия бизнес, и ID. Buzz Cargo за професионалистите в различни клонове на индустрията. Тази концепция остава непроменена и до днес, макар че гамата и възможностите на ID. Buzz се разраснаха и еволюираха значително от 2022 година насам. От 2024 година моделът ползва изцяло ново, високоефективно електрическо задвижване с мощност 210 кВт (286 к.с.), както и нова акумулаторна батерия с нетен капацитет 79 кВтч. Друго нововъведение в гамата на ID. Buzz е версията с удължено междуосие, максимално увеличено вътрешно пространство и акумулаторна батерия с нетен капацитет 86 кВтч. Всички варианти на ID. Buzz с мощност 210 кВт се задвижват от колелата на задния мост, а представеният също през 2024 година топмодел ID. Buzz GTX разполага с по-висока мощност от който и да било друг вариант в дългата история на „Bulli“. Изключителният потенциал от 250 кВт (340 к.с.) осигурява забележителни динамични характеристики и е съчетан с перфектното сцепление на системата за двойно предаване и отличните възможности за теглене на прикачни товари с високо тегло. ID. Buzz GTX се предлага по избор в двата варианта на междуосието – версията с нормално междуосие използва акумулаторна батерия с капацитет 79 кВтч, а при изпълнението с дълго междуосие се използва по-голямата батерия с капацитет 86 кВтч. Този вариант на електрическото задвижване се предлага и при ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION. В основата на моделната гама на ID. Buzz са новите базови версии със задно предаване „Freestyle“ и „Pure“ с мощност 125 кВт (170 к.с.) и акумулаторна батерия с нетен капацитет 59 кВтч.
Новият Transporter и Caravelle – от 2024 г.
Двата най-нови модела в гамата на Volkswagen Лекотоварни автомобили са актуалните издания на Transporter и Caravelle. Товарният Transporter се предлага в различни версии с изцяло затворена каросерия Kasten, като Kombi за комбиниран товаропътнически превоз на помногобройни работни екипи и тяхното оборудване, както и като бордова версия с двойна кабина. Всичко това, в зависимост от версията – с възможност за избор на две дължини на междуосието и две височини на покрива. Успоредно с Transporter, гамата на Volkswagen Лекотоварни автомобили включва и неговия пътнически събрат Caravelle – пряк наследник на оригиналния „микробус“ на Volkswagen, предназначен за професионален превоз на пътници. Диапазонът на приложение на Caravelle е изключително широк и включва всичко от големи осем- или деветместни бусове за таксиметрови превози до луксозно оборудвани автомобили за VIP шатъл услуги. Разбира се, Caravelle също може да бъде конфигуриран в два Internal Стр. 8 от 11 [Type here] варианта по отношение на дължината на междуосието. Новото поколение на двата модела бележи напредък във всички области – Transporter и Caravelle са модерни многофункционални инструменти, които предлагат значително увеличено пространство, много по-добра гъвкавост и функционалност при употреба, повисок полезен товар, значително подобрена ефективност и отлични възможности за икономична експлоатация. Качествено ново ниво демонстрират и съвременните системи за асистенция на водача, както инфотейнмънт възможностите на новите автомобили, чиито собственици могат да разчитат на незаменимото в сферата на професионалните товарни и пътнически превози бързо и компетентно обслужване от една от най-големите и най-добре развити дилърски мрежи в Европа. В допълнение към това, Volkswagen Лекотоварни автомобили предлага новите Transporter и Caravelle и с 5-годишна фабрична гаранция на германския пазар. От гледна точка на задвижването, новата моделна серия предлага богат избор от свръхмодерни турбодизелови двигатели, plug-in хибридни и електрически системи. Като цяло, актуалната фамилия на „Bulli“, включваща Transporter и Caravelle, Multivan и California, ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, е най-многобройната, най-способна и най-модерна гама от модели в историята. Многообразието от приложения на моделната серия е в основата на успехите и най-яркото доказателство, че „Bulli“ ще си остане оригиналът сред всички настоящи и бъдещи ванове и лекотоварни автомобили – един емблематичен по характер и невероятен като възможности многофункционален инструмент за работата, семейството, свободното време и приключенията.
Юбилейна кампания
Volkswagen Лекотоварни автомобили ще използва възможността да съчетае 75-ия юбилей на „Bulli“ с истински празничен фойерверк от събития и инициативи на марката през 2025 година. Началото ще бъде поставено от мащабната юбилейна кампания, която стартира днес в Германия под мотото „Безкрайни възможности и пространство за хората с планове за бъдещето!“ и ще бъде продължена в други страни с множество телевизионни клипове, реклами и иновативни инициативи в канала на VWN в социалната мрежа Instagram, където рожденият ден на „Bulli“ ще бъде подобаващо отбелязан в продължение на 75 дни. Няма рождени дни без подобаващи празненства! Затова 75-ата годишнина от раждането на легендарния „Bulli“ ще бъде съпроводена от много празнични събития по целия свят, за организацията на две от които ще се погрижат самите VWN:
24 и 25 май 2025 година във Волфсбург – 75 години „Bulli“
В последния уикенд на май всичко в Autostadt във Волфсбург ще бъде изцяло подчинено на юбилея на легендата. Volkswagen Лекотоварни автомобили и Autostadt ще отпразнуват 75-ия рожден ден на емблематичния модел с превръщането на Autostadt в Bullistadt. Класически автомобили от всички поколения ще предложат на гостите на празничните събития възможност да пътешестват във времето и да се запознаят с цялата история на легендата от нейното раждане до актуалните модели от седмо поколение. За феновете от всички възрасти е предназначена разнообразната програма с множество свързани с миналото , настоящето и бъдещето на „Bulli“ инициативи и забавления. Предстои съвсем скоро да бъдат оповестени всички подробности за програмата на събитието – следете началните страници на сайтовете на VWN и Autostadt в интернет, както и информацията във всички популярни социални мрежи.
1 юни 2025 година в Хановер – Bulli & Coffee
В деня преди третото издание на „International VW Bus Day”, специално за феновете на легендата се организира и Internal Стр. 9 от 11 [Type here] срещата „Bulli & Coffee“, която ще се проведе в празнична неформална обстановка на паркинга на клиентския център на завода на Volkswagen Лекотоварни автомобили в квартал Щьокен. Събитието ще започне още в 9 часа сутринта по американски модел и ще приключи в 12 часа на обяд, както повеляват традициите при мероприятия с подобен формат. Домакините са подготвили специално подбрана, пъстра селекция от своята ретро съкровищница и ще почерпи с ароматно кафе всички участници, които ще пристигнат и ще изложат гордо своите микробуси. Срещите във формат „Cars & Coffee“ по цял свят дават възможност на хора с различни общи интереси и начин на мислене за неформални срещи и обмяна на идеи, знания и шеги в свободната атмосфера на подходящ по размери паркинг. Няма предварително установена програма, няма дневен ред, няма дори организирани забавления – всичко е фокусирано изцяло върху автомобилите и техните истории. Всичко приключва на обяд, така че участниците да имат време и за други занимания със семейството или приятелите през остатъка от деня.
Срещи и събития по света
Юбилейната годишнина ще бъде отбелязана подобаващо и в международен мащаб. Например на пистата Залцбургринг в Австрия от 16 до 18 май, както и от 23 до 25 май на събития в Испания и Чехия. И разбира се, в безброй други срещи и събития по цялата планета в юбилейната година. Честит рожден ден Були! Остани такъв, какъвто винаги си бил. Свободен!