За пета поредна година Volvo Trucks е лидер в сегмента на тежките електрически камиони в Европа. Компанията е с 47% пазарен дял в Европа. Volvo също има водеща позиция и в сегмента на тежките електрически камиони в Северна Америка.
Volvo Trucks е лидер в сегмента на тежките електрически камиони (16 тона и повече) в Европа за пета поредна година. Компанията има 47% пазарен дял към края на 2024 г., като през годината в Европа са регистрирани 1 970 електрически камиона Volvo. Топ 5 пазарите за електрическите камиони на Volvo през 2024 г. са Германия, Нидерландия, Швеция, Норвегия и Швейцария. Volvo Trucks също така има водеща позиция и в Северна Америка, с над 40% пазарен дял в сегмента на тежките електрически камиони през 2024 г.
„Горди сме, че водим трансформацията към транспорт с нулеви емисии. Разполагаме с много силна гама електрически камиони за регионален, градски и строителен транспорт. Следващият ни електрически камион, който ще излезе на пазара, ще може да изминава до 600 километра с едно зареждане“, казва Рогер Алм, президент на Volvo Trucks.
„Искам да благодаря на всички транспортни компании, големи и малки, които са пионери и инвестират в електрическите камиони. Много съм горд, че избирате Volvo за партньор в пътуването ви към нулеви емисии. Също така искам да благодаря на нашите дилъри, доставчици и колеги от Volvo Group.“
Volvo Trucks, които започнаха серийно производство на електрически камиони през 2019 г., вече разполагат с 8 модели електрически камиони в продуктовата си гама и са доставили над 4 800 електрически камиона на клиенти по целия свят.
„Присъствието на нашите електрически камиони по пътищата нараства бързо. Нашата флота вече е изминала над 140 милиона километра в операции с клиенти по целия свят. Все повече електрически камиони се появяват в нови географски райони и намаляват емисиите на нашите клиенти всеки ден. Това е страхотно.“, казва Рогер Алм.
Електрическите камиони съставляват 1,3% от общия пазар на камиони в Европа – необходими са повече усилия за ускоряване на прехода
През 2024 г. електрическите камиони представляват само 1,3% от общия пазар на камиони в Европа. По-широкото им внедряване зависи от няколко фактора – разширяване на публичната зареждаща инфраструктура, включително капацитета на електрическата мрежа, по-благоприятна обща цена на притежание за транспортните оператори, публични поръчки за транспорт с нулеви емисии и устойчива верига на доставки.
„За да ускорим прехода към транспорт с нулеви емисии, не е достатъчно само да имаме готови електрически камиони. Според нашия анализ, ще са необходими 40 000 бързи зарядни станции по европейските пътища за един потенциален брой от 400 000 електрически камиони до 2030 г. Също така, се нуждаем от по-ефективни икономически политики, които да направят експлоатацията на електрическите камиони изгодна за всички транспортни компании“, казва Рогер Алм.
„Поддържаме близък диалог с всички заинтересовани страни, защото е ясно, че трябва да се направи много повече, и с по-голяма спешност, за да се гарантира, че трансформацията се ускорява.“