Оперативната печалба компанията възлиза на 743 милиона евро, въпреки преструктурирането. С миналогодишната моделна кампания е осигурена най-добрата продуктова оферта в историята на марката.
През 2024 година Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) обнови своя продуктов портфейл, продължи усилията си за преструктуриране и постигна стабилни резултати. Приходите от продажби възлизат на 15,12 милиарда евро, което е на нивото от предходната година, въпреки 4% спад в продажбите и постоянните обеми на доставките. Въпреки че оперативната печалба намалява до 743 милиона евро (предходна година: 873 милиона евро) поради мерките за преструктуриране, тя все още е значително над резултата от 2022 г. (527 милиона евро).
Появата на редица нови модели, включително три световни премиери само през 2024 г., гарантира, че VWCV вече разполага с най-добрия продуктов портфейл в своята история. На върха на този импулс марката от Хановер започва юбилейната година на легендарния VW Bus (‚Були“), който за първи път слиза от производствената линия преди 75 години.
След силен старт с рекорден резултат през първото полугодие на 2024 г. и отрицателен резултат през третото тримесечие, VWCV успява да поддържа стабилни резултати в сравнение с предходната година. След прекратяването на производството на T6.1 през лятото, новото трио от превозни средства на VW Bus, състоящо се от ID. Buzz, Multivan и новия Transporter, вече е завършено. Transporter отпразнува световната си премиера на IAA Transportation през септември. До началото на март вече са направени 52 000 поръчки за новия Transporter и Caravelle, което показва как новото поколение надгражда успехите на своите предшественици. Неговата презентация през септември е третата премиера за миналата година.
„Обещахме, че през 2024 г. ще има редица нови модели – и изпълнихме обещанието си“, заявява Карстен Интра, председател на управителния съвет на VWCV, обобщавайки моделната година. През март VWCV представи още една версия на напълно електрически VW Bus с ID. Buzz GTX, а през май последва изцяло новият California, базиран на Multivan. „Освен премиерите, бяха направени обновявания на почти всички останали модели – от иновативната 4Motion в Multivan до Caddy в PHEV версия и новия Crafter“, допълва Интра. „Сега разполагаме с най-добрата продуктова оферта за нашите бизнес и частни клиенти!“
Финансовият директор Майкъл Обровски добавя: „Нашите клиенти оценяват широката ни гама продукти и новото, по-висококачествено оборудване.“ Затова приходите от продажби остават на ниво от 15,12 милиарда евро през миналата година (предходна година: 15,33 милиарда евро), въпреки лекото намаление на продажбите с 4% до 404 000 превозни средства.
„Разходите за преструктуриране като част от нашата програма GRIP оказаха значително влияние върху оперативната ни печалба, която спадна до 743 милиона евро (предходна година: 873 милиона евро). Тези разходи са инвестиция в нашето бъдеще, тъй като ще подобрят устойчиво нашата ценова позиция“, казва Обровски.
Volkswagen Commercial Vehicles ще продължи със своите усилия за намаляване на разходите във всички области и през тази година. Тези дейности се контролират чрез „Топ 10 програма“, позната от предишни години. Друг фокус през 2025 г. е интернационализацията на продуктовата гама.
„Току-що внесохме ID. Buzz в Северна Америка – бусът се завърна“, казва Ларс Краузе, член на управителния съвет на марката, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване на VWCV. „Тази година навлизаме на нови пазари, главно в региона на Азия – например Австралия, Нова Зеландия, Хонг Конг и Индонезия. Това разширение ще допринесе значително за увеличаване на дела на електрическите превозни средства в нашия флот. През 2025 г. ще постигнем двуцифрен процент на нашите доставки от напълно електрическите ID. Buzz, Transporter и Caravelle“, заявява Краузе, описвайки целта за идната година.