За първи път в историята си, Volvo Trucks е пазарен лидер в Европа и в България при тежкотоварните камиони. През 2024 година компанията има пазарен дял от 17.9% в Европа и 21.6% в България, като е доставила 56,331 камиони Volvo в региона и 616 в страната.
Най-много регистрации на Volvo Trucks през годината бяха отчетени във Великобритания, Франция, Германия, Полша и Испания.
„Много сме горди, че сме лидери на пазара в Европа за 2024 г. Това е ясно доказателство, че нашите клиенти оценяват горивната икономичност, безопасността и надеждността на нашите камиони, както и факта, че предлагаме изключително атрактивна продуктова гама“, заяви Рогер Алм, президент на Volvo Trucks.
„Нашите нови камиони от серията FH Aero, които пуснахме на пазара през 2024 г., са наистина изключителни. Тези камиони се предлагат с електрически, газови и дизелови двигатели и бързо станаха много популярни на пазара. Транспортните компании избират Volvo, защото нашите продукти и услуги им помагат да развиват бизнеса си и да намаляват емисиите на CO2. Искам да изкажа голяма благодарност на нашите клиенти за доверието, както и на нашите дилъри, доставчици и колеги от Volvo Group за това постижение.“
Увеличен пазарен дял в 25 държави
В световен мащаб Volvo Trucks увеличава пазарния си дял в 25 държави през 2024 г. В Бразилия Volvo е лидер на пазара на тежки камиони за трета поредна година с дял от 23,7%. Флагманът на компанията, Volvo FH, е най-продаваният модел камион сред всички марки в Бразилия през 2024 г. В Австралия пазарният дял на Volvo за 2024-а е 18,2%. В Северна Америка (САЩ и Канада) Volvo Trucks е постигнал дял от 10,5% (10,2% през 2023 г.).
„Ние сме по-силни отвсякога, благодарение на пълното обновление на нашата глобална продуктова гама през 2024 г. В Северна Америка, където целим значително да развоем бизнеса си, пуснахме изцяло нова платформа, която ще бъде основата за серия нови модели през следващите години. Първият модел на тази платформа е изцяло новият Volvo VNL, който може да осигури до 10% по-добра икономия на гориво в сравнение с предишното поколение“, добави Рогер Алм.